Pagina 1 van 2

De ZBA speaker van t jaar 2008 - Concave

Geplaatst: do 15 jan 2009, 23:09
door Henkjan
OK, tot einde van deze maand (16 dagen na aanmaken van deze poll om precies te zijn) kunnen we stemmen, en dan weten we dus wie dit jaar de eeuwige roem gaat opstrijken...

zie dit topic
viewtopic.php?t=7937
voor de nominaties en uitleg

volgorde in de poll is in volgorde van nomineren

btw: indien er jaar het oordeel van de jury te weinig verschil zit tussen nrs 1 en 2 dan komt er een shoot-out

Geplaatst: do 15 jan 2009, 23:47
door robbiedobbie
gestemd op.......

Geplaatst: do 15 jan 2009, 23:59
door audiomanics
eigenlijk wil ik ze bijna allemaal wel stemmen :D

Kees

Geplaatst: vr 16 jan 2009, 8:20
door asterduc
audiomanics schreef:
eigenlijk wil ik ze bijna allemaal wel stemmen :D
wat ben jij toch niet-solidair Kees :twisted: :lol:

Geplaatst: vr 16 jan 2009, 9:05
door Vinculum
Pff wat moeilijk. Ik vind de budget vloerstaander een winnaar puur door toegankelijkheid en verrassende resultaten.
De concave is een fantastisch mooie speaker en gemaakt met absoluut vakmanschap maar dat die mooi en goed zou gaan worden was al vanaf moment 1 bekend. De Budgetter was een goedkope speaker die ook nog eens aardig bleek te presteren.
De ieniemieniemieniemie vind ik ook erg geslaagd concept voor de kleinbehuizden onder ons. En de Nautilus.... Pfff all-time favoriet in de catagorie bijzondere kasten. Pfff, mag ik niet meer keer stemmen?

Geplaatst: vr 16 jan 2009, 9:50
door mikekiwi
Vinculum schreef:
Pff wat moeilijk. Ik vind de budget vloerstaander een winnaar puur door toegankelijkheid en verrassende resultaten.
De concave is een fantastisch mooie speaker en gemaakt met absoluut vakmanschap maar dat die mooi en goed zou gaan worden was al vanaf moment 1 bekend. De Budgetter was een goedkope speaker die ook nog eens aardig bleek te presteren.
De ieniemieniemieniemie vind ik ook erg geslaagd concept voor de kleinbehuizden onder ons. En de Nautilus.... Pfff all-time favoriet in de catagorie bijzondere kasten. Pfff, mag ik niet meer keer stemmen?
Yep, zijn dezelfde afwegingen die ikzelf ook heb moeten maken (behalve de Ieniemienie, die was bij mij bij voorbaat kansloos). Erg lastig...maar dat zegt genoeg over het niveau op het forum alhier...

Geplaatst: vr 16 jan 2009, 13:25
door audioot
't is moeilijk
door op de ene te stemmen doe je de anderen een beetje onrecht aan(gevoelsmatig)
het niveau is idd hoog
mvg
audioot :?

Geplaatst: do 22 jan 2009, 11:56
door GeertM2
Even een schopje, zodat niemand vergeet te stemmen! :D

Geplaatst: do 22 jan 2009, 12:04
door mikekiwi
hoeveel fake-accountjes kan ik aanmaken en stemmen voordat de sherriffs het doorhebben???

Geplaatst: do 29 jan 2009, 11:12
door Henkjan
nog 2 dagen!

Geplaatst: do 29 jan 2009, 18:41
door dre
de keuze tussen uiterlijk en klank zoeken is moeilijk.....

