Pagina 1 van 1

Custom gitaar body

Geplaatst: di 20 okt 2009, 23:51
door b_force
MOD: op verzoek afgesplitst
In principe moet je volgens mij al extra betalen bij bedragen boven de 22 euro (volgens de website van de douane).

Ben het momenteel een beetje aan t uitspitten omdat ik een custom gitaar body wil bestellen (a 250 euro).
Moest ik opeens aan jou groupbuy denken :wink:

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 16:15
door ray5150
b_force schreef:
Ben het momenteel een beetje aan t uitspitten omdat ik een custom gitaar body wil bestellen (a 250 euro).
Dat kun je ook in Vlaardingen krijgen....

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 16:25
door b_force
Voxhumana kende ik al :)

Zij hebben niet zo mooi en goedkoop wat ik wil hebben.
(afgewerkt en wel)

http://www.warmoth.com/Showcase/images/ ... s4178a.jpg

http://www.warmoth.com/Pages/ClassicSho ... r,Finished

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 20:29
door ray5150
Peer Dellen in de binnenstad in Den Haag importeert zelf body's en halzen van Warmoth.
Alles wat je wilt kun je bij hem bestellen, zit je ook niet met importtoestanden.

Hij doet niet aan internet en de winkel is maar een paar dagen per week open.
Hier is het adres:
http://www.telefoonboek.nl/bedrijven/13 ... itaarbouw/

(Tisgewoon een standaardstrat? nog niet eens backrouted? wat is daar nou custom aan?
Afgezien van het feit dat hout,freeswerk en lak van topkwaliteit zijn... :mrgreen: )

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 22:55
door b_force
lees eens wat beter 8)
Frees werk mag je zelf bepalen, evenals de fitting enz.

maar laten we verhuizen naar de kantine?
(het nutteloze mededelingen topic/cafe ofzo :P )
:lol:

Bedankt trouwens voor het adres van Peer Dellen, ik zal daar eens rondneuzen :D

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: zo 25 okt 2009, 23:58
door b_force
Nou Ray5150, jij kwam nog ergens op terug?
Brand maar los :D

(Peer Dellen is trouwens 6,6km vanaf hier, dat is wel te doen op de fiets)

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: ma 26 okt 2009, 0:22
door ray5150
Dat is helemaal geen slecht idee, om eens langs Peer Dellen te gaan.
Hij is een echte professional die ook voor bands als Di-rect onderhoudswerk doet.
tevens is hij huisreperateur voor zaken als Rock Palace.
Omdat hij regelmatig bij Warmoth besteld zal het met de vervoers kosten ook wel meevallen.
Hij kan ook alle soorten hardware leveren, speelgoed van Schaller,Dimarzio, Gotoh, EMG is geen probleem..
b_force schreef:
Frees werk mag je zelf bepalen, evenals de fitting enz.
Wat voor body ben je precies van plan om te gaan bestellen en wat voor uitvoering?

Zelf ben ik momenteel bezig om een low budget strat voor mijn zoontje in elkaar te zetten.
De body komt van de vrijmarkt op koninginnedag en de nek heb ik ooit eens bij Feedback in de opruiming gekocht.
Moet alleen nog wat hardware bij elkaar sprokkelen (tuners,schakelaar, ed...)
RIMG0002.JPG
RIMG0010.JPG
Ook ben ik ook bezig om een Akoustische staalsnaar op te knappen die ik bij de vuilnisbak vond...
zag er niet uit, de achterwand zat half losgebroken en uit de voorkant is een hele hap verdwenen..
Heb er niet zulke hoge verwachtingen van, een Martin zal het wel nooit worden.
Maar goed, ik denk dat ik hem voor een paar tientjes aan onkosten wel weer leuk kan krijgen.
RIMG0003.JPG
En ik vind dat Sunburst een partij lelijk!! (van de akoustische dus....) daarom word hij helemaal kaal en gaat hij in de nitrocelluloselak.
Voor de kop heb een heel aardig stukje Esdoorn fineer gevonden.

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: ma 26 okt 2009, 0:32
door b_force
Body had ik toch al gegeven ?
Details moet je even op de website van Warmoth bekijken.

