Pagina 1 van 1

LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: vr 02 okt 2009, 14:25
door amcron
Ik heb ooit een site gezien waar met handen en voeten wordt
uitgelegd hoe een luidsprekerdoek op de kader te bevestigen
met foto's enz doch vind deze niet meer terug
Graag enkele tips aangaande deze site aub

Fred

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: vr 02 okt 2009, 15:40
door psygarden
http://www.humanspeakers.com/howto/grill-cloth.htm

Wat ik kan aanraden is een warm lijmpistool te gebruiken.

Eventueel kan je deze gewoon aanbrengen op het frame en laten afkoelen, en nadien met een strijkbout de doek in de lijm drukken (een tip die ik hier op het forum tegengekomen ben)

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: vr 02 okt 2009, 16:55
door fritzie
http://www.audiofriends.nl/luidsprekers ... age23.html

Ik moet het ook gaan doen maar heb de moed nog niet om te beginnen

Bert

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: vr 02 okt 2009, 17:04
door Arno
Ik doe dat eigenlijk altijd met nietjes.

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: vr 02 okt 2009, 18:43
door amcron
Hartelijk bedankt, dit is de site die ik zocht
Ik ga toch proberen de doek te nieten met nietjespistool, ben niet zo handig met lijm
Dit moet ook lukken!!

Fred

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: vr 02 okt 2009, 21:33
door Rade
Dubbelzijdig plakband werkt ook goed. Als het doek dan eenmaal goed in positie zit om de (paar) cm vast zetten met nietjes.

Erwin

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: za 03 okt 2009, 11:23
door amcron
Waar vind ik dubbelzijdig plakband ?

Fred

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: za 03 okt 2009, 12:38
door richard
amcron schreef:
Waar vind ik dubbelzijdig plakband ?

Fred
In de kantoorboekhandel of bij de bouwmarkt.

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: za 03 okt 2009, 12:57
door buisje
Als luidsprekerdoek kun je ook mooi een XXL pantykous nemen vd Hema, mooi dikke winter panty. Spannen, lijmen met bizonkit en restjes wegknippen. Vouwtjes ook weer platplakken met bizonkit. Mooi en geluidsdoorlatend resultaat.

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: za 03 okt 2009, 17:38
door amcron
Ik heb hier zwarte doek die hoegenaamd niets rekt
volgens mij praktisch niet te doen moet rekken
Goed idee van die panty's toch liefst in t'zwart
Ik weet niet of het bij mij zal lukken met panty's
De houten frame is 100cm op 36cm!!!!

Fred

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: za 03 okt 2009, 17:42
door Arno
amcron schreef:
Ik heb hier zwarte doek die hoegenaamd niets rekt
Is het wel luidsprekerdoek?

Re: LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: za 03 okt 2009, 18:28
door buisje
100 x 36 geen probleem met een been vd panty. :D

LUIDSPREKERDOEK

Geplaatst: ma 05 okt 2009, 22:34
door amcron
Luidsprekerdoek is af , werkt perfekt met dubbelzijdige kleefband(Tesa)
daarna nietjes inschieten de hoekjes maken is niet gemakkelijk
Eindelijk oef