Pagina 1 van 10

ZBA Luisterdag V Breda - Apparatuur

Geplaatst: do 19 feb 2009, 11:54
door Wowly
In dit topic graag aangeven wat je wil laten zien en horen op de luisterdag!

Ik hoop dat alle winnaars van de verkiezingen van 2008 zich laten zien, zodat we auditief kunnen beoordlen of de juiste winnar is gekozen :o

Opzet: we zorgen voor drie luisterruimte's waarin sessie's worden geplanned. Een ruimte blijft geheel vrij om te doen wat er naar boven komt op de dag zelf. Bijvoorbeeld wat last minute equipment wat verschijnt maar niet meer in de sessie kan worden geplanned.

De luistersessie's zullen in veel kleinere groepjes worden gehouden (maximaal 5 (kleinere ruimte) tot 10 man/vrouw (grotere ruimte's), zodat we allemaal op ons gemak kunnen genieten van enkele fraaie sets.

De sets welke in deze luistersessie's worden gebruikt zullen door enkele veteranen alhier worden gekozen, zodat het nivo hoog blijft (zoals het altijd al was overigens.....)

Dus, geef aan wat je meeneemt, en of je in een luistersessie wil worden ingedeeld of niet. Ik ben bneieuwd wat er dit jaar gaat gebeuren! Er worden zoveel ontzettend goede dingen gebouwd hier......

NAAM /apparatuur

Henkjan / LS: Conic's (markaudio Alpair 10 edition)
Henkjan / LS: HANS
Henkjan / LS: Black beauty (Markaudio CHR70)
Henkjan / CD: Marant z CD4000 evt
Henkjan / CD: PS1 evt
RAY5150 / CD: zelfbouw cd-speler indien af
RAY5150 / DIV:1 haspel en enkele verlengkabels
RAY5150 / CD : elektuur Prelude (losse MM Phono voorversterker)
JeroenD / LS: Rondstraler
Edo / LS: Fountek's
Edo / LS: Fountek's met AL130
Wowly / DIG: HK-dac's
Wowly / DIV: speakerstands
Wowly / CD: evt. TEAC VRDS incl. Tent-clock
DaniëlV / LS: Pico's
RobertD / AMP: 300B SE eindversterker / voorversterker
RobertD / AMP: EL84 OO versterker
RobertD / DIG: HKdac
RobertD / AMP: 6N1P Hoofdtelefoonversterker
Asterduc / LS: Concave monitoren met scan speak MU-15
Asterduc / LS: enkele cornerwoofers
Asterduc / AMP: digitale voor- en eindversterkers
Asterduc / LS: actief scheidingsfilter
Asterduc / DIG: laptop met DSP software
Asterduc / DIG: Meetsysteem (ATB of CLIO)
Mischa72 / CD: Marantz CD-67MKII
Mischa72 / CD: Philips CD-04 vintage
Montana / LS: Seaton Monitor (te koop evt)
Montana / LS : Scan speak ontwerp
Mario / DIG: HK-dac LM4562/OP2134/NE5422
B-force / LS: Budget-sub Mivoc-raveland
Harryeng / LS: CADENCE arista actief gefilterd met 2 Hypex stereoblokken en Groundsound
Harryeng / CD: Marantz SA1
Harryeng / AMP: Passlabs P1.7
Harryeng / LS : Accio Music". Actief Groundsound filter. Seas Excel coax
KoenVW / LS: Mivoc sb 25 jm
Tubehead / CD: draaitafel icm phonodude van RobertD
Tubehead / AMP: 6N1P hoofdtelefoon versterker
Tubehead / AMP: phonodude
Porcino / LS: Seas excel coaxen zonder filter voor het DSP gebeuren (met de W21E002-4)
Porcino / CD: Meridian G07
Meanman64 / AMP: Choke-loaded amp 9 indien een HR speaker word aangesloten van iemand anders)
Timmes / CD: laptop met uitgebreide FLAC
MichaelB / LS: Proof of concept (8 x 2" Tangband)
Anonamemouse / AMP/CD : Z-boc clone van audiomaniacs/ standalone tube output stage voor cd-speler (TE KOOP)
Amanda : LS: Line Array evt de mix & match
Knuisje : CD: AFDAC cd-speler indien klaar
Knuisje : DIG : AFDAC DAC
Knuisje : LS: Xanadu klonen
Vinculum : AMP: Audiolink vv
Vinculum : LS: Neeper acoustics kloon zonder fineer, evt filteren
Daniël : AMP: Stereo UCD180 EV icm prototype 6 kanaals volumeregeling (met PGA2310's
Daniël : DIG: Behringer DCX2496
Dre : LS : Vifa XT22 Clone
Dre : LS : bijbehorende sub met scanspeak 23W en Hypex DS 2.0
Ultrasound : LS :KaToNeo's met One day stand
Ultrasound : CD : Sony DVP-NS930 DVD/SACD
GeertM2 : LS : W5 1661 TL "regenpijp" :twisted:
Tony Gee : LS : Condensatorloze Paper HATT's , p.a. belend uit elektor Audiospecial
Martijn M : LS : OB3W
Dioot : LS : Compacte dipool incl. actief digitaal filter en versterker
Hannesie : CD : Squeezebox classic mod voeding van Guido Tent en muziekserver obv Linux + 300 cd's in Flac formaat.
Ronald_1 : LS : Troels monitoren
Scanspeakman : DIG : twisted pear audio buffalo32s DA-converter
Doppedoos : AMP : RED-AMP buizenversterker met voorversterker

En veel en veel meer dan hier staat. Check de Download voor het laatste nieuws!!


Jullie zien: en werkelijk FANTASTISCH aanbod van equipment te beluisteren. Ik heb er machtig veel zin in!!

Last update 22 - 5 11.00
CHECK: Iedereen graag de Excel checken of alles erbij staat en klopt!!! Als je er niet bijstaat: PM me even en dan kan ik het morgenavond proberen erbij te zetten....

TEKORT: STEKKERBLOKKEN, VERLENGSNOEREN, KABELS VAN ALLE SOORTEN EN VOORAL DEMPINSMATERIAAL!!!! Voor de rest zijn we voorzien :D


Jan aka Wowly :D

Geplaatst: do 19 feb 2009, 16:39
door Henkjan
Ik zal de Conic's meenemen (in de Markaudio Alpair10 uitvoering), en ook Hans

beide niet zo geschikt voor grote ruimtes wegens beperkte Sd

Geplaatst: do 19 feb 2009, 19:59
door ray5150
Ik ben van plan om mijn zelfbouw CD speler mee te nemen.
Ga mijn uiterste best doen om hem voor die tijd helemaal af te hebben.
(denk niet dat dat echt een probleem gaat geven. :wink: )

Ik ben momenteel nog een buizen voorversterker aan het plannen. (zeg maar spullen verzamelen) maar ik denk niet dat dat gaat lukken om die voor eind Mei af te hebben.

Mocht er behoefte aan zijn dan kan ik ook een profesionele 230 volt haspel en enkele 230 volt verlengkabels meenemen.

Geplaatst: do 19 feb 2009, 20:26
door jeroen_d
Ik neem NIET MOB3W mee, ik ben te benauwd voor beschadiging van deze door dre schitterend afgewerkte speakers. Helaas, maar in principe kan ieder forumlid dat belangstelling heeft bij mij thuis langskomen.

Wat ik WEL meeneem zijn de rondstralers http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=7705 . Bij voldoende belangstelling wil ik met deze speakers wel worden ingedeeld in een luistersessie.

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 0:27
door Edo
Ik neem de Fountek's mee.
En als het afkomt een tweede set met AL130/Fountek ribbon.

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 8:45
door mikekiwi
Ik neem de Ieniemienie's mee, incl. subje... Uiteraard alleen als ze ook interessant genoeg worden bevonden om beluisterd te worden...

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 15:24
door Wowly
Ik neem in ieder geval een lampucera mee, maar mogelijk ook nog andere getweakte HK-dac's

Ik kan mijn speakerstands meenemen, en evt de TEAC VRDS25.

Jan

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 16:29
door danielv
pico's gaan mee, als ze af zijn (ovni laat nou wat van je horen)

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 20:34
door RobertD
Ik wil wel mijn 300B single ended versterker en mijn voorversterker meenemen.
Ook is er nog een EL84 pushpull die ik al lang heb, maar die op dit forum nog niet zo bekend is.

Ben ook nog met de HongKong DAC bezig, maar betwijfel of dat voor die tijd af is. Wel leuk om heel veel van die DAC's bij elkaar te zien en te beluisteren.

Kan ik wellicht met iemand samenwerken die speakers meebrengt? Mijn breedbanders zijn niet echt geschikt voor dit soort ruimtes.

Edo? Misschien als mede-Alphenaar van tevoren eens wat uitproberen?

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 21:18
door Wowly
Robert, we hebben op de bovenverdieping een kleinere ruimte's , waar breedbanders het héél erg goed doen :D Bus die kun je gewoon meenemen. Overigens is er beneden ook nog een kleinere ruimte, alleen is die wat harder en moet ieder jaar flink gedempt worden.

Jan

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 22:29
door Edo
RobertD schreef:

Edo? Misschien als mede-Alphenaar van tevoren eens wat uitproberen?
Lijkt me gezellig, zet maar even wat op de mail. Spreken we wat af.

Groet,
Edo

Geplaatst: za 21 feb 2009, 10:19
door asterduc
Bij interesse installeer ik graag een setup met roomcorrectie.

