Pagina 1 van 1
Hoog db gehalte zelfbouw
Geplaatst: di 31 mar 2009, 21:41
door Soundexcel
Tijdens alle hifi projecten ben ik al enige tijd bezig met een anders systeem.
een middel groot PA systeem voor groepen van 50 man tot 1000 man.
Een enkel topje of door stapelen tot een groot systeem.
De toepassing is zeer divers.
Het systeem bestaat uit 18" BR sub.
Toppen met 12" mid laag en 1,4" compressie driver op 90/40 graden hoorn.
De kasten zijn volledig gezaagd op de CNC en voorzien van alle benodigde zaken als vlieg ogen, tilt ogen, hand vatten etc.
Op de foto is het tweede prototype test kast. Als alle metingen goed zijn wordt dit de uiteindelijke kast.
Geplaatst: di 31 mar 2009, 22:00
door amanda
Leuk project!
Wat voor drivers gebruik je? en hoe laag ga je "crossen"?
Ben benieuwd naar de uiteindelijke metingen
Amanda
Re: Hoog db gehalte zelfbouw
Geplaatst: di 31 mar 2009, 22:00
door chalaude
[quote="Soundexcel"]voorzien van alle benodigde zaken als vlieg ogen, tilt ogen, hand vatten etc.
quote]
houd je er wel rekening mee dat er bepaalde eisen zijn betreft vlieg ogen.
heb het ooit eens gelezen enkele jaren geleden. Weet alleen niet meer precies waar het aan moest voeldoen.
groetjes Dennis
Re: Hoog db gehalte zelfbouw
Geplaatst: di 31 mar 2009, 22:36
door Soundexcel
chalaude schreef:
houd je er wel rekening mee dat er bepaalde eisen zijn betreft vlieg ogen.
heb het ooit eens gelezen enkele jaren geleden. Weet alleen niet meer precies waar het aan moest voeldoen.
groetjes Dennis
Uiteraard. De kasten worden in redelijke oplage geproduceerd.
Alles voldoet aan de eisen. Gelukkig hebben we een gecertificeerd rigger in huis
Wat voor drivers gebruik je? en hoe laag ga je "crossen"?
De drivers ga ik helaas niet vertellen

.
Het XO punt licht op dit moment op 1800hz. Dit zorgt voor een goede afstraling en nette overgang. Het filter is echter nog in ontwikkeling.
Geplaatst: wo 01 apr 2009, 9:52
door bartsegers
Geen hoorngeladen laag?
1000 man met BR subjes is dat nog te doen?
Voor het vliegen moet er minimaal een frame in de kast zitten waar de drivers aan hangen en mee verbonden zijn.
(bij brand kletteren geen woofers op je hoofd dan.)
Waarom zo geheimzinnig over de drivers eigenlijk?
(een nieuw China merk met topspecs?)
Geplaatst: wo 01 apr 2009, 12:35
door Yannick
Inderdaad.. nu maak je denk ik een heleboel mensen toch héél nieuwsgierig! =O..
Geplaatst: wo 01 apr 2009, 16:27
door chalaude
Ja dat was het bartsegers. een frame waar de speakers aan verbonden waren en het frame weer vast aan de fligogen of rigrail.
Geplaatst: do 02 apr 2009, 8:20
door bartsegers
Maar ff serieus nu, wat zijn de verborgen geheimen hier?
Er zijn al zo ontzettendveel 12" + 1,4" topkasten...