Pagina 1 van 1

P-Audio driver

Geplaatst: wo 11 mei 2005, 15:20
door DIY_Freak
Halle allen,

wie heeft er ervaring met P-Audio units, in het bijzonder de woofers? Ik ben in alle feedback geinteresseerd, ook wanneer je bijvoorbeeld niet zelf met de unit gewerkt hebt, maar alleen hebt geluisterd. Ik zit nu ff naar de 18" en 21" woofers te kijken voor dipoolgebruik. Maar de andere units zien er ook interessant uit en lijken redelijk scherp geprijsde pro units te zijn.

Ik heb de meeste (alle?) specsheets terug kunnen vinden bij Intertechnik en US sites, maar geen homepage van P-Audio zelf. Wie kent het (post)adres? Ze zijn geloof ik gehuisvest in Italië?

Laat maar binnen stromen die ervaringen ;)

Geplaatst: wo 11 mei 2005, 15:39
door Edo
Heb je hier iets aan?

http://www.loudspeakersplus.com/html/paudio.html
http://www.scotronics.co.za/paudio.htm

Helaas is http://www.paudio-europe.com/ (wat vroeger de website was) niet meer te vinden... :(
paudio-europe.com is for sale for $865.00!

Geplaatst: wo 11 mei 2005, 16:47
door Rademakers
De SD-18 is een speaker die een goede reputatie heeft in PA-land. Het is een sterke en erg efficiente 18", waardoor deze uitstekend geschikt is voor met name hornloaded toepassingen maar ook de X1 (6de orde bandpass, speakerplans).

De Xmax wordt niet altijd even leuk berekend. Zo is de Xmax zoals opgegeven voor de SD-18 slechts 5 mm, terwijl 9 mm ook aangehouden wordt (basreflex). Soms is de Xmax juist weer aangedikt (zoals met zoveel merken tegenwoordig (ook de grote namen)).

Rog Mogale (www.speakerplans.com) gebruikte regelmatig P-Audio speakers in zijn ontwerpen. Op die site zul je dan ook veel aanhangers/gebruikers van het merk vinden.

Contour (andere fora) heeft een TM-12 als ik me niet vergis, een behoorlijk indrukwekkende 12".

Mvg Johan

Geplaatst: wo 11 mei 2005, 16:54
door Marp
Edo schreef:
Helaas is http://www.paudio-europe.com/ (wat vroeger de website was) niet meer te vinden... :(
paudio-europe.com is for sale for $865.00!
Heb even de hoofdwebsite (http://www.paudiosystem.com/) uit mijn database gevist, maar ook deze lijkt in handen te zijn van een provider. Dit kan wel eens sterk verband houden met die redelijk scherpe prijzen.

Geplaatst: wo 11 mei 2005, 17:16
door Rademakers
Prijzen zijn bij mijn weten niet veranderd. Prijzen waren sowieso al vrij scherp omdat ze in Thailand worden gefabriceerd.

Je zou eventueel een mailtje kunnen sturen naar speakerstore.nl (die verkoopt er ook een aantal) en kunnen vragen of er problemen zijn met de aanvoer.

Mvg Johan

Geplaatst: wo 11 mei 2005, 17:31
door Henkjan
ik heb ze niet gehoord, wel gezien en vastgehouden... S&Co R'dam heeft er een flinke partij van liggen. ziet er erg degelijk uit. en stond er laatst niet een bausatz met P-audio in de K+T?

Geplaatst: do 12 mei 2005, 1:32
door DIY_Freak
Henkjan schreef:
ik heb ze niet gehoord, wel gezien en vastgehouden... S&Co R'dam heeft er een flinke partij van liggen. ziet er erg degelijk uit. en stond er laatst niet een bausatz met P-audio in de K+T?
Inderdaad, en er zijn in het verleden ook weleens een paar units getest, maar zeer mondjesmaat.

Welke 15" ligt er bij Speakerenco?

Geplaatst: do 12 mei 2005, 1:38
door DIY_Freak
Rademakers schreef:
De Xmax wordt niet altijd even leuk berekend. Zo is de Xmax zoals opgegeven voor de SD-18 slechts 5 mm, terwijl 9 mm ook aangehouden wordt (basreflex). Soms is de Xmax juist weer aangedikt (zoals met zoveel merken tegenwoordig (ook de grote namen)).
Het gekke is dat ze wel netjes de VC height en VC airgap geven, dus je kunt het zo uitrekenen.

Iemand perongeluk iets over de goedkopere HP serie gelezen? Die 21" verplaats redelijk wat lucht. Jammer dat de Xmech niet opgegeven is. Dat zou ik wel willen weten voor ik 'm helemaal kaputt eq. De SD-21 is me nu ff iets te duur... dat heb ik wel vaker als er drie nullen in de prijs zitten :twisted:

Inmiddels ook de site gevonden via een ander forum: http://www.paacoustic.com/

Geplaatst: do 12 mei 2005, 12:59
door Henkjan
ik heb de folder thuis liggen, ik scan 'm wel ff.

voor andere vragen: 010-4672777 (=S&Co)

Geplaatst: do 12 mei 2005, 13:45
door Master

Geplaatst: do 12 mei 2005, 13:55
door voodooless
DIY_Freak schreef:
[quote="Rademakers"Het gekke is dat ze wel netjes de VC height en VC airgap geven, dus je kunt het zo uitrekenen.
Dat is slechts een indicatie, maar dat getal hoeft nog lang niet altijd correct te zijn. IMHO is dat ook niet veel betouwbaarder dan wat de fabrikant opgeeft (tenzei het zonder reden extreem veel afwijkt). Eigenlijk wil je gewoon de BL curve zien, maar helaas zijn er maar weinigen die dat doen.

Geplaatst: do 12 mei 2005, 14:19
door DIY_Freak
deepspace schreef:
DIY_Freak schreef:
Het gekke is dat ze wel netjes de VC height en VC airgap geven, dus je kunt het zo uitrekenen.
Dat is slechts een indicatie, maar dat getal hoeft nog lang niet altijd correct te zijn.
Het is in ieder geval zo dat de lineairiteit van Bl sterk afneemt als de spreekspoel zich niet meer geheel in het magnetische veld bevindt. Wat dat betreft is het een goede indicatie en in ieder geval niet te gunstig.