Pagina 1 van 2

Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Geplaatst: di 17 feb 2009, 22:04
door arjank

Geplaatst: di 17 feb 2009, 22:09
door richard
Knap speakertje, al heb ik niet he idee dat de frequentiecurven erg verschillen (behalve de verticale schaal)

Geplaatst: di 17 feb 2009, 22:15
door b_force
grafiekjes van tangband sheets zijn altijd wel heel erg optimistisch.

Desalniettemin een leuke driver.

Geplaatst: di 17 feb 2009, 22:16
door GeertM2
Wow! :shock: Die zag ik niet aankomen! :D
Ziet er leuk uit! Wat zou die gaan kosten?

Geplaatst: di 17 feb 2009, 22:20
door Henkjan
ik had 'm al gespot. ziet er erg g€il uit.... nog geen idee over wanneer te leveren en hoeveel die moet gaan kosten....

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 6:11
door amanda
Eindelijk eentje van TB met een wat hogere gevoeligheid zo te zien!

Amanda

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 7:50
door RobertD
Mmmm, dat is een leuke voor een TQWT.

Ik heb nog een paar Monacors liggen die zo'n zelfde ophanging hebben, daar wil ik nog steeds een TQWT voor bouwen, maar deze is naar mijn idee veel mooier.
Volgens mij zijn de diameters gelijk, dus dat kon wel eens een leuk vergelijk gaan worden.

Geplaatst: do 16 apr 2009, 22:50
door GeertM2
Is er al iets bekend over de lanceerdatum en prijs van deze unit?

Geplaatst: wo 06 mei 2009, 9:15
door arjank
OmnesAudio heeft deze drivers nu in hun assortiment, ze zijn wel prijzig :shock: :shock: :shock: al helemaal voor tangband begrippen.
Dan moeten het toch wel goede drivers zijn zou je zeggen.

http://oaudio.de/Lautsprecher-Chassis/T ... ::665.html

Ik wil een paartje :D

Geplaatst: wo 06 mei 2009, 10:40
door arjank
Volgens mij is deze http://oaudio.de/Lautsprecher-Chassis/T ... ::664.html
de mooiste van die twee. Hij heeft duidelijk een minder nadrukkelijke resonantie rond de 800 hz.
Een qts van 0,39 en een fs van 42hz zijn ook "praxistäuchlich", zoals die duitsers dat zo mooi zeggen. :D
(edit)
Volgens mij maken ze bij Oaudio een foutje, als je de pdf van de w8-1772 bekijkt dan strookt deze niet met de afbeelding op hun site. Het freq verloop in de pdf ziet er namelijk veel "slechter"uit. Misschien dat deze versie van Oaudio beter is, ik heb namelijk op hifi-forum.de een topic gelezen omtrent deze drivers. Nick Baur van Oaudio had testexemplaren ontvangen en was daar niet tevreden mee, ik verwacht dus dat ze deze driver nog verbeterd hebben.

Geplaatst: wo 06 mei 2009, 13:01
door Henkjan
Nick is idd een typische Duitser: alles wat hij verkoopt heeft-ie eerst getest, en als het niet goed meet gaat het terug

Geplaatst: ma 18 mei 2009, 10:16
door 595ss
http://www.spectrumaudio.de tientje per stuk goedkoper, heb je toch de verzendkosten er al uit. :P

Geplaatst: ma 18 mei 2009, 11:55
door arjank
Dat scheelt inderdaad weer een tientje, volgens mij zijn het leuke drivers voor jou 595ss, zeker in combinatie met een buizenbak 8)
Ik zou heel graag een projectje willen starten met de W8-1772, nu eerst sparen :D

Geplaatst: zo 31 mei 2009, 7:36
door Jerommel
Ik heb een jaartje terug wat kennissen geholpen met een paar Goodmans AXIOM 80.
(Eentje had een luchtspleet vol ijzervijlsel !!?! Na lang pielen weer schoon gekregen)

Die hebben we in de "officiele" kasten gebouwd (niet mijn keuze, maargoed...)

