Pagina 1 van 2

NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: zo 25 jan 2009, 14:51
door peterhenk
Hallo forum leden,

Ik ben van plan om wat nieuws te gaan bouwen wat richting dipool gaat.

Het idee is om voor iedere kant een B&G NEO 10 in te zetten + evt. een NEO 3 voor het hoge hoog.

Voor het laag zou een LAT 500 / 700 dan heel leuk zijn in een H frame.

Alternatief is NEO 8 in te zetten in plaats van de NEO 10 + 3 en ook daar weer de lat 700 of 500 aan te koppelen in H.

Het geheel is een beetje gejat uit Hobby HiFi waar de Proraum PRO 20 D in besproken is www.audax-speaker.de

Wat is de betere optie? Volgens de experts?

Graag jullie input.

Groeten

Peter

data sheet

Geplaatst: zo 25 jan 2009, 15:00
door peterhenk
de data sheet is van de NOE10 is te vinden op

http://www.Radiopro.net/uploads/NEO10DataSheet.pdf

opnieuw

Geplaatst: zo 25 jan 2009, 15:03
door peterhenk

Geplaatst: zo 25 jan 2009, 15:12
door Martijn M
Volgens mij is de Neo10 niet vrij verkrijgbaar. Deze wordt voor zo ver ik weet alleen verkocht in de genoemde combinatie van pro-raum.

NEO 10 verkrijgbaar?

Geplaatst: zo 25 jan 2009, 16:03
door peterhenk
Klopt,

Maar ik heb er toevallig 2 kunnen kopen.

Dus vandaar de vraag.

Geplaatst: zo 25 jan 2009, 16:13
door Martijn H
Zou goed moeten kunnen wat je wil. Afhankelijk van het afstraalgedrag van de Neo 10 zou je de xo freq. naar de neo 3 moeten bepalen.

Hoe wil je gaan filteren?

filteren

Geplaatst: zo 25 jan 2009, 16:24
door peterhenk
Hoi Montana

In eerste instantie maar eens wat overnemen van het schema in HH voor mid en hoog. En de LAT waarschijnlijk meteen actief

Daarna alles actief maken. Heb de filter PCB's al in huis!!

Het idee is om een 2 x 2 kanaals Tripath in te zetten. De LAT is vermoed ik ook als 2 kanaals aan te sturen aangezien hij 2 spoelen heeft (klopt dit of is het mijn verzinsel?)

Peter

Geplaatst: zo 25 jan 2009, 16:39
door Martijn H
Ik ken het hele ontwerp niet uit de HH. Hoe laag crossen zij de neo10?

je kan de Lat motors in serie schakelen (=8ohm) of met twee amps aansturen. 2*4ohm krijg je dan.

Geplaatst: zo 25 jan 2009, 17:08
door peterhenk
de Neo 10 crosst laag op 300Hz en hoog op 3000Hz naar de Neo3

Mooi om te horen dat ik dus met 2 x stereo de boel aan kan drijven.

Het is denk ik wel een langdurig project :)

ripole ipv lat

Geplaatst: do 19 mar 2009, 11:22
door peterhenk
De LAT uitvoering is wel erg duur in deze barre tijden. Ik zit nu te kijken naar Ripole of iets dergelijks.

Problemen bij deze oplossing:
- naar 300 HZ door te laten lopen van de sub. Ik lees op DIY forum dat dat lastig is.
- rendement is vrij laag van zo'n opstelling. Maar als ik actief stuur is daar wel wat aan te doen.

Als altijd sta ik graag open voor goed advies.

Peter

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: di 19 jan 2010, 21:51
door peterhenk
We kunnen weer wat verder!!

De neo 10's liggen klaar en de neo 3's zijn aangeschaft! Dit weekend maar eens kijken of we een doosje in elkaar kunnen zetten.

Voor de ripole gedacht om met PVC buis aan de slag te gaan in combinatie met hout. Een ronde ripole maken lijkt me namelijk wel erg mooi, en het afstellen moet makkelijk gaan als de de openingen voorziet van een schuif systeem en de voor en achterkamer kan veranderen door de zijkanten verder in of uit de buis te schuiven.

Ik ga maar is wat spelen met 315 mm PVC buis. voor de woofer en hout voor mid en hoog.

Groeten

Peter

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 2:04
door bas focal m180
Nou peter, ik ben zeer benieuwd , want die neo10 is een machtig mooie speaker , ondanks ik hem nooit gehoord heb lijkt het me wel een mooi middentoon-speaker.

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 8:43
door holco
Ben benieuwd, zit zelf met een schuin oog naar de B&G 28.1 te kijken :mrgreen:

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 9:58
door peterhenk
holco schreef:
Ben benieuwd, zit zelf met een schuin oog naar de B&G 28.1 te kijken :mrgreen:
Ken ik niet, heb je een link?

Groet
Peter

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 12:46
door holco
http://daveayers.com/rd_ribbons.pdf

De RD-28.1 lijkt mij een mooi maatje om een tweeweg mee te maken met de AS2.100, kan hem alleen nergens vinden voor een leuk prijsje.

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 18:11
door dre
er stond een setje op diy audio!

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 19:17
door holco
dre schreef:
er stond een setje op diy audio!
stond of staat een setje :? link?

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: wo 20 jan 2010, 19:31
door dre
hij stond er of ie er nog staat? :mrgreen:

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: do 21 jan 2010, 20:23
door holco
Hoe ga je de Neo 10 bevestigen? neem aan dat er geen front bij zit zoals bij de Neo 3.

Ene heb je al foto's?

Hier een diy ontwerp met volgens mij een BG 28.1
BG 28.1.jpg

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: do 21 jan 2010, 21:23
door peterhenk
Ze zitten aan de achterkant in een houten frame in het ontwerp dat ik ga toepassen.

Bij de neo3 zijn de frames overigens ook los

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: do 21 jan 2010, 21:53
door holco
peterhenk schreef:
Ze zitten aan de achterkant in een houten frame in het ontwerp dat ik ga toepassen.

Bij de neo3 zijn de frames overigens ook los
Ok duidelijk, probeer ze wel zo ondiep mogelijk tov het front te plaatsen wat ten gunste komt van de spreiding.

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: do 21 jan 2010, 22:10
door peterhenk
Dit weekeinde ga ik proberen wat te knutselen. Ik zal de camera erbij houden :)

Nu nog een ripole o.i.d. erbij ontwerpen en natuurlijk filteren. :-s

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: do 18 nov 2010, 3:51
door ]eep
de Neo10 zijn binnenkort (>12 dec 2010)ook gewoon bij partsexpress te koop voor $150

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: do 18 nov 2010, 9:11
door b_force
NEO10 is te krijgen bij http://www.avaitaly.it/

Eventjes een e-mailtje sturen en je bent klaar.
Wel zijn de verzendkosten uit Italië altijd erg hoog

Re: NEO 10 in dipool ontwerp.

Geplaatst: do 18 nov 2010, 15:40
door ]eep
Ik vind de prijs wel erg hoog hoor, als ik naar de Neo8pdr kijk. €120 of $80 vind ik nogal een verschil.