Pagina 1 van 1

Spoel niet helemaal opgewikkeld

Geplaatst: di 11 aug 2009, 20:20
door arjenh
Deze spoel (0,83 mH; 0,16 Ohm) lijkt niet helemaal opgewikkeld te zijn. Zal ik hem verder wikkelen, of gewoon zo gebruiken?

Die vraag heb ik ook aan Iris gesteld, ik laat wel even weten als ze antwoordt.

Geplaatst: di 11 aug 2009, 20:43
door Fuzzbass
Ja, ik zou even de draad door dat inkepinkje leggen, voor de stevigheid. Voor de rest is het niet van invoed ergens op.

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 0:23
door GeertM2
Lijkt mij ook niet dat zo'n klein stukje nog iets merkbaars doet op de waarde van de spoel, zeker gezien in verhouding tot de tolerantie op de waarde.

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 0:25
door b_force
Weet wel zeker :wink: 8)

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 2:17
door Marp
Amen. Zou 1/20 winding van merkbare invloed zijn, dan hoorde je de stand van de bevestigingsdraden ook terug.

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 8:43
door Fuzzbass
Aan de andere kant, sommige mensen horen nu eenmaal alles, zolang ze maar van tevoren weten waar ze naar moeten luisteren. :wink:

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 20:30
door b_force
Beter gezegd, ze denken alles te horen en daardoor........

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 20:36
door Marp
Als ik dan maar geen golf van tweakers op mijn geweten krijg die alle aansluitdraadjes haaks gaan buigen. ;)

Geplaatst: vr 14 aug 2009, 7:22
door arjenh
Ik was wat te voorzichtig. De spoel is wel helemaal opgewikkeld, maar de draad was uit het gleufje gesprongen. Ondanks dat de draden vrij stijf zijn kun je ze met wat kracht gewoon terug drukken :) .

Geplaatst: zo 23 aug 2009, 8:51
door Geenius
Veel belangrijker is dat beide spoelen (ik ga er even vanuit dat je een set stereo filters gaat maken) gelijk zijn.
Of die nu 0,83mH of 0,82mH zijn maakt inderdaad niet veel uit, als links en rechts maar gelijk zijn. :wink: