Pagina 1 van 6

Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 18:53
door ray5150
Ben in de markt voor een nieuwe tv.
mijn vrouw wil graag een philips ambilight, die zijn normaal fors aan de prijs. (rond de 1000 euro.)
Ik wou er niet meer aan kwijt dan 500-600.
nou zag ik een aanbieding bij Radio Correct:
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=347565

Lijkt mij een behoorlijk scherpe prijs.

Iemand hier ervaringen ermee?

(ps. dit wordt mijn eerste flatscreen tv, ben nog niet zo thuis in alle termen als full hd, hd ready,en dergelijke.... :oops: )

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 20:13
door dre
betere vraag voor het ht-forum :wink:

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 20:23
door Arno
Voor wat het waard is, op kieskeurig heeft hij een score van 9.3 bij 18 reviews.

HD-ready heeft een hogere resolutie dan een 'normale' tv, Full-HD heeft een nog weer hogere resolutie.

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 20:39
door Pjotr
Zeg Dre, er mag toch wel een TV in de kantine? :D

Het hangt er een beetje van af hoe je kijkt. Kijk je digitaal via de kabel dan zou ik heden ten dage toch voor full HD gaan bij de aanschaf van een nieuw TV toestel.

Verder pas op met een glanzend scherm. Hoewel dat een wat hoger contrast geeft kan ook ook hinderlijke spiegelingen opleveren.

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 20:47
door JvS
Full HD is helemaal niet nodig voor digitale TV. Dit biedt geen voordeel.

Daarnaast biedt Full HD helemaal geen enkel voordeel op een 'kleine' TV (wat dit is. ja echt :P). Alleen als je er op 1,5m vanaf gaat zitten zou je verschil kunnen zien (als je ook 1080p bronmateriaal gebruikt).

Daar zou ik me dus absoluut niet druk om maken. Ook in de toekomst ga je op een 32" TV geen verschil tussen HD ready en Full HD zien op een normale kijkafstand. Dus ook 'voor de toekomst' hoef je je daar niet druk om te maken :).

Als Ambilight een wens is, is dit volgens mij een prima TV. Er zijn vast betere TV's te vinden voor de videofielen, maar gezien je budget ben jij dat niet.

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 20:50
door dre
Zeg Dre, er mag toch wel een TV in de kantine?
uiteraard 8)

op het ht forum zijn de meeste modellen wel al aan de beurt geweest :wink:

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 21:03
door Paul
full hd op een 32 inch op normale kijkafstand (+/->3 meter?) is niet echt toegevoegde waarde...

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 21:14
door ray5150
Paul schreef:
full hd op een 32 inch op normale kijkafstand (+/->3 meter?) is niet echt toegevoegde waarde...
Kijkafstand is zo'n 2,7 meter.

Digitale TV ben ik wel van plan, er zit een decoder ingebouwd in waar zo een smartcard in kan.
vind ik wel een intressante optie.

ik heb verder nog geen HDMI appratuur,
Heb wel een "gewone" dvd speler en een harddisk mediaspeler.
wil wel graag een Blu-ray speler mét harddisk videorecorder maar die zijn nog niet zo wijdverspreid. (er is er maar één op de markt momenteel...)

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 21:19
door ray5150
JvS schreef:
Daarnaast biedt Full HD helemaal geen enkel voordeel op een 'kleine' TV (wat dit is. ja echt :P).
Ik was laatst bij de buren aan de overkant, (zelfde huis en indeling) die hadden een 107 cm. dat is gewoon te groot voor dit soort huizen.
(vrij smalle woonkamers.)
je zit te dicht bij ervoor. geen mooi beeld (volgens mij was het wel analoog...)

Zou wel een 94 cm willen maar die zijn gelijk een slag duurder. :cry: :roll:

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 21:46
door Pjotr
Paul schreef:
full hd op een 32 inch op normale kijkafstand (+/->3 meter?) is niet echt toegevoegde waarde...
Denk toch dat het persoonlijk is en moet ieder dat voor zich bepalen. Vind ik net zo'n argument als zou HD niets toevoegen t.o.v. een goede oude beeldbuis.

Ned1 - 3 wordt tegenwoordig full HD uitgezonden, dus waarom zou je dat gaan down-scalen en niet de native resolutie van de TV/monitor gebruiken? Oke, het meeste wat uitgezonden wordt is nog niet echt HD maar ge-upscaled. Misschien is het nu nog niet zo heel relevant maar dat gaat wel in rap tempo veranderen in de nabije toekomst.

Laatst mijn 24" wide screen PC monitor eens aangesloten (die ook goed ISF gecalibreerd is) en naar een echte HD TV opname zitten kijken. Op dat formaat zie je het echt wel op niet al te grote afstand (ca. 2m). Het is echt griezelig realistisch en spettert echt van het scherm af.

