Pagina 1 van 1
contra stekker voor banana's
Geplaatst: do 09 apr 2009, 14:56
door Martijn H
Ik ben op zoek naar terminals voor banana stekkers. Dit zijn soort van inslag terminals die in een gat van ongeveer 6 mm getikt moeten worden, waar dan een banana plug ingestoken kan worden.
Weet iemand waar ik die kan kopen?
Geplaatst: do 09 apr 2009, 15:10
door Candisa
Geplaatst: do 09 apr 2009, 15:26
door Martijn H
Nee bij oa BMM en IT heb ik niks kunnen vinden.
Geplaatst: do 09 apr 2009, 15:32
door audiomanics
Je bedoelt toch niet zoiets:? Deze kun je met enig geweld wel in een gat van 7mm ofzo rammen en als je het moertje wel eerst verwijdert, tot de rand.... Dan zit hij ook echt wel vast..(eventueel met een druppeltje lijm..)
Kees
Geplaatst: do 09 apr 2009, 15:49
door Martijn H
audiomanics schreef:Je bedoelt toch niet zoiets:? Deze kun je met enig geweld wel in een gat van 7mm ofzo rammen en als je het moertje wel eerst verwijdert, tot de rand.... Dan zit hij ook echt wel vast..(eventueel met een druppeltje lijm..)
Kees
Past daar een banaan (

) in? Zou wel handig zijn als ze plus en min onderscheiden.
Waar koop je die?
Geplaatst: do 09 apr 2009, 16:03
door audiomanics
Ik denk dat iedere en ook echt iedere electronicahandel ze gewoon heeft in alle mogelijke kleuren..
Banana-jacks of onder het hoofdstukje meetinstrumentklemmen/stekers..
Bij Conrad.nl via: Home>Componenten & Bouwpakketten>Connectoren> Ronde connectoren.....
Daar zie je een verzameling Bussen 4mm.. Keuze genoeg, lijkt me..
Kees
Geplaatst: do 09 apr 2009, 16:17
door Martijn H
bedankt Kees! Inpersbus heet het!
Geplaatst: do 09 apr 2009, 18:05
door audiomanics
Kijk eens aan... precies wat je bedoeld... toch?
Kees
Geplaatst: do 09 apr 2009, 20:05
door HoMeR
Geplaatst: do 09 apr 2009, 22:18
door Soundexcel
Ik gebruik al heel lang deze voor versterkers en speakers:
http://www.dickbest.nl/webshop/index.ph ... uctId=1811
Ik koop ze bij farnell.
Perfecte dingen.
Geplaatst: vr 10 apr 2009, 0:06
door b_force
Ik haal ze weleens per 2 voor minder dan 2 euro bij speaker en co r'dam.
Ring er tussen en je hebt 2 degelijke pluggen (dezelfde als op de impedantie box) en NOG GOUD OOK!!!!
Veel opties mogelijk.
Geplaatst: vr 10 apr 2009, 0:51
door Martijn H
Ik heb ze ook gelijk besteld in rood en zwart..

Geplaatst: za 25 apr 2009, 11:36
door Paul
Montana schreef:Ik heb ze ook gelijk besteld in rood en zwart..

blijft bij deze het metaal goed in het plastic klemmen bij een goed klemmende banaastekker?