Pagina 1 van 1
Forum nog op wintertijd?
Geplaatst: vr 03 apr 2009, 10:46
door Rade
Volgens mij staat het forum nog op wintertijd, terwijl ik nu met m'n zonnebril op buiten zit

Re: Forum nog op wintertijd?
Geplaatst: vr 03 apr 2009, 11:00
door SARK
Rade schreef:Volgens mij staat het forum nog op wintertijd,
terwijl ik nu met m'n zonnebril op buiten zit 
Dat kan ook in de winter

Re: Forum nog op wintertijd?
Geplaatst: vr 03 apr 2009, 14:43
door Marp
Gewoon even in je profiel de tijdweergave naar "GMT + 2 uur" zetten.
Re: Forum nog op wintertijd?
Geplaatst: vr 03 apr 2009, 14:46
door Marp
Om gelijk wat andere vragen jaarlijks terugkerende vragen te beantwoorden:
- Of we niet gewoon de forumtijd kunnen aanpassen?
Dat verandert niets. Als je bent ingelogd dan zie je de tijd zoals deze in je profiel staat ingesteld.
- De meeste servers passen toch automatisch de zomertijd aan?
Deze server doet dat eveneens. PhpBB neemt alleen niet automatisch de zomertijd van de server over. Vanwege het internationale karakter werkt PhpBB met GMT, en wordt de weergave naar voorkeur aangepast aan de gewenste tijdzone (+/- ... uur).
- Bestaat daar geen MOD voor?
Misschien, maar om omslachtige upgrades te voorkomen gebruiken we zo min mogelijk MOD's/plugins. De tijd aanpassen is een eenvoudige instelling die slechts 2x per jaar hoeft te worden gemaakt.
- Past phpBB3 dan niet automatisch de zomertijd aan?
Misschien wel. In dat geval zal dit de laatste keer zijn dat je zelf de tijd dient aan te passen.
Geplaatst: za 04 apr 2009, 12:26
door Sander
Je kan dit aanpassen voor alle gebruikers door in mysql deze query uit te voeren;
CODE: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '2.00' WHERE user_timezone = '1.00';