Pagina 1 van 1
(Bas)gitaar hoofdtelefoon preamp?
Geplaatst: vr 18 sep 2009, 22:29
door Tobibas
Hoi mensen,
Ik zit al een tijdje te zoeken naar schemaatje voor een koptelefoonversterkertje voor een passieve basgitaar.
Na enig speurwerk kwam ik ditvolgende tegen:
Link naar website
Maar dit kan toch simpeler?
Wie heeft suggesties voor mij?
Geplaatst: vr 18 sep 2009, 22:47
door ray5150
Zo ingewikkeld is het toch niet?
Velleman heeft een bouwpakketje dat er veel op lijkt, schema en manual is bijgevoegd.
http://www.velleman.eu/nl/en/product/view/?id=9209
Geplaatst: za 19 sep 2009, 0:08
door b_force
Met die Velleman zou ik uitkijken of die opamps wel alle koptelefoons aankunnen.
In feite kan het heel simpel. Opampje met daarachter een class A/B trap (geheel teruggekoppeld)
Dan bereik je vervormingen en prestaties die bizar goed zijn.
Moet nog ergens een eigen ontwerpje hebben liggen

Geplaatst: za 19 sep 2009, 1:04
door ray5150
Zou wel een koptelefoon gebruiken die een stootje kan hebben (Flinke dynamiek), en een breed laagbereik heeft, anders hoor je de helft niet....
Geplaatst: za 19 sep 2009, 16:24
door Miniwatt
ray5150 schreef:Zou wel een koptelefoon gebruiken die een stootje kan hebben (Flinke dynamiek), en een breed laagbereik heeft, anders hoor je de helft niet....
En blaas je hem mischien ook nog wel op..