Meten met Apogee Duet?
Geplaatst: za 11 jul 2009, 14:07
Ik wil binnenkort eindelijk aan de slag met mn eerste zelfbouw project en ben me aan het orienteren op de benodigdheden. In het meet forum las ik een en ander over goede geluidskaarten, voorversterkers met phantom power etc.
Nou wil het dat ik bijna al mijn muziek via mijn Mac afspeel door een Apogee Duet die ik als dac gebruik. Op deze manier omzeil ik de onboard soundcard en kan ik muziek van bijvoorbeeld Linn records op 24/96 afspelen.
Nou heeft de Duet ook 2 XLR Mic ingangen (ook 24/96 met 48v phantoom) aangezien het ding ontworpen is voor muziekanten 'on the go' zodat ze onderweg ook konden opnemen.
De vraag is nu; kan ik de duet (met een goede mic) gebruiken om straks mijn meetwerk mee te doen? Zo ja, zijn er andere apple gebruikers die er ervaring mee hebben?
Zijn er qua software nog andere opties dan het progamma dat Voodooless had gevonden? (FuzzMeasure)
hier de duet
http://www.apogeedigital.com/products/d ... n=features
Gr
Chris
Nou wil het dat ik bijna al mijn muziek via mijn Mac afspeel door een Apogee Duet die ik als dac gebruik. Op deze manier omzeil ik de onboard soundcard en kan ik muziek van bijvoorbeeld Linn records op 24/96 afspelen.
Nou heeft de Duet ook 2 XLR Mic ingangen (ook 24/96 met 48v phantoom) aangezien het ding ontworpen is voor muziekanten 'on the go' zodat ze onderweg ook konden opnemen.
De vraag is nu; kan ik de duet (met een goede mic) gebruiken om straks mijn meetwerk mee te doen? Zo ja, zijn er andere apple gebruikers die er ervaring mee hebben?
Zijn er qua software nog andere opties dan het progamma dat Voodooless had gevonden? (FuzzMeasure)
hier de duet
http://www.apogeedigital.com/products/d ... n=features
Gr
Chris