Pagina 1 van 1
Monacor trafokern spoel
Geplaatst: do 23 jun 2005, 20:09
door Roland
Heeft er iemand hier wel eens een monacor trafokern spoel gebruikt? Ze zijn erg goedkoop en "vacuum gebakken" Het opgegeven vermogen voor de 10 mh spoel is 330 watt max voor 8 ohm.
10.0 mh 0.19 ohm, monacor 15.04 euro EI-66 68x58x55
10.0 mh 0.39 ohm, intertechnik 30.58 euro Fe 96 96x86x88
10.0 mh 0.17 ohm, intertechnik 56.19 euro Fe 130 130x98x116
http://www.bmm-electronics.com/Producte ... oep_A_ID=1
Geplaatst: do 23 jun 2005, 20:27
door JuuL
Het is maar wat je erg goedkoop noemt, ik heb mijn 800VA ringkern trafo bij reichelt gekocht voor 55 euro ofzo...
Ringkerntrafos zijn erg duur bij BMM.
/edit
lol, o sorry die spoelen zijn er ook nog

Niet goed gelezen.
Geplaatst: do 23 jun 2005, 20:43
door Roland
Hoi Juul
Ik wil hem in een luidspreker filter gebruiken.
Groeten Roland
Re: Monacor trafokern spoel
Geplaatst: vr 24 jun 2005, 10:59
door Geenius
Roland schreef:Heeft er iemand hier wel eens een monacor trafokern spoel gebruikt?
Ik heb ze in mijn Proteus speaker gebruikt, prima spul mits je niet heel erg hard speelt, door de kleine afmetingen verzadigen ze sneller dan de grote Mundorfs en Intertechniks. De tolerantie is soms vrij ruim dus je moet ze wel zelf nameten en matchen.
Geplaatst: za 25 jun 2005, 17:25
door Roland
Bedankt voor het antwoord
Hoe ruim zijn die tolerantie's ongeveer? weet je dat mischien nog? Voor een 18 db filter komt het allemaal nogal nauwkeurig, voor 12 db wat minder, vandaar. Ik ga er niet heel hard mee draaien, het gaat me voor namelijk om de hele lage weerstand van deze trafokern spoel.
Geplaatst: ma 27 jun 2005, 12:46
door Geenius
+/-10%

Geplaatst: ma 27 jun 2005, 16:32
door Roland
Ai das veel!
groeten Roland