Pagina 1 van 1
info gevraagd philips condensator
Geplaatst: di 03 nov 2009, 18:34
door bartsegers
Hoi,
Ik heb een aantal condensatoren waarvan ik niet weet welk type het zijn.
Het merk wel, Philips.
De waarde is 2,2uF
spanning?: 10-100
Verder typenummer 314-MC-WC4
314 betekent een axiale vorm, en dat klopt.
De rest is onduidelijk.
Ik hoop een MKT, of MKP, zodat ik ze voor scheidingsfilters kan gebruiken.
Fotoke...
Re: info gevraagd philips condensator
Geplaatst: di 03 nov 2009, 19:40
door audiomanics
Hele goeie C's... Veruit de meeste van die gele blokjes zijn MKT..
Die 10 is de tolerantie: 10% dusssss..
Maar euh.. keik ff goei op die'n C ... D'r staat volges mijn 341... misschien dat 't zoeken dan nog beter gaat..
Kees
Re: info gevraagd philips condensator
Geplaatst: di 03 nov 2009, 19:48
door bartsegers
hoi Kees,
Dankje voor de snelle response.
de term "gele blokjes" Ben ik ook tegen gekomen op een andere site.
Helaas hebben ze niet mijn type, anders was er erachter.
In ieder geval mooi meegenomen dat het mkt's zijn.
(die site was overigens
http://www.tubeworks.nl/subpage6.html )
Re: info gevraagd philips condensator
Geplaatst: do 05 nov 2009, 15:46
door GerwinR
Dit kan ook een mkc condensator zijn.
Oftewel een polycarbonaat ipv polypropyleen(mkp).
Deze zijn wel bruikbaar voor filters maar worden vaak als ontkoppel c gebruikt(voeding).
Re: info gevraagd philips condensator
Geplaatst: do 05 nov 2009, 23:04
door audioot
ik meen me te herinneren dat de vroegere naam:polyester condensator was
mvg
audioot
Re: info gevraagd philips condensator
Geplaatst: vr 06 nov 2009, 0:03
door bartsegers
De persoon achter deze tweak heeft het over MKC condensatoren 2,2uF.
ze lijken wel, maar kan natuurlijk niks lezen op de foto...
http://4.bp.blogspot.com/_uIURzAJc9_w/S ... eak2-3.jpg
Ik kwam nog een andere MKC philips tegen, lagere capaciteit. Nummers zijn dan weer niet gelijk, letters ook niet. Hier staat echt MKC ingebrand, ik heb alleen MC.... (attachement)
@Kees, 341 is het voorvoegsel dat philips gebruikt voor zijn Axiale types... (en dat klopt wel ja)
Re: info gevraagd philips condensator
Geplaatst: vr 06 nov 2009, 0:19
door GerwinR
Polyester is mkt, polypropylene is mkp en polycarbonate is mkc.
Re: info gevraagd philips condensator
Geplaatst: vr 06 nov 2009, 12:47
door bartsegers
GerwinR schreef:Polyester is mkt, polypropylene is mkp en polycarbonate is mkc.
Oké, dat had ikzelf al gevonden elders, maar ik kom er dan natuurlijk nog niet uit.
Zie:
M = Metal layer ---------- M K S
K = Plastic -----------------------| |
* Third is the dielectric types : -----|
S = Polystyrene (MKS = MKY)
P = Polyprophylene (MKP)
C = Polycarbonate (MKC = MKM)
T = Polythereftalate (MKT = MKH)
U = Cellulose Acetate (MKU = MKL)
Kan ik er eentje open maken misschien?
Kan iemand me dan vertellen wat ik zou moeten aantreffen voor een bepaald type?
Re: info gevraagd philips condensator
Geplaatst: vr 06 nov 2009, 21:04
door GerwinR
Kan ik er eentje open maken misschien?
Kan iemand me dan vertellen wat ik zou moeten aantreffen voor een bepaald type?
Ik denk niet dat je aan de binnenkant direct kan zien welk type je hebt...