Pagina 1 van 1
netstekkers
Geplaatst: za 16 jul 2005, 16:07
door dre
ik ben op zoek naar net stekkers voor mijn netsnoeren en zie het meest in furutech stekkers maar deze zijn flink aan de prijs zijn ze het ook echt waard?
Geplaatst: za 16 jul 2005, 16:18
door Edo
Meningen zijn hierover verdeeld. Sommige vinden het een grote aanwinst en een verbetering voor het geluid. Andere daarintegen vinden het zonde van het geld want ze zijn best duur. Ze zien er wel leuk en hightech uit.
Ehm, ik behoor tot die tweede groep trouwens.
Geplaatst: za 16 jul 2005, 18:52
door dre
het uiterlijk is uiteraard ook zeer belangrijk maar bieden deze stekkers ook magnetishe afscherming want dat is toch het doel van die stekkers mag ik aannemen
Geplaatst: za 16 jul 2005, 18:55
door Edo
Nee, totaal niet, want de behuizing is van doorzichtig plastic.
Deze versie althans.
Geplaatst: za 16 jul 2005, 20:09
door Bart_M
Ik gebruik van deze furutech (euro)stekkers.
Een van de reden hiervan is dat je hier erg dikke kabels in kan steken. Dat gaat bij andere stekkers vaak niet.
Daarbij is de trekontlasting ook erg goed en je kan je aangesloten apparaat bijna optillen aan zo'n kabel. Dikke en dus stugge kabels blijven dus goed in het apparaat zitten.
Heeft zo'n goede stekker nu heel veel effect op het geluid...?
Ik weet het niet. Kwaad kan het zeker niet. Ik heb het nooit vergeleken met een simpele en goedkopere connector.
Maar dit soort kabels maak ik maar 1 maal, dus dan doe ik het liever gelijk helemaal goed.
Op het HT forum is eens een powerbuy geweest voor deze stekkers. Dat was wel een interessant moment om ze te kopen. Ze zijn vrij prijzig.
Geplaatst: zo 17 jul 2005, 2:39
door telefunken
koop dan ook je spullen in de usa. (kun je vinden via internet)
vb.
http://www.partsconnexion.com/catalog/ac_products.html
Geplaatst: di 26 jul 2005, 9:57
door Paul
Dan moet je er wel weer heel veel kopen om de verzendkosten eruit te halen
Bij speakerenco hebben ze ook een gewone zwarte versie ervan, kostte volgens mij nog geen 10 euro
Geplaatst: wo 27 jul 2005, 22:35
door telefunken
Paul schreef:Dan moet je er wel weer heel veel kopen om de verzendkosten eruit te halen
Bij speakerenco hebben ze ook een gewone zwarte versie ervan, kostte volgens mij nog geen 10 euro
10€ jaja,maar dan heb je niet dezelfde als waar het onderwerp over gaat.
en als je toch iets meer geld uitgeeft, krijg je ook nog een betere contactdruk op de eurochassis.
en als je besteld in de USA betaald je $20 = 18€ dat maal 4 voor je complete set is 72€ + porto is ongeveer 10€
komt op 82€ en wat betaal je er voor in dit klote landje ?
Geplaatst: do 28 jul 2005, 0:26
door DIY_Freak
Edo schreef:Meningen zijn hierover verdeeld. Sommige vinden het een grote aanwinst en een verbetering voor het geluid. Andere daarintegen vinden het zonde van het geld want ze zijn best duur. Ze zien er wel leuk en hightech uit.
Ehm, ik behoor tot die tweede groep trouwens.
Idem
Het is toch voornamelijk voor de bling factor. Is ook prima te verdedigen, maar meer geluidskwaliteit ga je er niet voor terugkrijgen als je het mij vraagt.
Geplaatst: do 28 jul 2005, 0:37
door Edo
Ik weet niet wat die stekers kosten, maar leuk kabeltje is de Xindak PC-03....optie?
$45,- (zonder verzendkosten etc), al met al best leuk spul.
Geplaatst: do 28 jul 2005, 1:18
door Rudy
In geaarde systemen is het niet ondenkbaar dat je massasignaal returnpad door je aarding van je netstekker gaat, en dus de signaalstroom door je netstekker gaat van apparaat 1 naar 2, en dus effekt heeft op het geluid, let wel op, ik zeg niet dat dit gewenst is, maar wanneer de ohmse weerstand tussen de twee massa's van toestellen lager is via de netstekker dan ipv de cinch ( welke gewenst is ), dan heb je hier problemen mee en zal je netstekker wel degelijk invloed hebben ( en spijtig genoeg gebeurd dit maar al te vaak ).
Je mag hier eens mee lachen, maar de feiten zijn er.
/edit
Wil trouwens niet zeggen dat je netstekker geld moet kosten, gewoon het heeft effekt in geaarde systemen
/edit
Groetjes
Rudy
Geplaatst: za 30 jul 2005, 1:20
door telefunken
DIY_Freak schreef:Edo schreef:Meningen zijn hierover verdeeld. Sommige vinden het een grote aanwinst en een verbetering voor het geluid. Andere daarintegen vinden het zonde van het geld want ze zijn best duur. Ze zien er wel leuk en hightech uit.
Ehm, ik behoor tot die tweede groep trouwens.
Idem
Het is toch voornamelijk voor de bling factor. Is ook prima te verdedigen, maar meer geluidskwaliteit ga je er niet voor terugkrijgen als je het mij vraagt.
als je het jou vraag.
de vraag was of het het waard is (betere stekkers zoals furetech of wattgate)
dus geef dan ook reactie van ja heb ik geprobeerd of nee nog niet geprobeerd.
ik heb ze dus wel (de wattgate's) en ik vind ze beter,kwa contactdruk wat dus wel hoorbaar is (licht allemaal aan de resolutie van je set)
en je kunt er bijna elke wensbare kabel in demonteren.
Geplaatst: za 30 jul 2005, 2:15
door DIY_Freak
telefunken schreef:DIY_Freak schreef:Edo schreef:Meningen zijn hierover verdeeld. Sommige vinden het een grote aanwinst en een verbetering voor het geluid. Andere daarintegen vinden het zonde van het geld want ze zijn best duur. Ze zien er wel leuk en hightech uit.
Ehm, ik behoor tot die tweede groep trouwens.
Idem
Het is toch voornamelijk voor de bling factor. Is ook prima te verdedigen, maar meer geluidskwaliteit ga je er niet voor terugkrijgen als je het mij vraagt.
als je het jou vraag.
de vraag was of het het waard is (betere stekkers zoals furetech of wattgate)
dus geef dan ook reactie van ja heb ik geprobeerd of nee nog niet geprobeerd.
Als jij er gelukkig mee bent is dat molto prima. Ik heb gewoon de vraag beantwoord. Doe nou niet net alsof men geen zinnig woord over dure netstekkers kan zeggen zonder ze zelf gekocht te hebben...
ik heb ze dus wel (de wattgate's) en ik vind ze beter,kwa contactdruk wat dus wel hoorbaar is (licht allemaal aan
Al je lichten aan om het dus wel hoorbaar te maken? God, had ik dat geweten... en ik maar denken dat je daarvoor gewoon moest luisteren...

