Pagina 1 van 5

Hypex nieuws II

Geplaatst: di 07 apr 2009, 16:50
door just-sounds
Hypex Introduces New DSP Modules and Power Supply Units
Mar 31, 2009, 13:53

With the addition of two DSP modules and three power supply units, Hypex completes a product range geared towards easy tailoring of active loudspeaker electronics.

In response to demands from live sound customers and manufacturers of studio monitors, power amplifier specialist Hypex Electronics is introducing switch-mode power supplies (SMPS) and DSP-based loudspeaker control modules. The 400W, 1200W and 3000W SMPS units are made in several output voltage versions to suit applications with varying numbers of channels and output levels.

Crossover filtering, dynamics management and driver protection are available from two DSP modules, a 2-in-6-out and a 1-in-3-out version. Both use studio-grade AD/DA conversion and low-jitter clock circuits. MIDI and USB controls are standard, while AES3 I/O and USB audio are optional.

--
MOD: wat marketing toevoegingen verwijderd
omdat het anders wel erg veel reclame wordt.
(ondanks dat hypex het niet zelf plaatste)

Geplaatst: wo 08 apr 2009, 11:18
door GeertM2
Yes we will also come with an High End Solution, maximum 2 channels in and 6 channels out. Some prelimenary specifications;
- Input analog, digital AES/SPDIF, USB audio input.
- Control by USB and PC software.
- Resolution, 24 bits / max 192 kHz sampling.
- A/D converters AKM, AK5385A. D/A converters AKM, AK4395.
- DSP TI , optional adding a second one to increase processing power.
- Power supply only 2x12V, all regulators low voltage on board, optional use of our HxR audiophile regulators.
- Special clock design with very low jitter.
- Use of sample rate converter.
- Special gain section to adjust at several different sensitive. Guaranteed highest SNR level.
- Optimized for low EMI.
- Size only 105x105mm.
- Optional IR remote control.
- Optional graphical display.
- Optional input relays section to use it as a preamp.
- Digital volume control, we will write our own firmware, target is to have performance the same as with an analog volume control. Will definitely sound much better as the PGA volume control chips!
Klinkt allemaal erg goed. Heeft wat mij betrefd nog een paar pro's tov groundsound, o.a. de optionele relais bediening voor de input en de USB audio in. Ik ben zeer geïnteresseerd!

Geplaatst: wo 08 apr 2009, 13:01
door b_force
elcotje erbij ? 8) :lol:

Ben zeer benieuwd hoe en wat :)

volgens mij hebben ze elk ictje een eigen voeding (regulator) gegeven?

Geplaatst: wo 08 apr 2009, 13:22
door BertDB
wat is hier dan mogelijk mee ?
ik had altijd al zoiets van: hoe minder in de signaalweg, hoe beter.. en zeker, hoe minder aan het signaal aanpassen het beter.. als je er daarentegen een DSP tussensmijt.. :roll:
Waar kan dit dingetje dan allemaal voor gebruikt worden?
"DSP-based loudspeaker" :?:

Geplaatst: wo 08 apr 2009, 13:24
door b_force
ehm zie forum, daar staat ergens een vrij grote draad met wat en hoe over DSP's

Daaruit is ook wel op te maken dat hoe minder in signaal weg, hoe beter niet (altijd) geldig is.

Geplaatst: wo 08 apr 2009, 15:25
door BertDB
owké, dan spitten we dat ff door :wink:

Geplaatst: wo 08 apr 2009, 17:08
door GeertM2

Geplaatst: wo 08 apr 2009, 22:58
door Paul
ik zie ze nog niet staan in de hypex webshop :twisted:

Geplaatst: do 09 apr 2009, 21:28
door GeertM2
Al surfende kwam ik nog meer plaatjes tegen.

