Pagina 1 van 1

Terror-Bokma zijn installatie!

Geplaatst: wo 29 apr 2009, 23:15
door Terror-Bokma
Goedendag mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me als eerst even netjes voorstellen.

Ik ben Stefan Bokma uit dalfsen, ik ben helemaal gek van VAG (volkswagen/audi groep) mn vriendin, fotografie en natuurlijk audio :D
Ik zal regelmatig het forum in de gaten houden :)

Dit ben ik niet mooiste foto , net even snel gemaakt :wink:
Afbeelding

ik zal is vanaf voorafaan beginnen,

Ik begon zn beetje op mn 7e met een leuk radiotje met 2 boksjes ( joeppie :D )
na een tijdje begon dat te vervelen dus nog wat boksen bij aan geknoopt :lol:
Na een tijdje begon de boel te stinken en was alles kapot :D

Toen een klein versterkertje kunnen kopen met wat boksen en dat heeft wel een tijdje leuk gespeeld :)

Maar toen kon ik een leuke logitech kopen met woofer :D.
Helemaal te gek toen :D
Versterker in de kast en woofer lekker laten knallen :)
Toen miste ik de versterker met de hoge tonen dus die er tussen geknupt ( even voor alle duidelijkheid , alles zit op de pc aan gesloten ;) )

De woofer had ik na een tijdje opgeblazen :x mn wereld storte toen even in , dus ik gelijk kijken naar wat nieuws , naar een tijdje kwam mijn vader thuis met een logitech Z-2300 zonder speakers :D
Ik op marktplaats gezocht naar gaafe speakers en ik ben uitgekomen op Sony's ( Type enz weet ik niet :oops: )
Gelijk een goede ( dat dacht ik toen ) versterker opgehaald , want bij goede speakers hoord natuurlijk een goede versterker :D.

Hier nog met de oude sub & radio/cd speler :lol:

Afbeelding

Allemaal leuk en aardig maar toen kwam de verbouwing , alles totaal anders neergezet dus toen zag het er zo uit met nieuwe versterker en woofer :D

Woofer :D

Afbeelding

daarna kochten mijn ouders een leuke Sony set en kreeg ik eindelijk de JBL :twisted:

Leuke set maar niet krachtig , laatste geluidjes van de JBL

http://s195.photobucket.com/albums/z256 ... AWS001.flv

Helaas heb ik geen foto's van de rest maar neem van mij aan dat het hard en goed klonk ;)

Helaas omdat het zo hard ging heb ik helaas de hele boel moetten verkopen ivm, het gezeur van mijn overbuurman..
( 3 keer langskomen op een dag dat hij zachter moet , drijgen enz enz..)

Dus alles weg!!

Maar ik kon niet stil zitten dus uiteindelijk heb een een geinig creative 5.1 setje gekocht ( dikke miskoop kraakt van alle kanten )
klonk wel leuk bij sommige nummers maar bij de meeste hoorde je tog een dikke kraak :(

Ik heb hem nu nog en ik denk dat de kraak eruit is :o :lol:

Toen miste ik de bass :oops: :twisted:

Dus wat doe je , ja idd je gaat naar marktplaats en kijkt even rond, na een weekje kwam ik een leuke woofer tegen voor 20 euro :oops:

maar wel 500 watt :twisted:

hierbij heb ik een leuke versterker gekocht namelijk de Akai AM-2400 , de tuner heb ik ook mag eventueel weg!

Dikke draad gekocht en aan gesloten , DREUNEN ALS EEN GEK :D :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Zo stond het er toen bij.

Toen een leuke set Studiotech Power 180 speakers kunnen aanschaffen , leuke speakers niks mis mee alleen niet geschikt voor mijn muziek style! (Hardstyle)
Kortom TE KOOP €30,- ( even PM stuuren )

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik een setje B&W DM110I aan het opknappen ;)

Hierbij al wat foto's

De twee kisten ;)

Afbeelding

Woofertjes -- Opgenkapt - niet opgeknapt!

Afbeelding

Speaker.

Afbeelding

Speakerkapjes

Afbeelding

Oud vs. Nieuw

Afbeelding

Logotjes opgeknapt.

Afbeelding

Even in elkaar draaien!

Afbeelding

Afbeelding

Klaar ! :D

Afbeelding

Afbeelding

Morgen ga ik een nieuwe lik verf kopen en erop rollen.

