Pagina 1 van 2
Cable cooker
Geplaatst: di 23 jun 2009, 15:00
door bartsegers
Zat net op hifisupply eens naar al het excotische spul te gluren, toen ik mezelf eens achter de oren krabte...
Er bestaat een Cable Cooker... ?
Lees zelf maar eens, ik kan niet geloven dat een kabel (ook nog wel tot 90% meetbaar, wordt ingespeeld)
http://www.hifisupply.nl/web/Cable_Cook ... _8847.html
Iemand hier die dit zelf gedaan heeft ?
Geplaatst: di 23 jun 2009, 16:12
door Martijn H
Voor 10 euro al die aansluitmaterialen.. Goede deal!
Geplaatst: di 23 jun 2009, 16:31
door Henkjan
kan toch niet goed zijn, een tweak voor maar 10 euro? de doelgroep is toch meer gewend aan minstens het 10voudige voor een sjoelpuk neer te leggen

Geplaatst: di 23 jun 2009, 17:10
door audiomanics
Ja, ik heb zo'n apparaat.. Hoofdzakelijk om de koolstofkabels in te spelen..
Maar 10 euro per paar inslingeren.... Ik doe 't voor veel minder...
Ik doe NIET mee aan de discussie of het nut heeft... Alleen dat IK, voor mijzelf, het effect wel bewezen heb..
't apparaat op de foto kost een slordige 500 euro meen ik.. De prijs is voor het aanhangen en inspelen... Hoe lang staat er niet bij.. Bij mij is dat 48 uur tot twee weken, afhankelijk van het materiaal..
Kees
Geplaatst: di 23 jun 2009, 17:35
door scanspeakman
Ik ben altijd vrij sceptisch ten opzichte van dit soort dingen maar ik kan me nog wel voorstellen dat het iets doet. Veel spul wordt in de fabriek ook even tegen de limiet gejaagd om te zien of het naar behoren functioneerd. Alleen kan je volgens mij net zo goed een cd met witte ruis op repeat aanzetten voor een paar dagen.
Toch ook maar even verder op die site gekeken. Waar ik overigens het nut dus totaal niet van inzie is een vergulde WBT krimptang en zijkniptang van 62,50 (per stuk dus....). Wat een onzin.....
Scanspeakman
Geplaatst: di 23 jun 2009, 17:47
door k.p.
scanspeakman schreef:
...Waar ik overigens het nut dus totaal niet van inzie ...
Scanspeakman
Volgens mij zijn er hier wel meer mensen die er zo over denken;)
Geplaatst: di 23 jun 2009, 17:51
door Martijn H
Het is al een keer getest. Een superdure interlink werd in de verpakking bewaard en een andere werd opengemaakt en een aantal weken ingespeeld. De man die eerst nog zo zeker was van zijn zaak was opeens niet meer zo zeker gedurende de blinde test.
Ik hoor al geen verschil tussen een elko en een mkp, laat staan deze onzinnige tweak..
Geplaatst: di 23 jun 2009, 18:47
door sevenup
Hmm,
Een interlink voor
495 euro, waar standaard Neutrik connectoren opzitten ter waarde van
25 Euro per 4 en een paar meter kable van de rol. Daarvoor wil ik ook wel solderen

Geplaatst: di 23 jun 2009, 20:21
door Arno
sevenup schreef:Hmm,
Een interlink voor
495 euro, waar standaard Neutrik connectoren opzitten ter waarde van
25 Euro per 4 en een paar meter kable van de rol. Daarvoor wil ik ook wel solderen

Tsss... en voor een setje met vijftig centimeter extra kabel moet je 200 euro meer betalen
Kweenie hoor.
Geplaatst: wo 24 jun 2009, 0:09
door Soundexcel
ik vind het zo bijzonder. Al die spannende kabels van honderden euro's die voor een waanzinnige sound zorgen...
en ondertussen gebruik ik gewoon neutrik pluggen met tasker kabel voor mijn microfoonse mixer in de studio. net zoals de rest van de wereld.....
Geplaatst: wo 24 jun 2009, 1:34
door audiomanics
Arno schreef:Tsss... en voor een setje met vijftig centimeter extra kabel moet je 200 euro meer betalen
Kweenie hoor.
De allerduurste kabel die ik ooit gemaakt heb kostte 160 euro voor 60 cm.. Maar dat waren puur de materiaalkosten voor 20 karaat gouddraad en een stuk of wat silverbullet pluggen... de kosten van het leer, katoen en vioollak waren relatief verwaarloosbaar.. Deze kabels zijn wel eens vergeleken met kabels van 2500$ en waren beter volgens de recensisten.. Hiep hiep hoi voor zelfbouw!!
Zelf maken loont dus echt!! (wel even nadenken hoe je kabels maakt, maar daar kan ik je nog wel wat over vertellen zolang ik nog te leven heb... hopelijk nog een jaar of 70

