Pagina 1 van 1

De betere tang band?

Geplaatst: do 30 jun 2005, 22:32
door JeroenKV
Ik zoek naar een tangband die liefst ongefiltert / gecorrigeert toe te passen is als breedbander. Welke van de drie vinden jullie beter?

W3-871S
W4-655SA
W4-657SC

De W3 loopt het verst door, maar de W4-655SA loopt mooi vlak. Meer info op http://www.tb-speaker.com

Ben benieuwd naar jullie mening!!

Geplaatst: do 30 jun 2005, 22:49
door Roland
Beste Jeroen

Ik zou die papieren met fase plug nemen die loopt erg mooi, stond ook in de laatste hobby hifi. Werkt het niet heb je altijd nog een heel erg mooi midden luidsprekertje.

Groeten Roland

Geplaatst: do 30 jun 2005, 23:22
door JeroenKV
Roland schreef:
Beste Jeroen

Ik zou die papieren met fase plug nemen die loopt erg mooi, stond ook in de laatste hobby hifi. Werkt het niet heb je altijd nog een heel erg mooi midden luidsprekertje.

Groeten Roland
Bedankt, ik had zelf ook al een beetje die voorkeur. Ik zit te denken om hem gesloten in te zetten. Hier geven ze een inhoud van 0.9 liter aan http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... ngband.htm
Wat vind jij hiervan met een mooie woofer (en eventueel een supertweeter) er bij?

Open baffle zou ook nog een optie kunnen zijn. :-k

Welke Hobbyhifi was dat? Ik heb hem niet gezien.

Geplaatst: vr 01 jul 2005, 2:07
door Masuji
Ik heb enkel ervaring met de W3-871s.

Deze heb ik zowel gefilterd als ongefilterd beluisterd in mijn Lancetta's.

Ze klinken wel dynamischer zonder, maar met het HE filter gedetailleerder.

De CT209's komen eerdaags binnen, dus als ik ze klaar heb zal ik die ook
testen met en zonder filter.

Je zou anders zelf een keer moeten luisteren en ervaren.

De overige units doen kwa specs zeer hoog scoren al zeg ik het zelf.
Voor dat beetje geld zul je aan deze units geen slechte koop doen.

Koop ze allen en testen maar :)

Geplaatst: vr 01 jul 2005, 9:57
door JeroenKV
Masuji schreef:
Ik heb enkel ervaring met de W3-871s.

Deze heb ik zowel gefilterd als ongefilterd beluisterd in mijn Lancetta's.

Ze klinken wel dynamischer zonder, maar met het HE filter gedetailleerder.

De CT209's komen eerdaags binnen, dus als ik ze klaar heb zal ik die ook
testen met en zonder filter.

Je zou anders zelf een keer moeten luisteren en ervaren.

De overige units doen kwa specs zeer hoog scoren al zeg ik het zelf.
Voor dat beetje geld zul je aan deze units geen slechte koop doen.

Koop ze allen en testen maar :)
Ik ben benieuwd naar de CT209's!! Gebruik je die voor HT?

De W4-655SA loopt erg mooi. Ik denk er over om deze te combineren met een goede woofer en evetueel supertweeter. Ik wil alle units dan in een open baffle opzet.

Een andere optie is de W4 in een gesloten kast. 0.9 liter lijkt mij alleen zo klein?

Hoe zou de W3-871S het eigenlijk doen open baffle? (Loopt wel mooi door naar kde 20khz.... heb ik geen tweeter nodig) :-k

Geplaatst: vr 01 jul 2005, 11:06
door JeroenKV
Ik lees een stuk over een W3-871S in een open baffle. De baffle is 50cm breed (door vleugels naar achter) en afgefiltert op 150hz, daaronder is een sub nodig. Klinkt goed!! O:)

Ik ben bezig met DIY ESL's waarbij ik 2 dipole subs wil maken met de Peerless XXLS12's, die doorlopen tot 150hz. Voor de ESL's zijn we nog wel even bezig met trafo's, maar de tangbands zijn aardig om meer te leren over dipole!! Ik ben ook erg benieuwd hoe ze zich verhouden tot de ESL's!! 8)

Geplaatst: vr 01 jul 2005, 12:42
door Henkjan
JeroenKV schreef:
Ik lees een stuk over een W3-871S in een open baffle. De baffle is 50cm breed (door vleugels naar achter) en afgefiltert op 150hz, daaronder is een sub nodig. Klinkt goed!! O:)
linkje?

[verkoopmode aan]ik heb nog wel een paar W3-371 liggen als je t zelf wil horen[/verkoopmode uit]

Geplaatst: vr 01 jul 2005, 12:47
door JeroenKV
Henkjan schreef:
JeroenKV schreef:
Ik lees een stuk over een W3-871S in een open baffle. De baffle is 50cm breed (door vleugels naar achter) en afgefiltert op 150hz, daaronder is een sub nodig. Klinkt goed!! O:)
linkje?

