Tuner en cd speler kapot wat als vervanger.
Moderator: Beheerdersteam
Tuner en cd speler kapot wat als vervanger.
Ik heb een rack van technics bestaande uit een voorversterker, eindversterker, tuner en cd speler (5cd).
Nu is het zo dat de tuner al enige tijd geen stereo ontvangst meer heeft, een kameraad heeft er eens wat aan bijgeregeld en toen was het in orde maar na een tijd valt de ontvangst terug weg.
De CD speler blijft regelmatig haperen ik heb hem al eens proper gemaakt (nog als nieuw aan de binnenkant ook geen vuil te bespeuren) en wat terug gesmeerd maar dat maakt niets uit.
Nu de vraag: ik dacht van ze te vervangen door nieuwe maar das het probleem er is bijna niks meer op de markt dan een Sony en een Marantz.
Is CD en tuner zo voorbijgestreefd dat het niet meer verkocht word?
Ik kan toch slecht mijn prima voorversterker en eindversterker weg gaan gooien.
Wie weet hoe ik dit best op los.
In de winkels vind je wel DVD spelers die CD's afdraaien maar das niet het zelfde van geluidskwaliteit.
Vroeger verkochten ze tuners op elke hoek nu vind je ze haast niet meer, enkel nog rackjes.
Kan je beide vervangen door een PC? (laptop) en dus muziek over internet en bv mp3's afdraaien of geeft dat een baggergeluid.
Nu is het zo dat de tuner al enige tijd geen stereo ontvangst meer heeft, een kameraad heeft er eens wat aan bijgeregeld en toen was het in orde maar na een tijd valt de ontvangst terug weg.
De CD speler blijft regelmatig haperen ik heb hem al eens proper gemaakt (nog als nieuw aan de binnenkant ook geen vuil te bespeuren) en wat terug gesmeerd maar dat maakt niets uit.
Nu de vraag: ik dacht van ze te vervangen door nieuwe maar das het probleem er is bijna niks meer op de markt dan een Sony en een Marantz.
Is CD en tuner zo voorbijgestreefd dat het niet meer verkocht word?
Ik kan toch slecht mijn prima voorversterker en eindversterker weg gaan gooien.
Wie weet hoe ik dit best op los.
In de winkels vind je wel DVD spelers die CD's afdraaien maar das niet het zelfde van geluidskwaliteit.
Vroeger verkochten ze tuners op elke hoek nu vind je ze haast niet meer, enkel nog rackjes.
Kan je beide vervangen door een PC? (laptop) en dus muziek over internet en bv mp3's afdraaien of geeft dat een baggergeluid.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Ik heb juist uw lokatie eens bekeken en denk je dat ze dat daar wel hebben, kan je geen paar adressen of namen door mailen want ik ben er niet zo bekend.(Ik niet maar mijne GPS vind alles).
Voor alle duidelijkheid ik ben wel op zoek naar een goeie CD speler maar ook weer niet het spul van €1000.
Ik ben vandaag in het shopping centrum van Weinegem geweest en daar alles af geweest en heb wel een CD speler gezien van Sony (het was ook bij Sony) maar een tuner nergens gezien van geen enkel merk zelfs niet in die Sony zaak.
Voor alle duidelijkheid ik ben wel op zoek naar een goeie CD speler maar ook weer niet het spul van €1000.
Ik ben vandaag in het shopping centrum van Weinegem geweest en daar alles af geweest en heb wel een CD speler gezien van Sony (het was ook bij Sony) maar een tuner nergens gezien van geen enkel merk zelfs niet in die Sony zaak.
Wat jij wil: http://link.marktplaats.nl/274548918Sus schreef:Degene die ik heb is een ST GT550 en een SL-PD8 het moet ook wel iets deftigs zijn.
Ik zal daar wel eens rondkijken maar of ik daar iets zal vinden dat bij mijn SU-C800UM2 (voorversterker) SE-A900SM2 (eindversterker) past, ik bedoel niet zo maar een tunertje en CD spelertje van twee keer niks.
Hoogstraten is toch vlakbij Antwerpen?
Ga eens kijken aan de st. Katelijnevest. 5 of 6 winkels naast elkaar van high-end tot budget. linksaf de Meir op zitten Saturn en Mediamarkt, rechtsaf richting de Groenplaats vind je de FNAC....
Als je dan nog niks vind.....
Ga eens op zoek naar spullen van Cambridge en NAD en Denon, goed betaalbaar en breed verkrijgbaar.
http://goudengids.truvo.be/search/antwerpen/hifi.html
http://www.fmtunerinfo.com/index.html
Ga eens kijken aan de st. Katelijnevest. 5 of 6 winkels naast elkaar van high-end tot budget. linksaf de Meir op zitten Saturn en Mediamarkt, rechtsaf richting de Groenplaats vind je de FNAC....
Als je dan nog niks vind.....
Ga eens op zoek naar spullen van Cambridge en NAD en Denon, goed betaalbaar en breed verkrijgbaar.
http://goudengids.truvo.be/search/antwerpen/hifi.html
http://www.fmtunerinfo.com/index.html
st. Katelijnevest daar moet ik nog gaan kijken, vroeger was daar de ene winkel naast de andere maar daar is ook al veel weg hoor.
Daar zou nog wel wat te vinden moeten zijn.
