Pagina 1 van 1

Dubbelzijdige printplaat voor versterker?

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 23:34
door sterremuur
Ik wil een printje maken voor een LM3886 versterker (ik weet het, het kan ook vrijdragend of op gaatjesbord...) en vond een stukje in mijn voorraad van de goede maat om er twee uit te halen. Maar het is dubbelzijdig.

Zal ik dat als massavlak gebruiken en aansluiten of is dat voor een audioversterker niet handig?

Uiteraard moeten er gaatjes door, die ik wat groter moet verzinken aan de aarde-kant. De componenten komen dan aan de kant van het massavlak.

Heeft het voordelen of alleen nadelen?

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 12:39
door JuuL
Mwa, je kunt kant en klare ontwerpen voor LM3886 downloaden (oa elektuur). De onderkant zou ik dan gewoon weg etsen, enkelzijdig is voldoende.

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 12:45
door Xander
Je kan voor die versterkertjes ook wel PCB'tjes kopen voor één knaak 80. Misschien is dat nog een optie.

Er een massavlak van maken verbetert de afscherming, maar dat zal ook minimaal zijn. Daarbij kost het veel extra werk om kortsluiting te voorkomen.

http://www.hottconsultants.com/techtips ... -up-2.html

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 14:08
door sterremuur
Xander schreef:
Je kan voor die versterkertjes ook wel PCB'tjes kopen voor één knaak 80. Misschien is dat nog een optie.

Er een massavlak van maken verbetert de afscherming, maar dat zal ook minimaal zijn. Daarbij kost het veel extra werk om kortsluiting te voorkomen.

http://www.hottconsultants.com/techtips ... -up-2.html
Leuk idee. Heb je een linkje?

Ik had al een layout geprint op glad papier om op te strijken. Doe het eerst maar enkelzijdig.

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 15:18
door b_force
Ik heb voor die LM3886 voor heel weinig via ebay wat gekocht.
Prima printje.