Geplaatst: do 09 apr 2009, 22:29
door BertDB
ik ben er niet zo in thuis, maar heeft iemand een idee wat dit ding moet gaan kosten ? zou er wel eens mee willen experimenteren als de prijs wat gunstig uitvalt :P

Geplaatst: do 09 apr 2009, 23:01
door GeertM2
xbake schreef:
ik ben er niet zo in thuis, maar heeft iemand een idee wat dit ding moet gaan kosten ? zou er wel eens mee willen experimenteren als de prijs wat gunstig uitvalt :P
Als je voor weinig geld wilt experimenteren met een actief crossover en DSP moet je de Behringer DCX hebben (zie dit topic over DSP's). Ik denk dat de hypex module een heel stuk duurder zal zijn.

Geplaatst: di 14 apr 2009, 21:54
door Àadjo
Het draadje wijst naar een topic dat vnl. over DRC (Dig. Room Correction) gaat. Zeer intetressant leesvoer waar eigenlijk veel te weining over bekend is :o

Dat is toch wel wat wat anders dan dit stereo actief digitaal filter van Hypex !?

Geplaatst: wo 15 apr 2009, 0:14
door GeertM2
Àadjo schreef:
Het draadje wijst naar een topic dat vnl. over DRC (Dig. Room Correction) gaat. Zeer intetressant leesvoer waar eigenlijk veel te weining over bekend is :o

Dat is toch wel wat wat anders dan dit stereo actief digitaal filter van Hypex !?
Ja dat klopt, het DSP topic is begonnen met Room Correction, maar er staan ook veel apparaten bij die zowel kunnen EQ-en als filteren, net als de hypex (voor wat er nu over bekend is).

Geplaatst: vr 01 mei 2009, 18:47
door indoubt
Leuk, ik ben benieuwd naar de introductiedatum en prijzen. Als we er maar niet zo lang op hoeven te wachten als de groundsound DCN 28

Geplaatst: za 02 mei 2009, 13:56
door Henkjan
ik kreeg door dat er ook een versie komt om een actieve 2weg te maken, dus DSP met 2*UcD (100W of 400W iirc) gezellig samen op een plate, filtering op de PC te maken (op basis van metingen) en optioneel ook digitaal in via USB dus perfect voor PC speakers. 2e unit kan als slave worden gebruikt (voor L&R dus). ook kan 1 unit voor een stareo paar gebruikt worden. en er is ook nog een gefilterde sub-out.

Geplaatst: di 19 mei 2009, 22:24
door Paul
Ja, die zag ik ook, de software is nu te downloaden, ik zie daarin alleen geen mogelijkheid om te equalizen, dat zou een gemiste kans zijn m.i.

(Paul die ook iets ontdekt heeft met zijn behringer FBQ2496 :mrgreen: )

Geplaatst: vr 22 mei 2009, 10:18
door bertor
Ik heb de software even bekeken. Je kunt er gewoon mee equalizen. Function Boost/cut is de parametrische equalizer, verder nog allerlei shelves, lowpass en highpass filters en je kan de gemeten respons inladen.

13 biquads is voldoende voor normale filterering, voor de combinatie van filtering en roomcorrectie zou je wat tekort kunnen komen.

Ziet er compleet uit. De prijs van 250 a 300 euro inclusief versterking is vrij scherp.

Geplaatst: vr 22 mei 2009, 11:09
door Martijn H
Bertor, je bedoelt dat andere ding van hun gok ik. Deze heeft geen versterking en is nog niet leverbaar. Ik kijk er ook naar uit!

Geplaatst: vr 22 mei 2009, 11:12
door bertor
Inderdaad, ik bedoel de AS2.100.

