Pagina 1 van 1

Oude transformator?

Geplaatst: di 30 jun 2009, 19:49
door Arno
Is dit van enig nut voor iemand?

Geplaatst: za 11 jul 2009, 20:55
door Biarritz
Dit is een voedings trafo voor een buizenversterker.
Bovenkant is primaire input
Onderkant is de output.

Geplaatst: za 11 jul 2009, 21:16
door b_force
Helaas niet voor 230V volgens mij, aan de opdruk te zien.

Geplaatst: di 14 jul 2009, 14:38
door Miniwatt
b_force schreef:
Helaas niet voor 230V volgens mij, aan de opdruk te zien.
Je zou wel 230 V op de 115 kunnen zetten, heb je 900 V hoogspanning :shock: en je kunt gloeien met 12,6 V..

Geplaatst: di 14 jul 2009, 14:58
door Arno
Nou, wie hem wil mag hem hebben. Ik weet weliswaar niet of ie het nog doet.

Geplaatst: di 14 jul 2009, 15:04
door sevenup
Miniwatt schreef:
b_force schreef:
Helaas niet voor 230V volgens mij, aan de opdruk te zien.
Je zou wel 230 V op de 115 kunnen zetten, heb je 900 V hoogspanning :shock: en je kunt gloeien met 12,6 V..
Zou ik niet doen. Vaak is de isolatie tussen de wikkelingen hier niet op berekend.

Geplaatst: di 14 jul 2009, 16:29
door ray5150
Miniwatt schreef:
b_force schreef:
Helaas niet voor 230V volgens mij, aan de opdruk te zien.
Je zou wel 230 V op de 115 kunnen zetten, heb je 900 V hoogspanning :shock: en je kunt gloeien met 12,6 V..
Spaartrafo ervoor zetten? (230 naar 115 Volt.)

Geplaatst: di 14 jul 2009, 18:09
door Marp
Of achter een trafo van bijv. 40V plaatsen. Dan geeft hij ca. 170V af. (de ontwerpspanning van een Lampucera)