Pagina 1 van 1
Help ! wie kan een aluminium plaatje frezen ?
Geplaatst: wo 22 jun 2005, 16:28
door Masuji
Hallo,
wie kan er voor mij een tweetal aluminium plaatjes frezen / snijden ?
Dit zou die moeten worden.
Is een frontplaatje voor mijn Lancetta's

plaatje frezen
Geplaatst: wo 22 jun 2005, 17:57
door hovingtim
Je hebt het over een plaatje frezen??? hoe dik moet het zijn dan? tot 8mm kan je het gewoon snijden hoor. En ligt eraan waar je woont als je rond wijchen/nijmegen/den bosh woon kan ik het eventueel voor je doen op sgool moet je maar ff laten weten en maak ff een goeie werktekening alsjeblieft:) (is geen commetaar maar kank het beter indenken)
Je hebt er namelijk 45graden bij staan maar weet nie welke hoek dit is en neem aan dat je dr 2 nodig hebt of niet?
Geplaatst: wo 22 jun 2005, 19:21
door JuuL
Ik heb mijne gezaagt met een decoupeerzaag, is ook wel te doen!
/edit
Ja 8 mm wordt lastiger

Ik had 1 mm...
Geplaatst: wo 22 jun 2005, 20:23
door Leeuwarden
8mm zagen met een decoupeerzaag?
Geplaatst: wo 22 jun 2005, 20:29
door Wijx
Leeuwarden schreef:8mm zagen met een decoupeerzaag?
kan wel hoor, alleen lastig rechtzagen met een decoupeerzaag
Geplaatst: wo 22 jun 2005, 20:39
door Leeuwarden
Dat bedoel ik, en dan hangt het ook nog af van de kwaliteit van het aluminium. Ik heb een plaat van 200 x 60 cm, 3mm dik alu staan en er is met een decoupeerzaag niet door te komen...
Re: plaatje frezen
Geplaatst: do 23 jun 2005, 12:27
door Masuji
hovingtim schreef:Je hebt het over een plaatje frezen??? hoe dik moet het zijn dan? tot 8mm kan je het gewoon snijden hoor. En ligt eraan waar je woont als je rond wijchen/nijmegen/den bosh woon kan ik het eventueel voor je doen op sgool moet je maar ff laten weten en maak ff een goeie werktekening alsjeblieft:) (is geen commetaar maar kank het beter indenken)
Je hebt er namelijk 45graden bij staan maar weet nie welke hoek dit is en neem aan dat je dr 2 nodig hebt of niet?
Hallo
allereerst dank voor de reactie.
Zoals mijn vraag al vermeld: frezen/snijden desnoods zagen zolang het maar netjes gebeurd.
De plaat mag tussen de 5 en 10 mm dik zijn, 8 leek mij het mooist.
Betrefd de tekening : deze is duidelijk genoeg toch ?
de bovenkant (bovenste gedeelte van de tek.) moet een schuine zijde hebben van 45 graden.
D.w.z. dat de grond oppervlakte gewoon 240 x 100 mm blijft.
Ik heb twee (2) gelijke plaatjes nodig (1 paar ls)
Verder kom ik uit Tilburg, werk in Amersfoort en mijn werkgebied is de gehele Benelux.
Dus ben altijd in staat om even langs te komen.
Als je me zou kunnen helpen zeer graag !
Wel even een prijs indicatie doorgeven, er is namelijk iemand anders die
het eventueel ook zou kunnen doen, maar zeer weinig tijd heeft.
Geplaatst: do 23 jun 2005, 12:41
door Wijx
probeer kockelink (den Haag) eens die maakt altijd allerlei dingen voor mij
Geplaatst: do 23 jun 2005, 13:39
door Skef
Je kan ze ook bestellen bij Schaeffer in Duitsland. Zij hebben het programma "Frontplatten Designer", waarmee je zelf makkelijk dit soort dingen kan tekenen en direct kunt zien wat het je kost...
Suc6!
Re: plaatje frezen
Geplaatst: vr 24 jun 2005, 0:05
door hovingtim
Hallo
allereerst dank voor de reactie.
Zoals mijn vraag al vermeld: frezen/snijden desnoods zagen zolang het maar netjes gebeurd.
De plaat mag tussen de 5 en 10 mm dik zijn, 8 leek mij het mooist.
Betrefd de tekening : deze is duidelijk genoeg toch ?
de bovenkant (bovenste gedeelte van de tek.) moet een schuine zijde hebben van 45 graden.
D.w.z. dat de grond oppervlakte gewoon 240 x 100 mm blijft.
Ik heb twee (2) gelijke plaatjes nodig (1 paar ls)
Verder kom ik uit Tilburg, werk in Amersfoort en mijn werkgebied is de gehele Benelux.
Dus ben altijd in staat om even langs te komen.
Als je me zou kunnen helpen zeer graag !
Wel even een prijs indicatie doorgeven, er is namelijk iemand anders die
het eventueel ook zou kunnen doen, maar zeer weinig tijd heeft.
Tuurlijk gebeurt het netjes. Qua kosten zal het alleen de kosten voor het materiaal zijn en de moeite voor mij (+/- 2 biertjes ofzo

) Ik kan het op school vrezen maar dan zou ik het eerst even moeten mailen. Ik stuur je een PB als ik het heb.