Downfiring subwoofer 'bijzettafeltje'
Geplaatst: wo 11 nov 2009, 14:33
Nu ja, bijzet tafeltje.. eerder Go bord. Chinese stijl dus.
De subwoofer zal zo goed als volledig overgenomen worden van deze:http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... ub_w8q.htm
met de hypex amp. Ik hoop met die hypex wat wattjes te sparen...
Na zelf rekenen met behup van TangBand's W8Q-1071 data kreeg ik de sub niet kleiner dan 75 liter. En dat terwijl het ontwerp van Klang+Ton 66 liter buitenafmetingen had.
Tja dan moet je vertrouwen op het praktijkvoorbeeld denk ik zo.. Mijn 50 liters zijn misch wat op het randje, ik moet het K+T ontwerp nog eens goed bekijken. Maar het kan eenvoudig bijgewerkt worden.
Omdat m'n home theatre (wat mijn vriendin de 'zitkamer' noemt) vaagweg richting 'aziatisch' gestuurd wordt gaat het ontwerp ook die kant uit. Afbeelding in bijlage
Moet dus op een Go-bord lijken, of een klein kastje. Ik ga later nl. ook 2 zulke kastjes bouwen voor onder m'n components..
Groen is de Hypex 1.2, rood is de Tangband W8Q-1071, purper is de basspoort, en als je goed kijkt kan je tussen voetstuk en kast blauw zien... dat is schuim, van het type dat in gereedschapskistjes steekt, naar het schijnt een uistekende demper van lage golven.
Nou, dat zien we dus wel.
Wat niet getoond is is dat de hele baffle verwijderbaar is, inclusief versterker dus. Bovendien moet ik nog wat verzinnen om de driver 'op te hangen' aan de bracing.
Ik ga veel en dunne bracing toevoegen die meer bedoeld is om de wanden stijf te houden dan om een stijve structuur te krijgen. Het principe van een honiggraat, zowat. Het middendeel blijft dus open.
Tja en dan wacht ik dus op het bouwpakket om het originele ontwerp verder te bekijken. Eerst natuurlijk een open baffle improviseren om de driver wat 'in te spelen'
Heb ook al een goede houthandel in Brussel gecontacteerd, maar op het antwoord wacht ik nog.. moet ik dus telefonisch eens opnieuw proberen, met een voorlopige stuklijst.
En dan dat schuim.. heb er nog niet naar gezocht eigenlijk.
Een vriend-fotograaf heeft al aangeboden wat mee te volgen, dus ga fotos van mezelf aan het werk hebben
De subwoofer zal zo goed als volledig overgenomen worden van deze:http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... ub_w8q.htm
met de hypex amp. Ik hoop met die hypex wat wattjes te sparen...
Na zelf rekenen met behup van TangBand's W8Q-1071 data kreeg ik de sub niet kleiner dan 75 liter. En dat terwijl het ontwerp van Klang+Ton 66 liter buitenafmetingen had.
Tja dan moet je vertrouwen op het praktijkvoorbeeld denk ik zo.. Mijn 50 liters zijn misch wat op het randje, ik moet het K+T ontwerp nog eens goed bekijken. Maar het kan eenvoudig bijgewerkt worden.
Omdat m'n home theatre (wat mijn vriendin de 'zitkamer' noemt) vaagweg richting 'aziatisch' gestuurd wordt gaat het ontwerp ook die kant uit. Afbeelding in bijlage
Moet dus op een Go-bord lijken, of een klein kastje. Ik ga later nl. ook 2 zulke kastjes bouwen voor onder m'n components..
Groen is de Hypex 1.2, rood is de Tangband W8Q-1071, purper is de basspoort, en als je goed kijkt kan je tussen voetstuk en kast blauw zien... dat is schuim, van het type dat in gereedschapskistjes steekt, naar het schijnt een uistekende demper van lage golven.
Nou, dat zien we dus wel.
Wat niet getoond is is dat de hele baffle verwijderbaar is, inclusief versterker dus. Bovendien moet ik nog wat verzinnen om de driver 'op te hangen' aan de bracing.
Ik ga veel en dunne bracing toevoegen die meer bedoeld is om de wanden stijf te houden dan om een stijve structuur te krijgen. Het principe van een honiggraat, zowat. Het middendeel blijft dus open.
Tja en dan wacht ik dus op het bouwpakket om het originele ontwerp verder te bekijken. Eerst natuurlijk een open baffle improviseren om de driver wat 'in te spelen'
Heb ook al een goede houthandel in Brussel gecontacteerd, maar op het antwoord wacht ik nog.. moet ik dus telefonisch eens opnieuw proberen, met een voorlopige stuklijst.
En dan dat schuim.. heb er nog niet naar gezocht eigenlijk.
Een vriend-fotograaf heeft al aangeboden wat mee te volgen, dus ga fotos van mezelf aan het werk hebben