Mivoc XSB 250
Geplaatst: zo 08 mar 2009, 17:06
Hallo iedereen,
Ruim een jaar nadat ik de Mivoc SB 25 Jm heb gebouwd, begint het zelfbouwvirus toch weer op te komen. Niet dat ik niet meer tevreden ben met mijn huidige Mivocs, maar het is weer tijd voor iets nieuws, naja jullie snappen vast wel wat ik bedoel
Ik heb besloten om de grote broer van de SB 25 JM te gaan bouwen, de XSB 250. Deze kast is ontworpen door Klang und Ton, en in een test van Stereoplay uitgekomen op: Outstanding, dus dat zit wel goed
Zie: http://www.speakertrade.com/mivo/PD/Tes ... _2006..pdf
Het bouwpakket: http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... xsb250.htm
Ik heb het ontwerp even in Google sketchup gemaakt, en een paar kleine aanpassingen gedaan, Een baffle van 36 mm, en de rest alles 22 mm op de bracing na, dat is gewoon 18 mm. Het MDF is inmiddels besteld, alles wordt op maat gezaagd bij een lokale doe het zelf, de drivers komen wat later, eerst moeten de financien een beetje voor elkaar zijn, ik ben namelijk nog een arme student
Ruim een jaar nadat ik de Mivoc SB 25 Jm heb gebouwd, begint het zelfbouwvirus toch weer op te komen. Niet dat ik niet meer tevreden ben met mijn huidige Mivocs, maar het is weer tijd voor iets nieuws, naja jullie snappen vast wel wat ik bedoel
Ik heb besloten om de grote broer van de SB 25 JM te gaan bouwen, de XSB 250. Deze kast is ontworpen door Klang und Ton, en in een test van Stereoplay uitgekomen op: Outstanding, dus dat zit wel goed
Zie: http://www.speakertrade.com/mivo/PD/Tes ... _2006..pdf
Het bouwpakket: http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... xsb250.htm
Ik heb het ontwerp even in Google sketchup gemaakt, en een paar kleine aanpassingen gedaan, Een baffle van 36 mm, en de rest alles 22 mm op de bracing na, dat is gewoon 18 mm. Het MDF is inmiddels besteld, alles wordt op maat gezaagd bij een lokale doe het zelf, de drivers komen wat later, eerst moeten de financien een beetje voor elkaar zijn, ik ben namelijk nog een arme student