Pagina 1 van 1

Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 12:13
door bigrick
bij deze gaan we hier ons project plaatsen, :lol:

Het begin is een peugeot partner, met de volgende componenten :

Eigen foto's volgen nog, ben nu op het werk

Head unit van alpine met bleutoot kastje

Afbeelding

Afbeelding


pioneer TS-E170Ci
Afbeelding

Loop alleen nog te twijfelen of ik nog een Jbl Gto 75.2 op het compo setje gooi . ( de alpine klink zo verschrikkelijk mooi zuiver en hard !. weet niet of het toegevoegde waarde heeft....

Jbl T696
Afbeelding

Harman\Kardon ca 280 stuurt de Jbl t696 aan

Afbeelding


Jbl gto 24001 gaat de Fi Btl aansturen met zijn machtige 2400 watt rms :twisted:

Afbeelding

en de subwoofer

een Fi Btl 12" fully loaded D1 , met een lekkere rms van 2000 watt

Afbeelding.





Vandaag worden de Jbl t696 achter in de peugeot partner gebouwd, de bleutooth word aangesloten, en we gaan bedenken hoe we die accu's gaan weg werken in de auto.





Ik zal vanavond wat meer foto's maaken van de audio en de electronica ,




rick

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 16:33
door bartsegers
Mooi spul allemaal!

Maar om nu naast een goed uitgerichte compo ook nog achterin iets te steken, vind ik persoonlijk zonde.
Heel je stereobeeld is dan naar zn gootjes namelijk....

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 16:51
door Juriaan
de Fi BTL met alle opties is eerder 2500 Wrms belastbaar (en ook daar zal ie niet warm of koud van worden) .

en inderdaad , zonde om je stereobeeld o zeep te helpen .

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 17:43
door Vuurkat
Zo'n woofer zal wel flink hard kunnen in de auto.

Of je neemt 8 18" Fi BTL's :twisted: :twisted:

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 18:18
door sjons
bigrick schreef:
een Fi Btl 12" fully loaded D1 , met een lekkere rms van 2000 watt
Afbeelding.
Fi! Oef... Sinds ik de videos van Steve Meade ken wil ik daar ook wel eens mee spelen... Al zat ik zelf meer aan de Q serie te denken, ben niet zo'n fan van wapperende haren... :twisted: (Fi CarAudio)

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 23:01
door Vennet
Ik zou toch ook de Harman\Kardon ca 280 gebruiken op de pioneer composet en de ovalen ofwel achterwege laten, of stilletjes laten meespelen op de HU. Kwestie van een véél beter stereobeeld te hebben

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: vr 02 okt 2009, 14:33
door rho
Vergeet die ovaaltjes joh.
Die versterker kan netjes op je compo. Het eindresultaat zal een pak beter zijn. Je zal tenminste front-staging hebben. :)

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: za 03 okt 2009, 20:38
door mischa72
bartsegers schreef:
Maar om nu naast een goed uitgerichte compo ook nog achterin iets te steken, vind ik persoonlijk zonde. Heel je stereobeeld is dan naar zn gootjes namelijk....
Helemaal mee eens. Bij een professionele inbouw worden er (indien gewenst) achter wel eens wat mono kickjes geplaatst, maar in elk geval nooit een stereosignaal omdat dat (zoals Bart ook al zegt) je frontstage totaal om zeep helpt.

Groeten,
Mischa

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: ma 19 okt 2009, 23:28
door bigrick
sorry voor de niet beloofde foto's . ( partner werd ff uit geleend) .
ik heb nu verse foto's van de Fi Btl 12.

Iphone qualitijd :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



gaat echt wel richting de 35 kilo :shock: .

Grotendeels het geluid van voren vind ik persoonlijk niet mooi, zit liever in een ruime waar je het rond omhoord.





M.v.g

Rick

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 23:11
door hovingtim
Vind het wel mooi dat je alles van dezelfde makelij hebt! Maar vind het persoonlijk to much. Ik gebruik een daihatsu charade dagelijks voor woon werk verkeer, heb daar 4x 17cm pioneers, 2x tweeters in de raamstijl, 2x 8"woofer in de hoedeplank en 2x 1" hoorntweeter + 10" sub van monacor. Ruim voldoende. Met jouw install blaas je helemaal je oren naar verweggiestan :-&

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 23:58
door mischa72
Statement:
hovingtim schreef:
Maar vind het persoonlijk to much.
Toelichting:
hovingtim schreef:
Ik gebruik een daihatsu charade dagelijks voor woon werk verkeer,
En dit vind ik niet "to much".
hovingtim schreef:
heb daar 4x 17cm pioneers, 2x tweeters in de raamstijl, 2x 8"woofer in de hoedeplank en 2x 1" hoorntweeter + 10" sub van monacor. Ruim voldoende.
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Ik snap het even niet meer :lol: :lol: :lol:

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: do 22 okt 2009, 9:06
door bartsegers
Dat zijn toch al 8 tweeters....

