Pagina 1 van 1
Zo, het feest gaat beginnen
Geplaatst: vr 22 jul 2005, 20:33
door vigier
Allo allemaal,
tijdens het topic-kapen heb ik al wat geroepen over units en een nieuw project, en nu gaat het echt gebeuren

Vanaf vandaag heb ik 4 weken vakantie, en daarvan gaat een groot deel naar het bouwen van een nieuwe set front-speakers.
De bezetting:
- Seas Excel T25CH002 (Millennium)
- Seas Excel M15CH001
- 2x Visaton TIW200XS
Het hout heb ik vandaag besteld, tenminste, de vierkante plaatjes. Deze mogen nog netjes met de hand in vorm gezaagd worden.
Hieronder het tekeningetje dat ik vanochtend naar de zaag-toko heb gestuurd:

Resultaat: 215 plankjes hout!
Maandag is het klaar, dan kan ik ermee beginnen...
Groet, Joris
Geplaatst: za 23 jul 2005, 7:46
door Bart_M
Een speaker heeft toch maar 6 plankjes nodig?
Wat ga je precies bouwen? Een bestaand ontwerp?
We verwachten wel veel foto's he!

Re: Zo, het feest gaat beginnen
Geplaatst: za 23 jul 2005, 10:08
door richard
vigier schreef:Het hout heb ik vandaag besteld, tenminste, de vierkante plaatjes. Deze mogen nog netjes met de hand in vorm gezaagd worden.
Hieronder het tekeningetje dat ik vanochtend naar de zaag-toko heb gestuurd:
De toko is vast blij met jou als klant. Maar of hij ze ook met de hand gaat uitzagen?
Ik ben ook benieuwd naar je plannen; ik neem aan dat de luidsprekers 1,20 m hoog worden maar zie maar zes planken met een lengte van 1,20 m.
Geplaatst: za 23 jul 2005, 10:13
door Edo
Ben wel erg nieuwsgierig wat het gaat worden hoor...Laat die foto's maar komen.
Geplaatst: za 23 jul 2005, 10:32
door Jasper Joppe Geers
Ehh, ikwilnielullig doen, maar als ik die platen zo bekijk met de maten erbij hou je denk ik geen rekening met de dikte van de zaagsnedes of wel??...
Maar goed, los daarvan: zullen we een wedje leggen en raden wat ie gaat bouwen? Een mooie fles wijn als inzet ok??
Ik doe een gokje... ehh..... ehh.... ehm..
Een paar luidsprekers vermomd als ikea kasten!!! Ja, dat moet em zijn denk ik...
Groet!
JJ
Geplaatst: za 23 jul 2005, 10:54
door ahak
Joris,
Goede keus denk ik, gebruik dezelfde mid en hoog unit aangevuld met de seas w26fx001. Ben er zeer tevreden over.
Ben benieuwd naar jouw resultaten.
succes,
Arie
Geplaatst: za 23 jul 2005, 12:01
door vigier
En ik kreeg zojuist een telefoontje dat het hout klaar ligt

Vanmiddag ga ik naar het zuiden (jaja, heb het zo'n 120 km verderop laten zagen) om het te halen... maandagochtend beginnen!
Die 6 "lange" platen worden op elkaar gelijmd, en zijn dan de 2 frontplaten.
FF 2 kleine tekeningetjes van wat het gaat worden:
http://img342.imageshack.us/img342/4374 ... cht6nx.png
http://img342.imageshack.us/img342/9661 ... cht9jh.png
Is het beeld een beetje duidelijk??? Hopelijk wel
@ahak: de W26 was ook een optie, maar die zou niet in het ontwerp van de kast passen, en dat was voor mij ook best belangrijk (heb lang naar de Excel ExMotion zitten kijken...
@Jasper: sorry dat ik je weddenschap hiermee verpest heb
Groet, Joris
Geplaatst: za 23 jul 2005, 12:05
door Edo
Is het beeld een beetje duidelijk???
Ziet er veel belovend uit zeg. Mooi design.
Geplaatst: za 23 jul 2005, 12:49
door vigier
richard schreef:vigier schreef:Het hout heb ik vandaag besteld, tenminste, de vierkante plaatjes. Deze mogen nog netjes met de hand in vorm gezaagd worden.
Hieronder het tekeningetje dat ik vanochtend naar de zaag-toko heb gestuurd:
De toko is vast blij met jou als klant. Maar of hij ze ook met de hand gaat uitzagen?
Zij hebben de vierkante plaatjes met een computergestuurde zaagtafel gedaan. De ronde vormen moet ik dus nog zelf gaan zagen
Edo schreef:Is het beeld een beetje duidelijk???
Ziet er veel belovend uit zeg. Mooi design.
Thnx!!! Als het ook zo gaat worden als in mijn hoofd zit.... dan ga ik nu zelf al kwijlen
Groet, Joris
Geplaatst: za 23 jul 2005, 13:38
door richard
Je gaat hem helemaal uit massief MDF zagen, opgebouwd uit allemaal laagjes?
Geplaatst: za 23 jul 2005, 13:56
door vigier
Jep,
en ik heb zojuist uitgerekend dat het alles bij elkaar 316 kg hout is... maar gelukkig gaat daar nog een hoop uit. Ik denk dat de speakers zo'n 60 a 70 kg per stuk gaan wegen uiteindelijk (dus gelukkig niet zo zwaar als die van monsieur van Voorst)
Groet
Geplaatst: za 23 jul 2005, 14:43
door Jasper Joppe Geers
Whoah! Een beetje ikea kast bestaat toch ook uit allemaal laagjes??
Jammer van die fles wijn zeg...
Maar ook ik ben wel heel nieuwsgierig naar je project!!
Succes ermee
Groet,
JJ
Geplaatst: di 26 jul 2005, 22:57
door vigier
Hai,
eerste updateje: aangezien ik nog druk bezig ben met andere dingen, vandaag maar een klein stukje voorbereiding gedaan: een geleider gemaakt voor de bovenfrees, om mooie cirkeltjes te maken (in plaats van een plaatje hout eronder schroeven).
Om precies te zijn: het is het hulpje uit de Hobby Hifi 5/05, uit aluminium plaatjes en klinknagels (had ik tot vandaag nog nooit gebruikt...erg handig die dingen!)
Morgen maar eens beginnen met de mega-passer, of met de klem voor de laagjes...eerst maar eens nadenken hoe ik die ga bouwen
Groet, Joris