Hivi B3S in bassreflex: een zomerbox
Geplaatst: do 30 jul 2009, 20:01
Hoi,
Ondanks ik hier heel lang niet actief ben geweest, heb ik wel meegelezen op het forum.
De afgelopen dagen ben ik zelf aan het bouwen geweest. Niet alleen, maar met mijn vriendin Kitti. We hebben een paar luidsprekers gemaakt met de Hivi b3s.
De basis voor deze luidsprekers is het design van John Krutke van Zaphaudio:
http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18.html
De breedte van de baffle en daarmee het correctienetwerk zijn direct overgenomen van zijn ontwerp. De box is echter anders gebouwd, ik heb gekozen voor een bassreflex box ipv een gesloten box.
De wanden zijn gemaakt van 12 mm MDF bedekt met 4 mm loodbitumen. De box is goed gevuld met pritex, steenwol en baf.
De afwerking is simpel parketlak.
En hoe klinkt het?
"Smashing awesome!" aldus mijn vriendin. Nee, het klinkt serieus heel goed. Je hoort wel dat hij in het hoog niet helemaal vlak is, maar overall klinken deze luidsprekers heel volwassen. Er is ruim voldoende body, midbass komt er ook gewoon uit, ook op een flink verhoogd luisterniveau.
Een heel volwassen luidspreker waarmee je in onze huiskamer prima uit de voeten kunt. Tijd voor wat plaatjes van de bouw en het resultaat.
Ondanks ik hier heel lang niet actief ben geweest, heb ik wel meegelezen op het forum.
De afgelopen dagen ben ik zelf aan het bouwen geweest. Niet alleen, maar met mijn vriendin Kitti. We hebben een paar luidsprekers gemaakt met de Hivi b3s.
De basis voor deze luidsprekers is het design van John Krutke van Zaphaudio:
http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18.html
De breedte van de baffle en daarmee het correctienetwerk zijn direct overgenomen van zijn ontwerp. De box is echter anders gebouwd, ik heb gekozen voor een bassreflex box ipv een gesloten box.
De wanden zijn gemaakt van 12 mm MDF bedekt met 4 mm loodbitumen. De box is goed gevuld met pritex, steenwol en baf.
De afwerking is simpel parketlak.
En hoe klinkt het?
"Smashing awesome!" aldus mijn vriendin. Nee, het klinkt serieus heel goed. Je hoort wel dat hij in het hoog niet helemaal vlak is, maar overall klinken deze luidsprekers heel volwassen. Er is ruim voldoende body, midbass komt er ook gewoon uit, ook op een flink verhoogd luisterniveau.
Een heel volwassen luidspreker waarmee je in onze huiskamer prima uit de voeten kunt. Tijd voor wat plaatjes van de bouw en het resultaat.