Geplaatst: ma 01 aug 2005, 0:57
door telefunken
DIY_Freak schreef:telefunken schreef:DIY_Freak schreef:Idem
Het is toch voornamelijk voor de bling factor. Is ook prima te verdedigen, maar meer geluidskwaliteit ga je er niet voor terugkrijgen als je het mij vraagt.
als je het jou vraag.
de vraag was of het het waard is (betere stekkers zoals furetech of wattgate)
dus geef dan ook reactie van ja heb ik geprobeerd of nee nog niet geprobeerd.
Als jij er gelukkig mee bent is dat molto prima. Ik heb gewoon de vraag beantwoord. Doe nou niet net alsof men geen zinnig woord over dure netstekkers kan zeggen zonder ze zelf gekocht te hebben...
ik heb ze dus wel (de wattgate's) en ik vind ze beter,kwa contactdruk wat dus wel hoorbaar is (licht allemaal aan
Al je lichten aan om het dus wel hoorbaar te maken? God, had ik dat geweten... en ik maar denken dat je daarvoor gewoon moest luisteren...

ik zal het netjes proberen af te ronden
HERSENLOOS
oeps is me niet gelukt
Geplaatst: ma 01 aug 2005, 8:43
door DIY_Freak
Bedoel je je schrijfwijze of de Audiokerk die je aanhangt?
Of heb je het licht gezien en weet je nu dat je geen tientjes uit hoeft te geven aan stekkers voor een goed contact?

Geplaatst: ma 05 dec 2005, 22:13
door tjeb
Ik lees dat de wattgate netstekker een hogere kontaktdruk heeft, hebben we het hier over de schuko stekker? En waarom is de kontaktdruk groter, zijn de poten van de wattgate dan dikker?
Mvg Tjeb
Geplaatst: wo 07 dec 2005, 11:01
door Joost
edo schreef:Geplaatst: Wo Jul 27, 2005 11:37 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet wat die stekers kosten, maar leuk kabeltje is de Xindak PC-03....optie?
$45,- (zonder verzendkosten etc), al met al best leuk spul.
Mmm ziet er inderdaad leuk uit. (Blingbling

)
Waar koop je deze Edo? en zit er een europese stekker aan?
Groet Joost
Geplaatst: wo 07 dec 2005, 11:05
door Joost
Kost bij senseofmusic.nl trouwens 99 euro...
Geplaatst: wo 07 dec 2005, 11:11
door Edo
Joost schreef:
Waar koop je deze Edo? en zit er een europese stekker aan?
Groet Joost
Bij
www.nysound.com
Welk stekkertje ze gebruiken zou je even moeten vragen.
Geplaatst: wo 07 dec 2005, 13:15
door Wijx
tjeb schreef:Ik lees dat de wattgate netstekker een hogere kontaktdruk heeft, hebben we het hier over de schuko stekker? En waarom is de kontaktdruk groter, zijn de poten van de wattgate dan dikker?
Mvg Tjeb
we hebben ze laatst getest in de winkel, maar de Furetech FI-15
had de beste contactdruk en was het moeilijkst weer los te trekken.
Geplaatst: wo 07 dec 2005, 21:00
door Pjotr