Pagina 1 van 2
hulp gezocht met bouwen van pa set
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 2:07
door ben.ben 1989
hoi ik ben nieuw hier en ik heb wat vragen over het bouwen van een speaker
ik ben op zoek naar een leuke simpele zuil met veel power
die flink wat db maakt en lekker zuiver klinkt op hardcore/hardstijl
kan iemand mij een beetje vertellen waar ik op moet letten met het kopen van een speaker, het ontwerp van de kast en het maken van filters
-edit-spelling correctie gedaan door moderator.
Re: hulp gezogt met het bauwen van een heavy duty zuil
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 3:05
door audiomanics
ben.ben 1989 schreef:kan iemand mij een beetje vertellen waar ik op moet letten met het koop van speaker het ontwerp kast en het maaken van filters
Let vooral op menu-item "spellingcontrole"!!!
Kees
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 6:40
door amanda
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 8:36
door bartsegers
Een strakke niet wollige basweergave is dan zeker gewenst denk ik.
Dat gaat soms heel goed bij speakers die met een gesloten principe werken, of een goede TL.
Zoek ook eens op de Cheap Trick ontwerpen.
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 8:38
door wouter
Met welk budget en hoeveel kennis van zaken?
Anders zou ik een bouwpakket nemen
voor weinig bijvoorbeeld deze:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2
2x 30cm woofer, middentoner en tweeter, voor 66,- per stuk
en als het wat meer mag kosten bijvoorbeeld uit het nieuwste Klang+Ton magazine de Mpower: 2x 20 cm PA woofer met een hoorntweeter. Veel dB met weinig vermogen - de beuk erin. Wil evt. wel voor je inscannen wat erover geschreven staat...
En kijk eens op mivoc.de daar staat een 2.1 set, dus met subwoofer voor 229,-
http://www.mivoc.de/details-shop.html?m ... tembausatz
Veel succes!
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 13:17
door Henkjan
ik zat te denken aan een Viech....
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 13:50
door ben.ben 1989
bedankt al vast
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 13:57
door ben.ben 1989
ik heb er zelf ook wat gevonden ma ik weet nie ook of het wat is
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5180
\
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5178
om van de bovenste link 4 te bouwen
en van de onderste link 2 te bouwen
geld maakt bij mij niet uit
als het ma hard gaat en een zuiver
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 14:00
door sevenup
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 14:11
door bartsegers
geld speelt geen rol zeg je, maar hebben we het dan over 500 euro of het tienvoudige?
als jouw geboortejaar in je nickname is verwerkt, denk ik dat we met 500 euro dicht bij het vuur zitten niet?
Enfin, heb je al versterkers?
zoja, welke heb je?
Waar komt dit allemaal te staan hangen?
De keuz voor een hoorngeladen subwoofer kan ik ook goed volgen.
die hebben meestal een zeer indrukwekkende impact!
Samen met een gesloten hoog rendement topje kun je echt mooi muziek beleven.
Maar vertel eens wat meer dus...
Als ik iets moest maken ging ik aan de slag met een 15" woofer in een bashoorn, en een 10/12"+1" topje. Units van Eminence kunnen een goede basis zijn. (voor laag-mid-hoog)
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 14:21
door ben.ben 1989
voor in mijn thuis bioscoop in de werk plaats
ma da het met carnaval ook op de wagen kan
budget +- 4000/4500
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 14:31
door b_force
4000-4500
dan zal ik eens bij eighteensound, beyma, RCF etc gaan zoeken

Geplaatst: vr 27 feb 2009, 15:46
door ray5150
Zou je dat geld niet eerst gebruiken voor een cursus Nederlandse taal?
Ontopic : ga naar Feedback en koop een PA systeem.
Iets als
dit bijvoorbeeld.
Dan hou je nog 2000 over voor een stapel versterkers, een crossover en een compressor.
Als je 4500 kan stukgooien daarop, hoef je nergens op te letten.
Dan koop je gewoon wat je leuk vind.
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 15:57
door Vuurkat
Bij
New-Line verkopen ze ook PA, ze hebben daar ook een forum waar alles over PA gaat.
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 15:58
door Martijn M
Niet iedereen is taalkundig even sterk. Volgens mij zijn er nu wel genoeg sarcastische opmerkingen over gemaakt.
Ben, ik denk inderdaad dat je het beste op zoek kunt gaan naar een PA-systeem. €5000 euro is wel een flink bedrag! Wat wil je daar graag allemaal voor kopen? Gaat het enkel om twee voorluidsprekers, of wil je volledige surround? Welke eisen en wensen zijn er behalve hoge SPL en 'zuiverheid'. Heb je al één of meerdere versterkers?
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 17:21
door bartsegers
Pfoe, dat geld had ik in die tijd niet.
Zitten we onze tijd niet te verdoen hier ben ?
Met zon geld ga je niet meer zelf bouwen, de beste en snelste weg is dan denk ik kopen.
Alhoewel met zulke bedragen ook serieus zelfgebouwd kan worden.
Punischers bv. stapeltje van 4. en toppen