Dit zou dan bestaan uit:
- 2 monitors (??? Concave monitor met Scan Speak MU-15 ???)
- enkele woofers die mogelijk in de hoeken zijn geplaatst
- digitale voor- eindversterkers
- actief scheidingsfilter
- audiostream bron
- laptop met DSP software
- meetsysteem (ATB of Clio)
- leonidas optimizer

Ed.

Geplaatst: za 21 feb 2009, 10:20
door Paul
bij deze interesse :wink:

Geplaatst: za 21 feb 2009, 10:34
door mischa72
Zal ik dan dit jaar WEL mijn aangepaste Marantz CD-67MKII (bij enkelen hier op het forum wel bekend) meebrengen?

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in Audio from the 80´s kan ik mijn Philips CD-104 meebrengen. Deze is in 100% originele staat, al wil ik wel proberen om er voor die tijd een paar mooie Cinch uitgangen op te bouwen en een uitgang voor digitaal uit. Ik hoor wel of er voldoende interesse naar uit gaat. Deze generatie spelers (met gietijzeren loopwerk) heeft de reputatie praktisch analoog te klinken. Daar wil ik wel eens jullie profi-mening over horen.

Groeten,
Mischa

Geplaatst: za 21 feb 2009, 11:40
door Wowly
asterduc schreef:
Bij interesse installeer ik graag een setup met roomcorrectie.
Ed.
Bij deze ook: zeer grote interesse!!

Jan

Geplaatst: za 21 feb 2009, 11:55
door Martijn H
Ik wil de seaton monitor wel meenemen. Deze zijn tevens te koop! :wink:

Eventueel heb ik ook een subwoofer met HS200 module om monitors te ontzien van sublaag en te crossen naar de sub. edit: sub verkocht

Het liefst zou ik de scan speak 3 weg willen laten horen, maar die zijn te zwaar en groot om niet te beschadigen tijdens vervoer.

Geplaatst: za 21 feb 2009, 11:56
door danielv
ik zoek een lieve versterker die mijn Pico's aan willen sturen!
heb je interesse meld het dan even :lol:

Geplaatst: za 21 feb 2009, 12:18
door Marp
Wowly schreef:
Ik neem in ieder geval een lampucera mee, maar mogelijk ook nog andere getweakte HK-dac's
Brengt ook iemand een ongemodificeerde DAC mee ter vergelijking? Desgewenst kan ik er 1 meebrengen, met daarin naar keuze een LM4562, OP2134 of NE5422.

Geplaatst: zo 22 feb 2009, 10:50
door GerardJ
asterduc schreef:
Bij interesse installeer ik graag een setup met roomcorrectie.

Dit zou dan bestaan uit:
- 2 monitors (??? Concave monitor met Scan Speak MU-15 ???)
- enkele woofers die mogelijk in de hoeken zijn geplaatst
- digitale voor- eindversterkers
- actief scheidingsfilter
- audiostream bron
- laptop met DSP software
- meetsysteem (ATB of Clio)
- leonidas optimizer

Ed.
Ik ben zeker geinteresseerd.

Geplaatst: zo 22 feb 2009, 11:13
door mischa72
asterduc schreef:
Bij interesse installeer ik graag een setup met roomcorrectie.

Dit zou dan bestaan uit:
- 2 monitors (??? Concave monitor met Scan Speak MU-15 ???)
- enkele woofers die mogelijk in de hoeken zijn geplaatst
- digitale voor- eindversterkers
- actief scheidingsfilter
- audiostream bron
- laptop met DSP software
- meetsysteem (ATB of Clio)
- leonidas optimizer

Ed.
Vooral een met/zonder vergelijking lijkt mij bere(n)interessant !!

Groeten,
Mischa

Geplaatst: zo 22 feb 2009, 19:21
door asterduc
mischa72 schreef:
asterduc schreef:
Bij interesse installeer ik graag een setup met roomcorrectie.
Vooral een met/zonder vergelijking lijkt mij bere(n)interessant !!
dat kan met een druk op de knop van de AB.
Er zit een direct link op en 6 presets voor room correctie.

Geplaatst: zo 22 feb 2009, 19:56
door ray5150
asterduc schreef:
- leonidas optimizer
Lekker! pralinekes bij de koffie. \:D/

Geplaatst: zo 22 feb 2009, 22:54
door Wowly
haha, ik snapte die leonidas al niet. En ed aan de optimizers? Zo'n no-nonsense man?

leuk

jan

Geplaatst: di 24 feb 2009, 2:21
door b_force
Ik weet niet of er weer een soort budget ruimte oid is, maar anders zou ik mijn mivoc/raveland mini subje mee kunnen nemen.

Tis niet bijzonder, maar in de trend van budget toch vrij leuk :)

tegen die tijd moet een paartje 3inch Peerless/dayton combi ook wel af zijn.

Geplaatst: di 24 feb 2009, 16:02
door ray5150
Raveland is toch dat kinderkamer-huismerk van Conrad?