Pagina 1 van 1

passief filter vóór versterker

Geplaatst: wo 20 jul 2005, 13:12
door Paul
Voor een subwoofermodule waarvan ik twijfel aan de kwaliteit van het ingebouwde filter zou ik een passief 12db/octaaf lowpassfilter op 50 hz voor de lijningang willen maken

Voor een caraudiounit had ik de volgende tool al eens gebruikt;

http://12vhifi.nl/filters.html

Echter met de ingangsimpedantie van een versterker (die ik idd nog precies moet achterhalen) van meestal 47000 ohm kom ik op belachelijke waarden uit...

Wat doe ik fout / zie ik over t hoofd?

Ten tweede, de ingangsgevoeligheid van de versterker is regelbaar, verandert de impedantie hiermee niet?