[verkoopmode aan]ik heb nog wel een paar W3-371 liggen als je t zelf wil horen[/verkoopmode uit]
Heb ze net besteld.... 8) Ga er lekker mee experimenteren, zo kan ik ervaring opdoen met het dipole concept!! Als het bevalt kan ik er altijd een paar bijplaatsen voor een dipole line array!! :-k

Geplaatst: vr 01 jul 2005, 14:46
door Roland
Deze unit is als ik dat zo inschat 1 van de weinige mids die je met een eerste orde mid/hoog filter zou kunnen gebruiken.

Leuk hou ons op de hoogte, ben erg nieuwsgierig mooi speakertje!

Geplaatst: vr 01 jul 2005, 15:11
door JeroenKV
Roland schreef:
Deze unit is als ik dat zo inschat 1 van de weinige mids die je met een eerste orde mid/hoog filter zou kunnen gebruiken.

Leuk hou ons op de hoogte, ben erg nieuwsgierig mooi speakertje!
Ik wil hem eerst alleen combineren met een dipole woofer voor het laag (Peerless XXLS12). Eens kijken hoe hij zich verhoudt t.o.v. een ESL of een Scanspeak Ref monitor!!

Geplaatst: vr 01 jul 2005, 23:30
door Henkjan
in de Lancetta klinken ze erg goed in elk geval, wel sterkere bundeling dan met tweet. speel ze wel ff in, bij mij moesten ze echt een flinke stapel CDs loskomen

maaruh: hoe ziet die dipool er nou uit?

Geplaatst: za 02 jul 2005, 2:04
door JeroenKV
Ik heb geen foto, maar de beschrijving is een baffle van 22 inch breed die dmv vleugels compact is gehouden.

Geplaatst: za 02 jul 2005, 10:23
door Henkjan
JeroenKV schreef:
Ik heb geen foto, maar de beschrijving is een baffle van 22 inch breed die dmv vleugels compact is gehouden.
is die beschriujving ergens on-line?

Geplaatst: za 02 jul 2005, 10:33
door JeroenKV
Henkjan schreef:
JeroenKV schreef:
Ik heb geen foto, maar de beschrijving is een baffle van 22 inch breed die dmv vleugels compact is gehouden.
is die beschriujving ergens on-line?
Ergens op www.diyaudio.com

Geplaatst: vr 08 jul 2005, 11:04
door JeroenKV
Ik heb de Tangbands in een open baffle van 30 bij 50 cm geplaatst. De baffle wordt rechtgehouden met stroken van 10 bij 50 cm. Vanaf 150hz filter ik actief 12db af naar mijn Scanspeak ref monitors. De curve was natuurlijk niet mooit vlak, maar ik heb mijn Behringer DSP8024 ingezet om alles digitaal te corrigeren (vooral de afval onder de 300hz, rest viel erg mee). De speakers heb ik 50cm van de muur opgesteld en sterk ingedraaid (kruizen voor de luisterpositie). Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben!!! Niet verwacht dat een speakertje van 18 euro dit kan...... zet mij wel aan het denken!!

Ik denk dat ik er 2 Gradient woofers open baffle bij zet (22 euro p.s.). Gebruik ik een simpel 12 db passief filter en trek alles recht met mijn Behringer. Lekker experimenteren terwijl ik op mijn ESL trafo's wacht!!

Geplaatst: vr 08 jul 2005, 13:44
door Henkjan
heb je nog een correctienetwerkje gebruikt?

Geplaatst: vr 08 jul 2005, 13:48
door voodooless
Henkjan schreef:
heb je nog een correctienetwerkje gebruikt?
Vast niet. Hij zegt toch dat ie alles digitaal gecorrigeerd heeft.

Geplaatst: vr 08 jul 2005, 14:14
door Henkjan
deepspace schreef:
Henkjan schreef:
heb je nog een correctienetwerkje gebruikt?
Vast niet. Hij zegt toch dat ie alles digitaal gecorrigeerd heeft.
valt niet mee dat lezen :oops:

Geplaatst: vr 08 jul 2005, 14:34
door JeroenKV
Klopt, de DSP van de Behringer lost dat op.

Hoe werken correctienetwerken eigenlijk?

Geplaatst: vr 08 jul 2005, 14:36
door voodooless
JeroenKV schreef:
Klopt, de DSP van de Behringer lost dat op.

Hoe werken correctienetwerken eigenlijk?
Zelfde als jou DSP, alleen dan analoog, en niet actief :-k

Geplaatst: vr 08 jul 2005, 16:32
door JeroenKV
deepspace schreef:
JeroenKV schreef:
Klopt, de DSP van de Behringer lost dat op.

Hoe werken correctienetwerken eigenlijk?
Zelfde als jou DSP, alleen dan analoog, en niet actief :-k
Ik zoek wat theorie hoe zo'n netwerkje te bouwen!! :roll: