Pagina 1 van 2
10cm voor een MB 190E W201
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:01
door Lnsadnoh
Heeft er iemand goede ervaringen met standaard 10cm speakers voor in een auto?
M'n MB 190E W201 is uitgerust met een standaard Becker radio die ik ga vervangen door een wat moderne radio met minimaal een cd-speler max. 40W.
Ik ben opzoek naar goede 10cm luidsprekertjes die standaard in de handel zijn en te vervangen door de huidige oude.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:03
door dre
ik filterde de kleine speakers meestal aan de onderkant af om de belastbaarheid nog enigsinds normaal te maken

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:03
door Henkjan
hoe zitten die gemonteerd? en zit dat een beetje uitgericht op de bestuurder?
een optie is een nette 10cm breedbander zoals de titanium tangband, een andere optie is een caraudio coax, bv een nette focal
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:07
door Lnsadnoh
dre schreef:ik filterde de kleine speakers meestal aan de onderkant af om de belastbaarheid nog enigsinds normaal te maken

Hoi Andre, ik begrijp wat je bedoeld maar dit zijn/worden de hoofdspeakers.
Weet dondersgoed dat er niet veel uit 10-centimenters te halen valt.
Ben opzoek naar goede full-range 10cm speakertjes die zich voorin in het dashboard bevinden en nog een redelijk geluid geven, in iedergeval beter dan de huidige.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:08
door Lnsadnoh
Henkjan schreef:hoe zitten die gemonteerd? en zit dat een beetje uitgericht op de bestuurder?
een optie is een nette 10cm breedbander zoals de titanium tangband, een andere optie is een caraudio coax, bv een nette focal
Hoi Henkjan, ik heb een stel mooie Focals op M.P. gezien, 80 euries worden ervoor gevraagd.
Ze stralen omhoog, ze zitten ingeklemd, ik kan wel een foto maken van de huidige situatie.
http://link.marktplaats.nl/240394718
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:18
door dre
die focals kosten nieuw €89 bij ron de vries.....
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:21
door Lnsadnoh
dre schreef:die focals kosten nieuw €89 bij ron de vries.....
Okee bedankt Andre, kan ik beter nieuwe kopen als ik voor die ga

.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:22
door dre
subje achterin...
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:24
door Lnsadnoh
Hier wat foto's van de situatie.
De bestaande speaker en speakers die ik hier heb liggen.
Ik ben niet te spreken over de Pioneers en vraag me dan ook af of er betere zijn.....
Ik verwacht geen wonderen maar ik ben opzoek naar een stel qualiteits 10-centimenters.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:25
door Lnsadnoh
Nee Andre, ik wil geen toeters en bellen

, gewoon standaard speakers vervangen door goede kwaliteits units.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:31
door dre
dan is focal zeker een aanrader
als je even goed zoekt kun je ze zeker beluisteren

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:32
door Henkjan
monteren van een klein tweetertje bovenop kan toch wel? dan kan je een leuk composetje doen tenminste.. die focals ken ik, zitten ook in m'n oude coupé en klinken alleszins fijn, maar komt niet in de buurt van een fatsoenlijke compo.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:34
door Henkjan
dre schreef:dan is focal zeker een aanrader
als je even goed zoekt kun je ze zeker beluisteren

je bent welkom zou ik zeggen

kan je ook het verschil met een compo horen (in de S2 heb ik een budget compo met standaard filter zitten, gekocht bij S&Co btw)
edit: welkom ben je, maar k bedacht me net dat ik de radio uit de coupe heb... maar voor tijdelijk kan ik 'm vast wel ff voor je terugzetten
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:36
door Lnsadnoh
Kan ik je geheel in vinden HJ.
Echter wil ik de MB zo min mogelijk aanpassen of voorzien van extra gaatjes.
Ik ga die Focals eens bewonderen denk ik.....
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:38
door Henkjan
wie heeft het over gaatjes? gewoon met dubbelzijdig tape.. ik maak zo wel ff een foto van hoe t in de S2 zit.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:42
door Lnsadnoh
Henkjan schreef:wie heeft het over gaatjes? gewoon met dubbelzijdig tape.. ik maak zo wel ff een foto van hoe t in de S2 zit.
Okee H.J. ben wel geintresseerd in een compo!
In het verleden had ik daar ook goede ervaringen mee.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 20:30
door teacher
Eentje die je zo over kan prikken is de magnat carfit 102.
Is een coaxje, en het voordeel is dat de tweeter niet zo hoog uitsteekt.
Btw, die becker die eruit gaat, welke is dat, en doe je hem weg?
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 20:39
door Lnsadnoh
teacher schreef:Eentje die je zo over kan prikken is de magnat carfit 102.
Is een coaxje, en het voordeel is dat de tweeter niet zo hoog uitsteekt.
Btw, die becker die eruit gaat, welke is dat, en doe je hem weg?
Hoi Teacher, ik ga eens kijken naar die Magnat.
De Becker Radio doe ik helaas niet weg.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 21:00
door ray5150
Hondasnl, ben je al bij Correct op de Ceintuurbaan wezen kijken?
Heeft een flinke collectie car-audio waaronder Magnat.
Off-topic: hoe monteer jij die foto's aan elkaar tot een geheel?
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 21:12
door Lnsadnoh
ray5150 schreef:Hondasnl, ben je al bij Correct op de Ceintuurbaan wezen kijken?
Heeft een flinke collectie car-audio waaronder Magnat.
Off-topic: hoe monteer jij die foto's aan elkaar tot een geheel?
Heej das een goed idee, vroeger ging ik ook altijd naar de Ceintuurbaan.
Ik gebruik een klein programmaatje, geen idee meer hoe ik er aan ben gekomen, genaamd: imagejoiner.exe icm Fast Image Resizer.
Werkt prima als de plaatjes niet al te groot zijn, kun je dan verkleinen met Fast Image Resizer.
http://pic.puretna.com/util/imagejoiner.exe
http://adionsoft.net/fastimageresize/Fa ... esizer.exe
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 21:36
door ray5150
Moet wel zeggen dat ik in geen jaren bij correct ben geweest. tegenwoordig zijn hier twee media-markt zaken in de buurt.
vroeger kwam ik er bijna maandelijks. heb er heel wat guldens achtergelaten.
In Schiedam, aan de Gustoweg was er toen ook een leuke car-audio zaak, maar ik weet de naam niet meer.
Bedankt voor het programmatje, ik ga er eens mee aan de slag.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 21:53
door Henkjan
zo heb ik het dus zitten, onder dat grotere rooster zit dus een 10cm woofertje, snoer van tweet gaat gewoon langs t roostertje, tweet zit met plakband vast (al 7 jaar, en dit is in de S2, m'n rode coupé met 270 paarden en minder veercomfort dan je CRX had, en t zit nog steeds prima op z'n plek)
die car hifi toko vlak bij station alexanderpolder vond ik wel een erg goede.
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 21:59
door Lnsadnoh
Ziet er goed uit HJ.
Hoe groot is het filter en waar heb je die gelaten?
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 22:33
door Henkjan
het filter

is zo'n standaard kabelfiltertje van IT

en zit gewoon ergens onder t dash bij de kabel...

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 22:48
door Lnsadnoh
Daar is toch nix mis mee?
Lekker compact!