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: do 22 okt 2009, 9:25
door hovingtim
Het ging mij voornamelijk vanwege de hoeveelheid vermogen. Ik kom lang niet aan de 2400watt rms. Bij mij voldoet de Head-unit prima met daarnaast een subversteker achterin. Daarnaast zitten de luidsprekers voor op enkel hoogte waardoor er van het hoog beeld vooraan weinig overblijft. 2 tweeters in de raamstijl loste dit op.

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: do 22 okt 2009, 10:27
door Vennet
hovingtim schreef:
Het ging mij voornamelijk vanwege de hoeveelheid vermogen. Ik kom lang niet aan de 2400watt rms. Bij mij voldoet de Head-unit prima met daarnaast een subversteker achterin. Daarnaast zitten de luidsprekers voor op enkel hoogte waardoor er van het hoog beeld vooraan weinig overblijft. 2 tweeters in de raamstijl loste dit op.
Welja, daarmee dat ik ook prefereer om de compo vooraan aan te sturen met de HK-amp. Het extra vermogen en controle dicht bij de luisterpositie is een must volgens mij. Zeker met zo een sub-geweld achteraan in de koffer!
En met de ovalen op de HU zal je nog "ruimtelijk effect" genoeg hebben

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: do 22 okt 2009, 13:53
door bigrick
ik zal eens overleggen of we het nog kunnen financieren om een 2e Harman/Kardon versterker voor de front te kopen. al die power zijn we wel nodig als de woofer gaat bewegen :evil:

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: do 22 okt 2009, 15:46
door Martijn H
Grotere dynamo en een paar extra accu's misschien?

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: do 22 okt 2009, 19:21
door hovingtim
Inderdaad, het toevoegen van tractie accu's zou zeker niet verkeerd zijn!

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: do 22 okt 2009, 21:20
door bigrick
we hebben er al 2 Varta 180Ah semi tractie accu's inliggen.

volgende stap word idd een dynamo , en een power cap zou ook niet verkeerd zijn.

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: za 24 okt 2009, 20:56
door nickb
Powercap werkt alleen maar tegen in zulke setups, een goede accu direct naast je versterker met de juiste kabels heeft meer nut, De dynamo ga je pas vervangen naarmate je je accu's sneller wilt gaan opladen of als je op een hogere spanning wil gaan spelen(andere accu's nodig) daarbij zal je bij normale muziek niet zo enorm veel stroom gaan trekken.
Maar een mooie sub! zelf heb ik deze sub nog niet gehad (helaas) maar heb momenteel nog 6kW rms op 2 15" subs maar dit gaat er toch snel weer uit ben het SPL-en wel zat nu naar SQ ;) (en daarbij breek je je auto af).

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: za 24 okt 2009, 22:34
door mischa72
nickb schreef:
Powercap werkt alleen maar tegen in zulke setups, een goede accu direct naast je versterker met de juiste kabels heeft meer nut, De dynamo ga je pas vervangen naarmate je je accu's sneller wilt gaan opladen of als je op een hogere spanning wil gaan spelen(andere accu's nodig) daarbij zal je bij normale muziek niet zo enorm veel stroom gaan trekken.
Maar een mooie sub! zelf heb ik deze sub nog niet gehad (helaas) maar heb momenteel nog 6kW rms op 2 15" subs maar dit gaat er toch snel weer uit ben het SPL-en wel zat nu naar SQ ;) (en daarbij breek je je auto af).
De dynamo ga je niet vervangen als je sneller wil laden, maar als je een poging wil doen om ze überhaupt vol te krijgen. Bij een accucapaciteit van 30% boven de standaard accu heeft de dynamo al moeite om hem vol te krijgen.

Groeten,
Mischa

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: zo 25 okt 2009, 11:19
door Nils_vn
Een andere alternator (een wagen heeft geen dynamo) kan nooit kwaat in zo'n geval hoor.... je gaat immers zelden het maximale uit je installatie halen, als je dat wél van zinnes bent is er maar 1 oplossing: via een behoorlijke omvormer vanaf het lichtnet voeden.

Re: Peugeot Partner ombouw

Geplaatst: di 27 okt 2009, 10:22
door bigrick
ff kijken of het wil met deze dynamo, je draait toch nooit lang vol gas, en zodra je de radio zachter doet dan laad hij denk ik wel genoeg bij.

En er komt nog een Harman/Kardon ca280 bij voor de pioneer speakers voor :D .

We kunnen helaas nog geen foto's maken aangezien de auto nog steeds uitgeleend word.

Was het al vergeten :P , maar heb ook nog een Dietz digitale volt meter gekocht :P

Rick