Afbeelding

Heel erg fraai afgewerkte body en fittings van de hals en frees werk mag je nog zelf opgeven (de prijs is dus incl dat).
Qua afwerking vind ik het een van de beste dingen die ik gezien heb.
Als hals wil ik maple (esdoorn), die spelen en klinken echt heeerlijk.
Vorige week nog even bij feedback wat stratjes geprobeerd :D

Ik ken overigens ook nog "de Gier gitaarbouw" in Schiedam. Erg fijne vent en maakt mooi spul!
Echter levert hij niet standaard body's volgens mij.

Ik zal eens aan Peer Dellen vragen wat voor halzen hij heeft en wat de prijzen daarvan zijn.
Zeer spijtig dat hij geen website heeft.


Zonde inderdaad dat sommige mensen zulke gitaren zomaar weggooien. Helaas heb ik nog nooit zoiets gevonden. Mijn oude muziek docent wel. Dat was nog een vrij goed ding ook!

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: ma 26 okt 2009, 22:19
door ray5150
Oh, ik wist niet dat je specifiek die wilde. is wel mooi. =P~ =P~

Persoonlijk vind ik de kombinatie esdoorn fineer en een slagplaat iets minder.
dat fineer combineert juist zo mooi met een backrouted gefreesde body.
zonde om daar dan een slagplaat overheen te zetten. :( :(

Ik heb dan ook een tic voor superstrats.... 8)

Maar wie ben ik om jou te vertellen wat je mooi moet vinden. :mrgreen:

Ook de halzen van Warmoth zijn van topkwaliteit, de prijs is daar ook naar... reken op minimaal 200 euro, ongelakt....

hoe is het met je Laney versterker?

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: ma 26 okt 2009, 23:19
door b_force
Ik vind juist het contrast schitterend met een witte parelmoer slagplaat.
Daarbij nog een maple neck en dat wordt smullen.
Vandaag ging ik Peer Dellen bellen (lol) maar die is op maandag blijkbaar dicht? (nam niemand op).
Vanuit Amerika komt er sowieso nog 19% en 2,7% extra bij (invoerrechten etc) plus de nodige shipping. Opzich niet zo'n punt want ik vind het nog wel betaalbaar. Wel een hoop gedoe.

De Laney ligt nog steeds even uit elkaar. Deze week druk met tentamens (jah stiekem toch aan het soggen :oops: ). Heb nog steeds hetzelfde probleem.
Misschien moeten we maar eens de koppen bij elkaar steken en er eens samen naar kijken.
Volgens mij is het nmlk een design fout.

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: di 27 okt 2009, 0:17
door ray5150
Ehhmm, soggen :?: nooit van gehoord.

Ik schreef toch al dat hij maar een paar dagen per week open was,
De rest van de tijd druk bezig met afwerken van opdrachten, de klanten komen toch wel....
Ik ben er vorig jaar nog op zaterdagochtend geweest. in de etalage staat een mooi bordje met de openingstijden....
Maar soms is hij ook een weekje met vakantie, eenmanszaakje, je weet wel.

Ik wil best wel eens naar de Laney komen kijken, als het een daadwerkelijk een designfout zouden er meer gebruikers last van moeten hebben.
Heb je al gezocht naar een gebruikers forum of zo?

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: di 27 okt 2009, 0:42
door b_force
Nog niet echt problemen kunnen vinden over de Laney via google.
Is sowieso een versterker die niet veel mensen hebben. Probleem is volgens mij ook enkel merkbaar bij zachtere volumes.
Aangezien ik in een gaar oude portiek woning woon, is opendraaien er helaas niet altijd bij.

Het is ook meer dat ik even een second opinion nodig heb. Op afstand is dat immers nogal moeilijk. :P
Vaak brengt iemand anders je opeens op ideeën of heeft iemand gouden tips! Altijd handig :D

SOG = Studie ontwijkend gedrag :lol:

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: za 07 nov 2009, 2:45
door b_force
Zo die snert tentamens zijn weer achter de rug.
Tot om weer hiermee bezig te zijn 8)

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: za 07 nov 2009, 20:05
door ray5150
Maar ben je nou al bij Peer Dellen langs geweest?

Re: Custom gitaar body

Geplaatst: zo 08 nov 2009, 1:03
door b_force
ray5150 schreef:
Maar ben je nou al bij Peer Dellen langs geweest?
Die heb ik twee keer proberen te bellen maar helaas.
Aankomende week even doen. Ik ben erg benieuwd.