Gelijk even voostellen: Ik ben Ton, 36 jaar, woon in Amsterdam en werk in de IT. Ik heb in een ver verleden ooit eens een basisopleiding electronica gehad, maar heb er daarna niet veel meer mee gedaan dus de kennis is nogal zoek.
Ik heb een beginners vraag. Ik heb een setje Anthony Gallo Reference 3.1 speakers (http://www.roundsound.com/reference-3-speakers.htm). Deze speakers hebben op de bas speaker een tweede wikkeling zitten die gebruikt kan worden met een losse versterker om strakkere en lagere bas te krijgen. Hiervoor is een speciale versterker verkijgbaar, maar in principe zou elke versterker moeten werken.
IK heb het gevoel dat ik al wel genoeg bas heb, maar het lijkt me toch leuk om het eens te proberen. Ik heb nog een tweede versterker liggen, en zou in principe de pre-out van mijn hoofdversterker kunnen pakken en die naar de tweede versterker sturen. Maar ik moet dan wel alleen de bas hebben, Anthony Gallo raad low-pass ergens rond de 40hz aan (iig houd de speaker op bij 150Hz).
Aangezien ik het gewoon eens wil proberen zonder serieuze apparatuur aan to hoeven schaffen, zoek ik de meest eenvoudige manier om een stereo lowpass filter te maken (voor line-niveau dus). Ergens in de mist van mijn geheugen zwerven spoelen en condensators rond, maar daar houd het op..
Kan iemand mij in de goede richting wijzen, een web page met duidelijk verhaal oid.? Ik ben een echte beginner, laatste jaren alleen wat kant en klare kits in elkaar gezet.
Alvast bedankt