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 22:05
door JvS
Pjotr schreef:
Paul schreef:
full hd op een 32 inch op normale kijkafstand (+/->3 meter?) is niet echt toegevoegde waarde...
Denk toch dat het persoonlijk is en moet ieder dat voor zich bepalen. Vind ik net zo'n argument als zou HD niets toevoegen t.o.v. een goede oude beeldbuis.
Het is een fysieke beperking van het menselijk oog. Hierin zit uiteraard een paar procentjes persoonlijke variatie. 1080p heeft op normale schermen (32 - 37") op normale kijkafstand (2,5 - 4,5m) geen toegevoegde waarde boven 720p.

Je tweede opmerking vind ik een beetje flauw. ALs iemand zegt dat een 1000watt versterker niet nodig is voor een huiskamer, zeg je toch ook niet dat dat hetzelfde is als beweren dat een mooie hifi set niet toevoegt t.o.v. een transistorradio.
Ned1 - 3 wordt tegenwoordig full HD uitgezonden, dus waarom zou je dat gaan down-scalen en niet de native resolutie van de TV/monitor gebruiken? Oke, het meeste wat uitgezonden wordt is nog niet echt HD maar ge-upscaled. Misschien is het nu nog niet zo heel relevant maar dat gaat wel in rap tempo veranderen in de nabije toekomst.
Omdat het beeld er gewoonweg op die kijkafstand precies 0,0 beter van wordt en omdat deze TV wel voldoet aan de overige eisen (budget, ambilight). Als het geen enkel voordeel biedt, waarom zou je dan wel fullHD aanraden?

Ook in de toekomst gaat fullHD geen beter beeld opleveren op deze tv. Je oog, de kijkafstand en de TV blijven hetzelfde.
Laatst mijn 24" wide screen PC monitor eens aangesloten (die ook goed ISF gecalibreerd is) en naar een echte HD TV opname zitten kijken. Op dat formaat zie je het echt wel op niet al te grote afstand (ca. 2m). Het is echt griezelig realistisch en spettert echt van het scherm af.
Dat klopt. Progressive HD materiaal is fantastisch. Ik kijk al sinds 2003 veel HD materiaal (720p) op een 1,80m breed projectiescherm en sinds een jaar ook op een grote FullHD plasma. Maar ondanks dat iedereen FullHD altijd als must adviseert, heeft het in bijna geen enkel geval relevante toegevoegde waarde. Tenzij je heel dichtbij je scherm zit, of groot projecteert.

Ik wil wel mijn waardering uitspreken over de marketingcampagne van FullHD, want die is meer dan geslaagd. :)

Geplaatst: vr 04 sep 2009, 22:23
door Peertje
Ik ben het helemaal eens met JvS over hd ready / full hd

op mijn 40" full HD scherm op 4 meter afstand zie ik amper het verschil tussen 720p of 1080i.
Ik zie overigens wel verschil, maar dit is zo minimaal, dit zou bovendien ook nog in de bron kunnen zitten.
Iron man 720p
Iron man 1080

persoonlijk vind ik de ambilight tv's duur betaald.

Ik heb zelf een samsung B650.
1 van de beste lcd tv's op LED tv's na

Geplaatst: za 05 sep 2009, 0:18
door Wowly
Ik heb de panasonic 37 inch plasma: in een woord geweldig!! Mooiste beeld voor een lage prijs, laag energieverbruik (vergelijkbaar met een lcd) Nul lag, fantastsche kleurdiepte. Mijn vader heeft er net een voor zijn zus gekocht.....mag ik dinsdagavond instellen.....

Koste nog geen 560 euro :shock:

Overigens, plasma gaat er helemaal uit, te duur om te produceren.

Philips heeft zich gezet op het duurdere segment, maar levert daar gen bizar goede schermen voor. Wel een hoop marketing..

koop maar een plasma nu het nog kan, pioneer is er al mee opgehouden en koopt zijn panelen in via panasonic. deze twee waren en blijven de top....

Jan

Geplaatst: za 05 sep 2009, 0:27
door ray5150
Die panasonic plasma's hebben inderdaad heel mooi beeld.
heb ik wel eens gezien en was onder de indruk.
zag inderdaad ergens een aanbieding voor rond de 500 euro
mischien deze?
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=386701

Maar ja, geen ambilight hé. :cry:

Wowly, leg jij dat mijn vrouw even uit...... :roll: :roll: :wink: :wink: :lol:

Geplaatst: za 05 sep 2009, 9:56
door Pjotr
Een paar schemerlampen of spotjes tegen de muur op strategische plaatsen en je hebt ook ambi light...

Geplaatst: za 05 sep 2009, 11:51
door RobertD
Wowly schreef:
Ik heb de panasonic 37 inch plasma: in een woord geweldig!! Mooiste beeld voor een lage prijs, laag energieverbruik (vergelijkbaar met een lcd) Nul lag, fantastsche kleurdiepte. Mijn vader heeft er net een voor zijn zus gekocht.....mag ik dinsdagavond instellen.....

Koste nog geen 560 euro :shock:

Overigens, plasma gaat er helemaal uit, te duur om te produceren.

Philips heeft zich gezet op het duurdere segment, maar levert daar gen bizar goede schermen voor. Wel een hoop marketing..

koop maar een plasma nu het nog kan, pioneer is er al mee opgehouden en koopt zijn panelen in via panasonic. deze twee waren en blijven de top....

