Relais en ohmse weerstand
Geplaatst: do 30 jun 2005, 8:49
Ik wil mijn luidsprekers schakelen met een relais.
Dien ik een weerstand van 8 ohm toe te voegen als de relais open staat (en dus de luidspreker niet werkt)?
Op die manier behoudt de versterker de weerstand en zal hij niet kapot spelen. Althans de mening van mijn schoonvader ...
Is dit inderdaad zo of zijn moderne versterkers daar al op voorzien?
Dien ik een weerstand van 8 ohm toe te voegen als de relais open staat (en dus de luidspreker niet werkt)?
Op die manier behoudt de versterker de weerstand en zal hij niet kapot spelen. Althans de mening van mijn schoonvader ...
Is dit inderdaad zo of zijn moderne versterkers daar al op voorzien?