)
Kees
Geplaatst: wo 24 jun 2009, 14:01
door weidok
audiomanics schreef:zolang ik nog te leven heb... hopelijk nog een jaar of 70

)
Kees
opschepper !!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst: wo 24 jun 2009, 14:13
door solitaire
audiomanics schreef:(wel even nadenken hoe je kabels maakt, maar daar kan ik je nog wel wat over vertellen zolang ik nog te leven heb... hopelijk nog een jaar of 70

)
Kees
leeftijd brengt ervaring
de jeugd heeft de toekomst
...
wacht: jij hebt ervaring
en nog lang te leven ... damn
het is je gegund !
Wolf
Re: Cable cooker
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 17:29
door buizensteffie
Kan ik maar 1 ding over zeggen. Klinklare waanzin. Kabels hoeven niet ingespeeld te worden.
Electronische apparatuur hoeft zo ie zo niet ingespeeld te worden.
Wel is bekend dat buizenversterkers na verloop van tijd beter cq anders gaan klinken.
Voor de rest: pure geldklopperij en totale onzin.
Stef
Re: Cable cooker
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 17:51
door Vuurkat
Maar hoe duuder de kabel, hoe beter het gevoel is wat je erover hebt en dus hoe beter hij klinkt
(ik heb gewoon goedkope interlinks en car-audio speakerkabel, was €1,30 per meter voor 2 * 2,5mm^2)
Re: Cable cooker
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 19:49
door TubeHead
Casper schreef:Maar hoe duuder de kabel, hoe beter het gevoel is wat je erover hebt en dus hoe beter hij klinkt
Dat denk ik inderdaad ook ! Soort van zelfhypnose denk ik zo

Re: Cable cooker
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 22:52
door SSassen
Tsja, kansloos natuurlijk, moet ik hier nog serieus op ingaan? Nou okay dan, voor deze ene keer. Ik heb namelijk wel een recept voor een cable cooker.
Men neme een dikke autoakku, sluit de luidsprekerkabel aan, plus aan plus, min aan min en monteert aan de andere kant een industriële drukschakelaar met minimaal 50A schakelcapaciteit die als hij wordt ingedrukt de plus met de min verbindt.
Vervolgens ga je op 't ritme van de muziek wat op de schakelaar drukken en dan zal na een aantal nummers de kabel een significante temperatuurstijging tov. de kamertemperatuur te zien geven. Nu moet je uiteraard opletten dat je niet té ver gaat, als je de plastic isolatie begint te ruiken ben je iets té enthousiast geweest met de drukschakelaar
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Cable cooker
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 23:02
door b_force
Ik zou toch even een dikke weerstand gebruiken van 4-10ohm.
Niet elke accu waardeert kortsluiten.
Maar goeie tip, ga morgen een accu kopen en gelijk proberen!
Maar even serieus.
Als je een kabel koopt van 200 euro/m dan verwacht ik op zijn minst dat ze al ingespeeld zijn.
Re: Cable cooker
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 23:09
door SSassen
Nee Bart, we hebben 't over een cable cooker, jij wilt weerstanden gaan bakken, da's heel wat anders
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Cable cooker
Geplaatst: do 22 okt 2009, 15:50
door buizensteffie
Hoe groot is dat ding?
Als ik mijn kabels moet gaan koken voor een beter geluid dan moet dat ding wel zo groot zijn dat ik mn versterker en aanverwante apparatuur er ook in kan stoppen. Die printbaantjes en zo moeten dan natuurlijk ook anders heeft het geen zin.
Re: Cable cooker
Geplaatst: do 22 okt 2009, 16:00
door b_force
SSassen schreef:Nee Bart, we hebben 't over een cable cooker, jij wilt weerstanden gaan bakken, da's heel wat anders
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bakken, koken.... allemaal het zelfde
Kabels met een krokant korstje, klinken ook mooi !
Wat meer "byte" en "crispness" in het geluid.

Re: Cable cooker
Geplaatst: do 22 okt 2009, 17:05
door Ronkel
Wat is het doel hiervan? Wordt je sound hier "gaar" van?
Als mensen nou eens energie zouden steken in dingen die wel verschil maken (lees: de luidspreker)...
Re: Cable cooker
Geplaatst: zo 25 okt 2009, 22:55
door fredze
verwijderd

Re: Cable cooker
Geplaatst: ma 26 okt 2009, 9:21
door Wowly
Frezdze, het begint op pluggen te lijken........en dan bedoel ik geen RCA-pluggen......
wowly
Re: Cable cooker
Geplaatst: ma 26 okt 2009, 9:39
door SSassen
Ik zie de relevantie feitelijk ook niet, beetje irritant zelfs, off topic!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com