Jan
Ik heb ook een 37inch plasma van Panasonic. In combinatie met een Panasonic Harddisc/dvd recorder met 1080p output is het echt geweldig mooi. De plasma heeft me vorig jaar maar 500 euro gekost bij de mediamarkt. De recorder komt daar ook vandaan, was maar 100 euro omdat er geen afstandbediening en geen manual bij was.
Met de afstandbediening van de tv kan ik de recorder via de "Viera-link" bedienen. Helemaal top!

En het geluid gaat natuurlijk over de buizenbak, maar het tv geluid is niet slecht.

Ambi-light? Niet mijn smaak al die gekleurde lichtjes. Volgens mij ben je dat heel snel beu en werkt het alleen maar goed als je muur achter de tv wit is.

Geplaatst: za 05 sep 2009, 18:29
door ray5150
Groot nieuws!

Ik mag mij nu ook scharen bij de Panasonic plasma bezitters. :D :D

We zijn vanmorgen even naar Radio Correct geweest.
Vrouwlief vond de Phillips toch wat aan de kleine kant en vroeg of ik ook nog iets groters wist in dezelfde prijsklasse....

Dus even aan de verkoper gevraagd of de Panasonic aanbieding er nog was, en die was er. dus die werd het.

Ben nu bezig om alles aan te sluiten en te herinrichten.
En dan gaan we nu sparen voor een DVD-HD recorder met HDMI.
Kan ik eens zien wat deze machine echt kan. :shock: :lol:

Geplaatst: za 05 sep 2009, 19:23
door Edo
ray5150 schreef:
Ik mag mij nu ook scharen bij de Panasonic plasma bezitters. :D :D
Goede keuze...ik geniet nog elke dag van m'n Panasonic plasma.

Geplaatst: za 05 sep 2009, 19:42
door Forza
De Panasonic is een goede keus geweest, dat is een merk dat met relatief lage eigen winsten produceert. Een merk als Philips is alleen betalen voor het naampje, het zijn gewoon geen goede tv's (hoe duur je ze ook pakt).

Ik heb een bijbaantje als verkoper van oa tv's en de randapparatuur, en wij worden bijna verplicht op Philips te verkopen door de erg hoge marge die erop zit. Helaas voor mijn baas verkoop ik liever een goede tv (Sony, Panasonic, Sharp en Samsung), maar daar zit een lagere marge op.

De Panasonic is een erg goede koop geweest als de nadruk niet op HD content ligt (al is dat nog steeds erg mooi op de Pana).

Geplaatst: za 05 sep 2009, 19:49
door Pjotr
ray5150 schreef:
Vrouwlief vond de Phillips toch wat aan de kleine kant en vroeg of ik ook nog iets groters wist in dezelfde prijsklasse....

Dus even aan de verkoper gevraagd of de Panasonic aanbieding er nog was, en die was er. dus die werd het.
Uhh, hier wil vrouwlief juist niet groter dan 32" :? 37" is op het randje voor haar als het dan toch zo groot moet.

Vanmiddag nog even hier bij de lokale Block binnengelopen. Daar kun je echt geen kaas van maken. Wat stond dat slecht afgesteld: Veel te hoog contrast en veel te veel chroma, brrr....... Toen ik daar een opmerking over maakte kreeg doodleuk als antwoord: "Dat komt omdat het digitale TV is, mooi hè" ???

Geplaatst: za 05 sep 2009, 21:57
door ray5150
Nou, ze vind hem prachtig, hoor. (ik trouwens ook....)
Had verwacht dat het nogal "groot" zou zijn maar het valt mee.
Ik heb ook een digitale decoder van Ziggo gekocht, de goedkoopste, zonder HDMI welliswaar, maar het beeld is heel mooi zo om te zien.

Er hadden wel wat meer aansluitingen op gemogen, hij zit al zo goed als vol....

en gelijk maar een (beetje rommelig) fototje geschoten:

Geplaatst: za 05 sep 2009, 23:02
door Pjotr
Gefeliciteerd! En nu maar genieten.

Geplaatst: za 05 sep 2009, 23:22
door RobertD
Goede keus Ray. Daar ga je veel plezier van hebben.
Ik heb de voorloper van jouw tv en kan echt genieten van het kijken.

Digitaal Ziggo kastje via Scart is uitstekend op deze televisies.

Geniet ervan!

Geplaatst: za 05 sep 2009, 23:27
door ray5150
Thanx! ook voor alle adviezen. :D
(zie nu wel dat mijn speakers aan het verkleuren zijn..... :shock: )

Geplaatst: za 05 sep 2009, 23:29
door Pjotr
RobertD schreef:
Digitaal Ziggo kastje via Scart is uitstekend op deze televisies.
Alleen zitten bij Ziggo op de eerste 3 kanalen Ned 1 - 3 tegenwoordig standaard in HD. SD is naar een achterafje op kanalen 71 - 73 verschoven.