Vandaag bij Fnac, Van denBorre, Sony, en nog ene geweest maar zelfs geen een tuner gezien, wel nog een paar receivers.
Bij Media Markt Breda ook al eens gekeken maar ook niet veel soeps gevonden, en als er dan iets stond was het zilverkleurig inplaats van zwart.
Ik ben bereid om twee merken te zetten maar de tuner en de Cd (wat ik bijkoop) moeten dan wel van het zelfde merk zijn (geen opstapeling van merken aub).
Ik denk aan een Marantz CD5300 en een ST 6003
Daar zou nog wel wat te vinden moeten zijn.
Vandaag bij Fnac, Van denBorre, Sony, en nog ene geweest maar zelfs geen een tuner gezien, wel nog een paar receivers.
Bij Media Markt Breda ook al eens gekeken maar ook niet veel soeps gevonden, en als er dan iets stond was het zilverkleurig inplaats van zwart.
Ik ben bereid om twee merken te zetten maar de tuner en de Cd (wat ik bijkoop) moeten dan wel van het zelfde merk zijn (geen opstapeling van merken aub).
Ik denk aan een Marantz CD5300 en een ST 6003
Marantz zal je in Kathelijnevest wel vinden denk ik oa Arton is er dealer van, of ze in stock zijn das wat anders.ray5150 schreef:(ja, Marantz, helemaal vergeten op te sommen..)
Nou, er is in Zuid Nederland of Noord Belgie toch wel een Marantz dealer te vinden?
hier dus.
Waarom moet het speciaal van één merk zijn?
Waarom ze van een merk moeten zijn omdat ik geen voor en eindversterker wil van technics met daarbij dan nog een tuner van merk X en dan nog een CD speler van merk Y.
Ik zou wel graag hebben dat de CD speler en de tuner van hetzelfde merk zijn om de mix van merken toch zo klein mogelijk te houden.
Het aantal winkels in HiFi is ook behoorlijk achteruitgegaan de laatste jaren, zoals ik al zei in Kathelijnevest stonden ze vroeger tegen en over elkaar, ga er nu nog maar eens kijken.
In Turnhout had je studio Schepens waarvan ik het bestaan al weet zolang ik me kan herinneren, nu is hij dicht (voor goed natuurlijk).
De winkels die je nu nog vind beperken zich meestal in het beperkte gamma, de goedkoopste en vooral rakjes je kent ze wel.
Zo ook de Macro vroeger stond er ook een breed gamma maar das ook flink afgeslankt.(niet dat ik daar koop want als ik er iets koop is het zo kapot).
Als je toch een internet verbinding hebt kun je ook een Netwerkspeler als een Squeezebox kopen, ik gebruik hem vaak ook als tuner via de internetradio, bij mij vaak Radio2 tevens is dan de muziek die je hebt op een externe of NAS schijf te zetten en je speelt je muziek van je zelf via het netwerk waar ook de computer aan zit. Kost op dit moment vanaf 150,-- euro, met een goede voeding een zekere concurrent van de cd-speler.
Re: Tuner en cd speler kapot wat als vervanger.
Ik heb naar Kathelijnevest geweest en van de vele winkels daar schiet er nog een winkel over van disco materiaal.
Een normale winkel Arton en nog twee winkels voor de yups.
Bij den ene stonden er drie verkopers (dacht ik toch) voor bijna evenveel produkten die ze ten toonstelde (niet meer dan 10 produkten gezien) en bij de winkel ernaast stonden er een paar dingen tussen papierwerk enz maar daar achter was blijkbaar nog een kleine luister ruimte maar zo ver ben ik niet geraakt.
Toen ik daar wilde gaan kijken kwam ik de verkoper tegen en die zei dat hij met een klant daar bezig was.
Ik ga daar echt niet een tijd staan om te zien of ze daar een CD speler en een Tuner hebben.
De verkoper was zo onbeschoft dat ik de deur achter me heb dicht getrokken.
Dan maar naar Arton en daar heb ik een CD speler en een DAB tuner gekocht van Marantz.
Met de DAB tuner moet ik nog wel een buiten anten plaatsen want ik heb te weinig sinjaal.
Nu speelt hij gewoon FM stereo en das toch al een opluchting tegenover mijn Technics tuner die alleen nog mono speelde en die nog een post kon ontvangen.
Een normale winkel Arton en nog twee winkels voor de yups.
Bij den ene stonden er drie verkopers (dacht ik toch) voor bijna evenveel produkten die ze ten toonstelde (niet meer dan 10 produkten gezien) en bij de winkel ernaast stonden er een paar dingen tussen papierwerk enz maar daar achter was blijkbaar nog een kleine luister ruimte maar zo ver ben ik niet geraakt.
Toen ik daar wilde gaan kijken kwam ik de verkoper tegen en die zei dat hij met een klant daar bezig was.
Ik ga daar echt niet een tijd staan om te zien of ze daar een CD speler en een Tuner hebben.
De verkoper was zo onbeschoft dat ik de deur achter me heb dicht getrokken.
Dan maar naar Arton en daar heb ik een CD speler en een DAB tuner gekocht van Marantz.
Met de DAB tuner moet ik nog wel een buiten anten plaatsen want ik heb te weinig sinjaal.
Nu speelt hij gewoon FM stereo en das toch al een opluchting tegenover mijn Technics tuner die alleen nog mono speelde en die nog een post kon ontvangen.