Geplaatst: vr 22 mei 2009, 12:22
door Henkjan
bertor schreef:
Inderdaad, ik bedoel de AS2.100.
zie dus dit topic:
viewtopic.php?t=8823

Geplaatst: vr 22 mei 2009, 15:21
door Jan-Peter
Inderdaad...., we zijn bezig met drie verschillende DSP systemen;
AS2.100 --> zie www.hypex.nl
PSC2.400: http://www.hypex.nl/docs/PSC2.400.pdf
High End DSP

AS2.100:
Is een plate amp en multifunctioneel inclusief twee versterkers van 100W, waarbij de voeding bestaat uit een 100VA trafo. Maximaal 2x100W uit en een line niveau voor een actieve subwoofer. Optioneel USB audio of SPDIF, met USB audio sluit je een PC erop aan en draai je via itunes of Windows Mediaplayer je favoriete muziek af. We hebben USB audio sterke verbeterd door gebruik te maken van een (helaas vrije dure!) sample rate converter. Door de SRC is de jitter van het USB Audio digitaal signaal sterk verlaagd wat de audio performance sterke verbeterd.

PSC2.400:
Is een plate amp gebaseerd op de SMSP 400, en twee UcD400 modules. Wederom dezelfde DSP als uit de AS2.100. Dit product is eigenlijk bedoeld voor Pro Audio of DIY die een erg stevige 2-weg actief systeem willen bouwen. Eventueel kan je de module ook gebruik voor een 800W subwoofer.

Hypex High End DSP:
Dit zal ons topmodel worden, volledig voor de audiofiele gebruiker ontworpen. Er is erg veel aandacht besteed om het beste uit de gebruikte A/D en D/A converters te halen en optioneel kan je onze audiofiele HxR regelaars gebruiken.

Als er nog vragen zijn, hoor ik dat graag..... ;)

Jan-Peter

Geplaatst: vr 22 mei 2009, 17:42
door Audioslave
:o Ziet er erg goed uit :shock:

Jan-Peter,

Zijn prijzen en leverdatum al bekend van PSC2.400 & Hypex High End DSP ? Ik neem aan dat die laatste geen plate amp zal zijn :?

Mvg Gerrit

Geplaatst: vr 22 mei 2009, 19:25
door Jan-Peter
Audioslave schreef:
:o Ziet er erg goed uit :shock:

Jan-Peter,

Zijn prijzen en leverdatum al bekend van PSC2.400 & Hypex High End DSP ? Ik neem aan dat die laatste geen plate amp zal zijn :?

Mvg Gerrit
PSC2.400 - € 365,00 ex. BTW
Leverbaar over een 6 tot 8 weken.

High End Dsp - nog geen echte prijs van bekend maar zal wel iets rond de € 500,00 ex. BTW worden. Met dit product willen we geen concessies doen... 8)
Leveringen nog niet exact aan te geven, voor de zomer lijkt me niet echt haalbaar. Na de zomer zal heel realistisch zijn.

Als er nu veel interesse voor is gaan we dat natuurlijk versnellen.

Jan-Peter

Geplaatst: vr 22 mei 2009, 23:48
door GeertM2
Jan-Peter schreef:
Als er nu veel interesse voor is gaan we dat natuurlijk versnellen.
Interesse hiero!

Geplaatst: zo 24 mei 2009, 16:00
door fluppie
Naar aanleiding van de luisterdag in Breda is interesse in het DSP gebeuren bij veel zba-leden toegenomen.
Hypex schreef:
Digital volume control, we will write our own firmware, target is to have performance the same as with an analog volume control. Will definitely sound much better as the PGA volume control chips!
Jan-Peter, kom maar op met die DSP !! Dat scheelt mij het bouwen van de audio-link ( Elektuur ) :D.

- Kan je mij vertellen of de modules linkbaar zijn ? Met name dan als je hem als VV gaat gebruiken met display en relaisbordje.

- Hoeveel biquads processing power gaan de bordjes hebben ( met 1 chip ) ?

Ik zou 3weg actief willen gaan, kom ik dan toe met 1 bordje ? Of voor dual mono te handhaven moet ik zeker 2 bordjes kopen :D. Ook hier zeer sterke interesse !! Maar liever een tikje langer wachten en een goed product !