Geplaatst: vr 27 feb 2009, 17:31
door Henkjan
zelf bouwen is ook leuk als je veel geld te besteden hebt hoor... zat voorbeelden ervan
ma da het met carnaval ook op de wagen kan
dan zit je met PA spul idd in de goede richting...
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 17:47
door chalaude
hoi,
je zou eens kunnen kijken op de site van speaker van speakerstore hier staan veel zelfboouw speakers gericht op PA. Mischien heb je er wat aan.
En zoals anderen al aan gaven kijk ook naar speakers van 18sound, RCF, Beyma.
Hoop dat je wat met de link kan.
http://www.speakerstore.nl/constructions/
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 18:08
door ben.ben 1989
4000/4500 al een voor de speaker
versterker heb ik nog nie ma daar heb ik nog 1500 voor over
met de carnaval heb jij altijd een gehuurde set van 3500
er zit dan wel als bij
dus ik dat zo iets van ik koop/maak zoon set
is altijd handig want da huurren is ook stom duur
4 jaar huur wij die set voor 3500 totaal van 14000
daar had ik zo iets van koop zelf iets
jij heb hier thuis nu een nieuw grooten schuur deel van me pa en van mij
mijn bioscoop zit daar nu en ik ruimten over klein op slag
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 19:17
door ray5150
Martijn M schreef:Niet iedereen is taalkundig even sterk. Volgens mij zijn er nu wel genoeg sarcastische opmerkingen over gemaakt.
Ja sorry hoor, Martijn. Maar het bericht hier boven zit zo vol taalfouten dat het heel moeilijk wordt om zo'n persoon serieus te nemen.
Op Circuits-online had ik wel eens van die types die even in MSN-taal vroegen hoe ze een versterker van 500 watt moesten bouwen,
Ik stuurde ze dan een E-mail net daar in een schema van de Elektuur PA-300 of de Kilowatter met een kleine begroting erbij.
Vervolgens hoorde je nooit meer wat ervan....
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 19:18
door Juriaan
wat een geld voor een setje om mee te beginnen !
voor het laag is dit wel een idee ...
http://www.cerwinvega.com/foldedhorn_ts42.php
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 19:29
door ray5150
De W-Bin met JBL driver is ook een monster van een speaker!
Alleen wel de pest voor je rug.....
(rond de 100 Kg.)
word (gelukkig) niet meer gemaakt maar is 2dehands wel regelmatig nog te verkrijgen.
In de PA wereld noemen ze dat "oud hout".
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 19:49
door sietse
(Quote)Ja sorry hoor, Martijn. Maar het bericht hier boven zit zo vol taalfouten dat het heel moeilijk wordt om zo'n persoon serieus te nemen. /quote(mijn muis doet het nog niet helemaal

)
Het is misschien verstandig van ben.ben om even aan te geven dat ie last heeft van een handicap, waar hij denk ik ook niks aan kan doen.
Dus, ben.ben, vertel ff, dan weten we allemaal hoe het in elkaar steekt met jou, en gaan we gewoon verder met het in elkaar steken van één of andere box.

Geplaatst: vr 27 feb 2009, 20:21
door Boerenterprise
heren ,
Laten we het positief zien................... Ik heb met mijn werk regelmatig contact met Belgen (heb echt geen idee of je daar vandaan komt) en die mailen ook echt als een... (piep)... niet te geloven. het lijken wel "Medelanders".
Chris
edit: Ik zie net dat Haps niet in Be ligt... dan zeg ik. AUB doe iets aan je Nederlandse taal, wat dit kan echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: vr 27 feb 2009, 21:29
door ray5150
begin eerst maar eens om die vreselijke titel te veranderen. dat zie ik zelfs in mijn mailbox.