Pagina 1 van 1
Chinese ringradiator :lol:
Geplaatst: ma 20 jun 2005, 15:00
door Roland
Na scan speak en vifa nu ook ring radiators uit china verkrijgbaar
http://www.globalsources.com/gsol/I/Raw ... 844742.htm
Ik neem aan dat niemand hier serieus overweegt zon ding te bestellen, wilde hem toch even laten zien, grappig hoe snel ze het origineel gekopiert hebben.
Geplaatst: ma 20 jun 2005, 15:18
door voodooless
Waarom niet kopen? fs van 700 Hz, zo te zien netjes gemaakt... Wat is er mis van spul uit China, zeker als de prijs OK is
kortom: conclusies op basis van alleen deze link zijn wel erg voorbarig!
Geplaatst: ma 20 jun 2005, 17:32
door Henkjan
veel D-S-T spul komt ook uit china, 1 van hun productie lokaties is daar....
Geplaatst: ma 20 jun 2005, 18:06
door Roland
Ok ok
Ik zat te surfen en stond knie hoog tussen de minibreedband speakertjes en aanverwante chinese rommel, toen ik deze opeens zag. Vandaar....
Ik denk dat het namaak is...
Maar goed als er iemand een frequentie curve kan opduikelen laat ik me natuurlijk snel overtuigen van het tegendeel... (demonische lach...)
Geplaatst: di 21 jun 2005, 13:10
door Geenius
Roland schreef:Maar goed als er iemand een frequentie curve kan opduikelen laat ik me natuurlijk snel overtuigen van het tegendeel... (demonische lach...)
Hun site is wel ERG traag, maar hier is ie:
FR100-B6-25T
Ze hebben nog meer Vifa immitaties en ik kwam ook nog wat Monacor spul tegen.
Geplaatst: di 21 jun 2005, 13:37
door Edo
Die FR216B8-11L 8" woofertje ziet er wel grappig uit.
Ben best wel nieuwsgierig wat ze voor dat alles nu berekenen.
Geplaatst: di 21 jun 2005, 16:31
door Roland

Tony, dat je die freq. curve opgeduikeld hebt!
Wat betreft de kwaliteit van de namaak: close, but no sigar...Tymphany DST is op de hoogte gesteld.
Groeten Roland
Geplaatst: wo 22 jun 2005, 22:59
door Roland
Van DST
Dear Roland,
Thank you for making us aware of this copy product - it is a clear violation of our patent and we will take legal actions. Thank you once again
Med venlig hilsen
Best regards
Jammer voor gui sound dus, moeten ze zelf wat ontwikkelen....
Geplaatst: do 23 jun 2005, 9:14
door voodooless
Roland schreef:
Thank you for making us aware of this copy product - it is a clear violation of our patent and we will take legal actions. Thank you once again
Hmm, China heeft toch geen patent overeenkomsten getekend, dus naar die legal actions kunnen ze wel fluiten denk ik (of had China dat nu juist pas wel getekend???).
Geplaatst: do 23 jun 2005, 10:06
door fgroen
Zelfs als China overeenkomsten getekend heeft (is inderdaad onlangs gebeurd) dan nog zal Vifa geen poot op Chinees grondgebied krijgen omdat eventuele patenten van hun geen bescherming in China zullen genieten. Wel kunnen ze zich verzetten tegen de verkoop van de chinese produkten op het grondgebied waar Vifa WEL bescherming geniet.
By the way, ik heb even quick and dirty gezocht, wat ik vond was een patent van Celestion uit 1982, dus die is al dood. (2002 gestorven)
Patent publicatie: EP0065883
Zie link:
http://v3.espacenet.com/textdoc?DB=EPOD ... 065883&F=0
Ben benieuwd wat Vifa gepatenteerd heeft....