Anyway, wellicht kennen jullie ze wel, het zijn 10" alnico breedbanders uit de jaren 50, en ook meteen de meest gewilde, gloof ik. (ze gaan voor zo'n €1000,-- per paar !)
Afbeelding Afbeelding
Zeer aparte constructie, geen suspensionring !

Enfin, eenmaal klaar was ik (zoals velen) zeer onder de indruk van deze ouwe jongens.

Waarom dit offtopic verhaaltje hier?
Ik vraag me dan af of zo'n moderne breedbander zoals hier ter sprake nou beter klinkt of niet.

Geplaatst: zo 31 mei 2009, 11:59
door Henkjan
in de HH stond een tijdje geleden een vergelijk tussen de absurd dure Seas Exotic breedbander met vintage o.a. Philips... ik zal die weer eens opdiepen, eens lezen wat hun conclusie toen was

Geplaatst: zo 31 mei 2009, 12:01
door Juoigâ
hoewel niet op voorraad, is deze gewoon leverbaar bij ons (website wordt nog bijgewerkt), reken dan op een dikke week levertijd.

Geplaatst: di 02 jun 2009, 21:30
door Henkjan
in D heeft iemand deze in een Viech gestopt, naar grote tevredenheid.. klik

Geplaatst: di 02 jun 2009, 21:59
door arjank
in D heeft iemand deze in een Viech gestopt, naar grote tevredenheid.. klik
I think we have a winner here...
Ze vinden hem zelfs beter dan die dure Seas exotic.
Als ik een keer geld over heb maak ik een FAST met deze breedbander, ondersteund door twee 20cm woofers 8)

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Geplaatst: vr 18 jun 2010, 21:03
door Boerenterprise
Prachtige driver. Het speeksel loopt me aan alle kanten uit mijn mond. Ik ben driftig aan het kijken of ik er iets mee ga doen. Mischien lekker combi met de F5 & B1 die ik net klaar heb. Mijn huidige speakers (DD8 MkII) hebben toch net een te laag rendement. Ik ben benieuwd wat er hier op dit forum mee geknutseld wordt.

Chris

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 18:41
door Roland
Hoi,

Weer een stel nieuwe Tang Band breedbanders:

W3-1878
Afbeelding
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w3-1878.htm

W4-1879
Afbeelding
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w4-1879.htm

W5-1880
Afbeelding
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w5-1880.htm

W6-1916
Afbeelding
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w6-1916.htm

Vooral tot en met W5 zonder Whizzer cone ziet er zeer goed uit, X-max is ook prima bij alle units. Het zal wel even duren voor ze ook in de EU te koop zijn.

Groet Roland

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 21:26
door Boerenterprise
Ik heb ze laatst op hun site zien staan. Zijn er ook al mensen die iets gedaan hebben net de nieuwe Tangband breedbanders?? Zelfs als je Google gebruikt, zie je weinig. Zijn toch prachtige drivers.

M.v.g.
Chris

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 21:57
door Henkjan
ik zag deze ook al voorbij komen op diyaudio.com, afaik heeft niemand ze al in handen gehad

Re:

Geplaatst: za 03 jul 2010, 22:44
door 595ss
Henkjan schreef:
in D heeft iemand deze in een Viech gestopt, naar grote tevredenheid.. klik
Let eens even op de voorraad in de rekken erachter :shock:

Rob

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Geplaatst: za 03 jul 2010, 22:51
door Juoigâ
de foto is gemaakt bij de collega's van Spectrumaudio 8)

Re: Voor breedband freaks, nieuw bij Tangband, 8" fullrange

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 10:02
door 595ss
Is dat bij Spectrum? Ik ben twee jaar geleden bij hem geweest maar kan dit mij niet herinneren.Wonderlijke man overigens en nooit verwacht dat hij zijn bedrijfje achter in de tuin had, we hebben ons rotgezocht :D

Rob