Pagina 1 van 1
Logitech Squeezebox Boom als Audiostream / DSP / 2way amp
Geplaatst: wo 11 feb 2009, 17:55
door asterduc
.
Te mooi om waar te zijn, maar te zonde om het niet verder te bekijken!
Wishfull thinking:
- digitale ingang hardwarematig naar buiten brengen
- klasse D versterkers geluidstechnisch optimaliseren
- regelsoftware aansluiten om de DSP zelf in te stellen
wie o wie voelt zich geroepen?
Volgens de
Logitech Squeezebox Boom white papers zit er een heuse DSP in de Boom, een 2 weg actief filter en zelfs 4 klasse D versterkers. Alles voor 220 Euro!
Geplaatst: wo 11 feb 2009, 22:38
door asterduc
foutje in de link.
Is nu aangepast.
Logitech Squeezebox Boom white papers
en mocht het nog niet duidelijk zijn, dit is dus wat er allemaal in dat kleine kastje zit.
Geplaatst: wo 11 feb 2009, 22:51
door audiomanics
Heb je dat ding al staan, zodat je van de diverse onderdelen de datasheets kan downloaden? Daar staat mogelijk wel een programmeer mogelijkheid voor die DSP in dan...? (een niet aangesloten I2C- aansluiting ofzo)
Een paar externe speakers "im frage"?
Gezien het formaat zul je bij de modificaties wel aan een goede loupe moeten denken..(SMD spul)
Upgraden naar betere opamps en condensatoren kan altijd...
Kees
Geplaatst: do 12 feb 2009, 10:08
door asterduc
nee, nog niet, maar ze geven zelf al een aantal componenten op
Geplaatst: do 12 feb 2009, 20:39
door asterduc
deze mogelijkheid wordt reeds gebruikt.
http://inguzaudio.com/
Het is een plug-in die de DSP op de server doet.
Niet onmiddelijk wat ik in gedachte had, maar ik wou het toch terloops vermelden.
Geplaatst: wo 02 sep 2009, 19:40
door asterduc
dezelfde vraag had ik op het Logitech forum gepost.
Daar zijn er nu een paar ingedoken, maar ik kan de conversatie niet volgen.
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=60010
Geplaatst: wo 02 sep 2009, 22:14
door Henkjan
jij ook al niet?
Geplaatst: do 03 sep 2009, 10:27
door Wowly
je, z lastig lijkt het niet.
ze beschijven 2 otpie's. De eerste is mbv wat oldeerwerk en een geprogrammeerd eprommetje, de andere i softwarematig. Hier komen ze niet uit omdat ze de benodigde programmateurs missen en geen goede software hebben om de boom te programmeren oid?
jan