Ik heb ook nog wat filmpjes voor de liefhebber ;)

http://www.youtube.com/watch?v=XEWX1DmX ... re=channel

http://www.youtube.com/watch?v=kOkk_rye ... re=channel


Met vriendelijke groet, Stefan Bokma ;)

Geplaatst: do 30 apr 2009, 0:42
door Henkjan
Ha die Stefan, welkom hier! mooie uitgebreide introductie.

in welke kleur ga je die B&W's doen?

Geplaatst: do 30 apr 2009, 2:41
door Martijn M
Hey Stefan,

heftige shit :twisted: ! Ik heb me vermaakt met je verhaal en je filmpjes. Geef je die woofertjes van je B&W niet iets te veel te verstouwen?

Geplaatst: do 30 apr 2009, 10:43
door Terror-Bokma
Hallo, bedankt voor de reactie's :)

@ Henkjan , ik denk zelf iets van een zwarte buitenkant , en dan dat venter zeg ma ar blauw , met een roze logo erin :oops: ( beetje een drity house look )

@ Martijn M, Bedank man ;)

Wat bedoel je precies met verstouwen?


Mvg , Stefan ;)

Geplaatst: do 30 apr 2009, 11:28
door Martijn M
Met verstouwen bedoel ik verwerken.

Geplaatst: do 30 apr 2009, 11:58
door amanda
Leuke intro!

verstouwen..... het volume nog wat omhoog en je hoeft ze niet meer te lakken :roll:

Geplaatst: do 30 apr 2009, 18:39
door Terror-Bokma
Amanda : thanks :)

@ Martijn M, nee ;) kunnen nog veel harder , maar op het filmpje lijkt het of het iets kraakt, doet ze niet, want wat daar staat alles nog maar op 1/4e van de volume ;)

Gr, Stefan

Geplaatst: vr 01 mei 2009, 17:24
door fluppie
Je moet niet proberen 20hz uit zo'n boekenplankspeakertjes proberen te halen, ga je gewoon kei hard kapotspelen binnen mum van tijd, die dingen kunnen mss 4-5mm lineair uitslaan, straks knalt je spreekspoeldrager een paar keer tegen de poolplaat en dan gaat die aanlopen en is het gedaan met spelen... Ik zou netjes alles op 50hz affilteren om je speakers wat te sparen.

Geplaatst: vr 01 mei 2009, 18:01
door Arno
Ik weet wat jij nodig hebt: een CSS SDX15 :P

Geplaatst: vr 01 mei 2009, 19:21
door amanda

Geplaatst: vr 01 mei 2009, 21:55
door prison
Ach misschien moet hij door schade en schande wijzer worden. :roll: :wink:

Geplaatst: za 02 mei 2009, 15:20
door Terror-Bokma
haha , nja ik koop zulke boksen voor een prikkie en knap ze gewoon op , voor het echte werk heb ik ( helaas ) geen geld ;)

Geplaatst: za 16 mei 2009, 17:36
door Terror-Bokma
inmiddels zijn de B&W's gelakt :D

Ziet er wel geinig uit al zeg ik het zelf :)

Binnenkort maar is een filmje maken,

het ook nog een db meter meegekregen van school , gemiddeld 111 db ( viel me tegen )

En bij sommige nummers 120 db 8)


Update commig soon ;)

Geplaatst: za 16 mei 2009, 18:01
door Martijn M
Whoow... hoe meet je? Met de meter op 2 cm voor het woofermembraan?

Geplaatst: za 16 mei 2009, 18:02
door Terror-Bokma
Nee vanaf midden in mn kamer ;)

Geplaatst: za 16 mei 2009, 19:43
door Nils_vn
Terror-Bokma schreef:
Nee vanaf midden in mn kamer ;)
120db is niet gek... voor 1W op 1 speakertje met wat room gain
:twisted: :twisted: :twisted:

Geplaatst: za 16 mei 2009, 20:25
door Ronkel
Je doet je naam wel eer aan dan. 8)

Re: Terror-Bokma zijn installatie!

Geplaatst: ma 17 aug 2009, 23:05
door NP
Terror-Bokma schreef:
Goedendag mensen,

Ik ben Stefan Bokma uit dalfsen, ik ben helemaal gek van VAG (volkswagen/audi groep) mn vriendin, fotografie en natuurlijk audio :D
Mahaha, ik word ook altijd gek van Annelie :twisted: