Pagina 1 van 1
Boschmann subwoofer (car-audio)
Geplaatst: wo 20 jul 2005, 12:05
door Edo
Op een zoektocht naar een leuk subje voor achter in de auto kwam ik het merk Boschmann tegen. Leuke prijzen, maar is het ook wat?
De afgebeelde subwoofers zien er goed uit, parameters zijn te vinden dus een kast ontwerpen ervoor is ook makkelijk, maar voor de rest is er weinig over te vinden op internet. Heeft iemand ervaring met dit merk en dan vooral de subwoofers?
M.v.g.
Edo
Geplaatst: wo 20 jul 2005, 12:09
door SARK
In wat voor auto ga jij ze installeren
Zoiets:

Geplaatst: wo 20 jul 2005, 12:27
door Edo
Wowzers...ehm...nee..Mazda 626
Geplaatst: wo 20 jul 2005, 18:33
door ome subtilieco
kijk anders eens op
www.showyoursound.nl . op het forum daar vind je genoeg info denk ik over het merk. en anders stel je daar de vraag nog eens want de nieuwe serie van hun valt dacht ik wel in de smaak.
ik zie net dat je daar al wat meer reacties heb gekregen

Geplaatst: wo 20 jul 2005, 20:40
door Edo
Jep...daar was het wat drukker op gebied van car-audio.
Voor onze lezers hier, het ging om onderstaande woofer...de Boschmann AXZ-W 10tpo
Leuk dingetje...voor in de auto.
Geplaatst: di 26 jul 2005, 8:46
door Paul
Maar ga je em nu aanschaffen of??
Geplaatst: di 26 jul 2005, 8:57
door Edo
Na wat heen en weer gepraat op een ander forum en contact gehad met een tweetal car-audio inbouw stations zijn we tot de conclusie gekomen dat bovenstaande woofer wat te "fors"is voor m'n versterker.
Echter z'n iets kleinere broertje gaat wel goed op m'n versterker dus zijn we maar overgegaan tot aanschaf van dit model:
Eens kijken wat dat doet.....
Geplaatst: di 26 jul 2005, 9:21
door richard
Scheelt minstens 2 seconden op de 0-100 km/uur.
Geplaatst: di 26 jul 2005, 9:37
door Edo
Geplaatst: di 26 jul 2005, 9:51
door Paul
Die is wel lelijk zeg
Maar daar zie je gelukkig weinig van in de kofferbak, in combinatie met wat komt ie te spelen?
Geplaatst: di 26 jul 2005, 10:45
door Edo
HU van Panasonic: cq-dfx683n
Versterker van Infinity: RA6006 (6kanaals, variabel X-over), 4x50 en 2x75 RMS)
Deur achter JBL (5x7 inch, tweeweg), deur voor Polk audio (5x7 inch, tweeweg)
Niet echt je van het, maar klinkt erg lekker en vooral zuiver.
Hoeft niet zo hard.
Geplaatst: di 26 jul 2005, 11:13
door Dinobe
die woofer ziet er menes uit, maar of het ook klinkt?
Een Adire Shiva ziet er veel minder "menes" uit, maar als het op presaties aankomt
waarmee ik zoveel wel zeggen als: de looks bepalen niet alles. Meestal is less more

en zeker op het gebied van die car-tuning en audio toestanden.
Geplaatst: di 26 jul 2005, 12:26
door Edo
Zit ook een klein prijsverschil tussen. Thuis wil ik erg goed geluid hebben. In de auto streef ik daar niet zo naar. Als het maar klinkt.
De deurspeakers van JBL en Polk zijn goed. JBL achter voor iets wat bas, Polk voorin vanwege hun zuivere geluid. Subje achterin voor wat extra "trilling". Hoeft niet echt een boomcar te worden.
Ohja, de prijs van de sub is 89 euro....Oftewel budget.
Ik heb net een uurtje staan draaien (tussen de koeien) en moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben met wat dit kleine 10" subje in gesloten kast met bascorrectie doet. Strak. Niet giga laag, maar verwachte ik ook niet van een 30 liter gesloten kast. Echt laag gaat toch al niet in een kleine ruimte als een auto, dus nu nog een tijdje die rubberrand wat losser trillen.
Geplaatst: wo 27 jul 2005, 11:19
door Paul
Die infinity "doet" het helemaal niet verkeerd voor t geld is mijn ervaring. Jammer dat de deurpanelen van die mazda zo vreemd gevormd zijn, anders kon je t geheel nog eens upgraden met een leuk 6,5 inch composetje voorin.
Geplaatst: wo 27 jul 2005, 11:23
door Bart_M
Hi Edo, ik heb hier nog wel een grote condensator liggen die je voor je versterker kan plaatsen. Dat maakt de bassen vaak ook een stuk strakker.
Daarnaast heb ik volgens mij nog een 3-weg low level crossover (MTX), kan je de sub ook helemaal goed mee afregelen.
Laat maar weten of je er iets mee wil (we maken er wel een heel zacht zomerprijsje van

)
Geplaatst: wo 27 jul 2005, 11:26
door Edo
Jep. ook nog aan lopen denken, maar die ovaaltjes klinken op dit moment erg goed. (kleine aanpassingen aan de deuren gedaan)...
Maar misschien ooit nog.
p.s. wat betreft die Infinity versterker, erg veel waar voor z'n geld. Hij gaat alleen binnenkort de verkoop in (gaat ander versterker komen).
Mis iets vermogen voor het subje omdat het een gesloten klein kastje is.
Geplaatst: wo 27 jul 2005, 22:59
door Paul
Haha, stilstand is achteruitgang toch....
Die condensator lijkt me met deze versterker, goede bekabeling en accu wel wat overbodig trouwens..
Geplaatst: wo 27 jul 2005, 23:13
door Edo
Tsja, wat is overbodig....
Ik heb als voedingskabel een stuk 25mm2 laskabel (met zekering natuurlijk), en als tulpsnoer goedkope dubbelafgeschermde "no-name" kabel, dueren wat voorzien van wat loodbitumen, deurspeakers ingekit voor wat beter contact, houten frampje erachter en da's alles....geen grote condensators of dure kabels. Accoustiek is toch best wel beetje ruk in de auto, en shows doe ik ook niet aan mee....dus goedkoop en toch goed klinkend...ziet er misschien niet echt "volgens de boekjes" uit, maar hoeft ook niet.....'t is gelukkig niet m'n woonkamer...
