Pagina 1 van 1

netwerk en telefoon inbouwplaat

Geplaatst: zo 09 aug 2009, 8:18
door anonamemouse
ik ben op zoek naar zoiets als dit, maar dan in plaats van twee keer een rj-45, een rj-45 (netwerk) en een rj-11 (telefoon) naast elkaar op een plaat, voor inbouw.
heeft iemand enig idee waar ik dit kan vinden?

Geplaatst: zo 09 aug 2009, 10:27
door daniel
rj11 past in een rj45 als ik me niet vergis, je kunt dit dus gewoon met een 2xrj45 plaat doen

Geplaatst: zo 09 aug 2009, 13:36
door De Timmerman
daniel schreef:
rj11 past in een rj45 als ik me niet vergis, je kunt dit dus gewoon met een 2xrj45 plaat doen
Klopt. Kijk ook hier eens: http://www.voltus.de/elektromaterial/te ... atendosen/[/url]

Geplaatst: zo 09 aug 2009, 20:54
door anonamemouse
het past wel, er zijn zelfs verloopstekkertjes voor, maar zo'n dubbele plaat heeft een printplaatje met acht ingangetjes voor de bekabeling, welke daarna worden gesplitst over de twee contras. daar heb ik dus niets aan...
ik wil aan de ene kant een telefoon aansluiten en aan de andere kant mijn netwerk. zodoende moet iedere kant dus een eigen aansluitmogelijkheid voor kabels hebben.

Geplaatst: zo 09 aug 2009, 22:01
door daniel
Voor gigabit ethernet weet ik het niet, maar voor 100mb/s worden slechts 4 van de 8 aders gebruikt. De andere 4 zijn dan voor telefonie. Daar moeten vast wel de standaarden voor te vinden zijn.

Van de andere kant hangen er volgens mij kantoorgebouwen vol met dergelijke aansluitdozen die per aansluiting gepatched kunnen worden. Dus volgens mij moeten die dozen ook te krijgen zijn met twee onafhankelijke aansluitingen, als je dat zou willen.


edit: en zoiets dan?

Geplaatst: zo 09 aug 2009, 23:54
door Implo
Pinout RJ45:
http://www.hardwarebook.info/Ethernet_1 ... aight_Thru

Bij de RJ11 connector zitten A en B op de binnenste twee pins, pin 4+5 van de RJ45 connector.

Dus bij een verdeeldoos met 1 aansluiting: Op pin 1,2,3 en 6 je Ethernet-aansluiting en op pin 4+5 je telefonie.

Mocht je (later) overgaan op Gigabit netwerk werkt dit niet. Gigabit netwerk gebruikt alle aders.
While 10BaseT and 100Base-TX only uses two pairs, please do connect all pairs since 1000BaseT uses all of them, and save yourself some future debugging :)
Hier hebben ze het over paartjes, two pairs is dus de 4 aders zoals beschreven in de bovenstaande link.

Geplaatst: ma 10 aug 2009, 9:09
door anonamemouse
Implo schreef:
Bij de RJ11 connector zitten A en B op de binnenste twee pins, pin 4+5 van de RJ45 connector.

Dus bij een verdeeldoos met 1 aansluiting: Op pin 1,2,3 en 6 je Ethernet-aansluiting en op pin 4+5 je telefonie.
da's nog eens nuttige info! scheelt een hoop speurwerk, we gaan het op die manier doen! dank je wel!
Implo schreef:
Mocht je (later) overgaan op Gigabit netwerk werkt dit niet. Gigabit netwerk gebruikt alle aders.
While 10BaseT and 100Base-TX only uses two pairs, please do connect all pairs since 1000BaseT uses all of them, and save yourself some future debugging :)
Hier hebben ze het over paartjes, two pairs is dus de 4 aders zoals beschreven in de bovenstaande link.
de "future debugging" laat ik aan de volgende bewoners van dit huis over. of ik stop een uitlegbriefje achter de plaat in de doos...

Geplaatst: ma 10 aug 2009, 9:50
door Implo
Graag gedaan ;)
anonamemouse schreef:
of ik stop een uitlegbriefje achter de plaat in de doos...
Dat is wel zo aardig voor de toekomstige bewoners.

Geplaatst: ma 10 aug 2009, 14:22
door anonamemouse
en het works like a charm! \:D/
hardstikke bedankt!

Geplaatst: ma 10 aug 2009, 14:28
door Implo
We zijn hier toch om elkaar te helpen? ;)