Geplaatst: do 29 jan 2009, 19:51
door sietse
dre schreef:
de keuze tussen uiterlijk en klank zoeken is moeilijk.....
Ja, daarom ga ik uit van:
Hoe ziet het er uit, (beetje persoonlijk) en
wat vond de bouwer zelf van hoe het werkt.
Want anders motte we de projecten tocht gaan doen i.p.v. de elf steden dinges en zo.. :D

(Eeeuuuhh, :?: .. heb ik nu opeens een idéétje... :idea: )
\:D/ .. \:D/ .. #-o

Geplaatst: do 29 jan 2009, 21:11
door mipo
Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat er zo weinig waarde wordt gekend aan de vormgeving. De klank is uiteindelijk het belangrijkste maar de meesten van ons hebben deze ontwerpen nog niet mogen beluisteren en lijken eerder te kiezen voor het indrukwekkende ( wat zeker het geval is bij de Concave ) voortraject en technische uitwerking van het ontwerp dan voor de uiterlijke vormgeving.

Dit was vorig jaar ook het geval. (weet even niet meer welk ontwerp dit was)
Ik ben er niet van overtuigd dat een speaker die zeer precies en volgens alle regels in elkaar gezet is ook beter klinkt.
Daarom laat ik (voorlopig :wink: ) een origineel/spannend uiterlijk zwaarder wegen.

Geplaatst: do 29 jan 2009, 21:19
door sander0105
Tja ik ben toch wel gecharmeerd van de Capella... Moet hem alleen nog een keer beluisteren (iemand al bezig ?). Maar het idee van een fullrange met ondersteuning spreekt me wel :)

Geplaatst: za 31 jan 2009, 12:31
door Henkjan
laatste dag :!:

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 14:52
door sietse
Gefeliciteerd Ed. =D>
Was toch nog even een beetje spannend. :D

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 14:58
door Henkjan
en de winnaar is bekend: de Concave van Ed c.s. een project dat op Do 01 Sep 2005 19:15 begon.. het leek nog even spannend te worden, maar de voorsprong bleef, en dus kunnen we Asterduc van harte feliciteren met deze mooie overwinning

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102&

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 15:03
door jeroen_d
Ja, gefeliciteerd Ed! Het leuke is dat jouw speaker een beetje van ons allemaal is geworden, na zo'n lange tijd van ontwikkeling en meedenken van de rest.

Onverwachte concurrentie van de budget vloerstaander, blijkbaar spreekt een bijzondere prijs-kwaliteitverhouding een hoop mensen aan!

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 15:13
door Edo
Gefeliciteerd Ed. Het was een erg leuk project om te volgen en was een zeer leerzaam ontwerp.

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 15:15
door audioot
van hieruit ook gefeliciteerd ed
een terechte winnaar
mvg
audioot

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 15:17
door mikekiwi
En bij bovenstaande teksten sluit ik me graag aan. Veel leesvertier en leerzaam topic ook, al ging een hoop voor mij boven mijn pet.

Van harte!

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 15:22
door audiomanics
Volgens mij is het ook het topic met de meeste posts geworden..
Ed, VAN HARTE!

Kees

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 15:47
door Wowly
Hahaaa!

High-end wint het nog van zeer goede prijs prestatie verhouding.

Ik denk dat dat niet was gebeurd indien de high-end speaker niet zo ontzettend breed is besproken geweest als d'n deze. Met name de enorme inzet van Ed laat zien dat ie een echte meesterbouwer was en blijft......

Ed: gefeliciteerd!!

Jan

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 17:58
door robbiedobbie
Gefeliciteerd Ed!

De concaves en ik zijn je nog steeds dankbaar!!

Geplaatst: zo 01 feb 2009, 18:16
door asterduc
Dit ontroert mij, maar tegelijkertijd ben ik fier, blij en vooral dankbaar voor jullie medewerking in dit lange leerproject.

Proficiat ook aan diegene die niet de hoogste stemmen hebben gehaald. Voor mij is elk project een winnaar.

Wie weet is dit een extra stimulans voor de nominaties van 2009. Ik kijk alvast uit naar de nieuwe projecten van dit jaar.

Ed.