Pagina 1 van 1

.IMG naar DVD decoderen?

Geplaatst: di 23 dec 2008, 23:33
door ray5150
Nou heb ik een DVD gedownload dat een 4.3 gb groot .IMG bestand is.

Nero weigert het het te branden.
Ik kan het ook niet uitpakken.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat naar normale DVD (.VOB/.IFO) bestanden kan omzetten zodat ik het direct naar mijn harddisk media player kan afspelen?

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Geplaatst: di 23 dec 2008, 23:44
door Marp
Als ik me goed herinner, is IMG een imagebestand van WinOnCD. In elk geval gewoon even renamen van *.img naar *.iso

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Geplaatst: di 23 dec 2008, 23:51
door ray5150
Marp schreef:
In elk geval gewoon even renamen van *.img naar *.iso
Hoe doe ik dat?

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 0:00
door Timmes

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 0:03
door Timmes
Oh wacht ff, ik las je post verkeerd.

Voor wat jij wilt kan je Daemon Tools of Alcohol 52% Free het beste gebruiken.
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php
http://trial.alcohol-soft.com/en/

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 0:34
door Tok
ray5150 schreef:
Marp schreef:
In elk geval gewoon even renamen van *.img naar *.iso
Hoe doe ik dat?
Zachtjes 1 keer klikken op de bestandsnaam, dan de laatste 3 letters veranderen van img naar iso? :shock:

Of anders rechtsklikken en kiezen voor 'rename' als je een engelstalige windows hebt, of iets als 'verander naam' als je een nederlandstalig of vlaamse versie hebt? :shock:

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 5:42
door SARK
Je kunt ook het bestand met DVD Decrypter branden, hoef je niets te hernoemen of te converteren. Als je toch de VIDEO_TS map boven water wilt hebben kun je het beste met Daemon Tools aan de slag zoals Timmes al aangaf.

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 8:47
door Bart_M
Ik denk dat WinRAR ook wel in het file kan kijken. Kan je misschien ook de juiste folder eruit peuteren.

Maar gewoon renamen naar ISO lijkt me wat makkelijker. :)

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 13:42
door Bean
ray5150 schreef:
Nou heb ik een DVD gedownload dat een 4.3 gb groot .IMG bestand is.

Nero weigert het het te branden.
Ik kan het ook niet uitpakken.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat naar normale DVD (.VOB/.IFO) bestanden kan omzetten zodat ik het direct naar mijn harddisk media player kan afspelen?
Normaal gesproken kun je een *.img gewoon met Nero (ik heb 6.6) branden.
- Kies voor "Burn image" (onder Recorder)
- Bekijk alle bestandstypen (en niet alleen *.nrg, *.iso en *.cue)
- Kies je *.img bestand
- Verander niets aan de 'Foreign Image Settings'
- Brand op een DVD

Als dit niet werkt is er waarschijnlijk iets mis met het bestand zelf.

En inderdaad Daemon Tools kan je helpen met het direct overzetten naar je HD-mediaplayer.

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 20:49
door ray5150
Tok schreef:
ray5150 schreef:
Marp schreef:
In elk geval gewoon even renamen van *.img naar *.iso
Hoe doe ik dat?
Zachtjes 1 keer klikken op de bestandsnaam, dan de laatste 3 letters veranderen van img naar iso? :shock:

Of anders rechtsklikken en kiezen voor 'rename' als je een engelstalige windows hebt, of iets als 'verander naam' als je een nederlandstalig of vlaamse versie hebt? :shock:
Als ik de naam verander blijft het een .IMG bestand. (onder XP).....
Lijkt me ook wel logisch, anders zou je van een .WAV een .WRD bestand kunnen maken. :roll:

Als je zoiets wilt doen moet je bij mijn weten eerst het bestand openen met een programma en vervolgens weer opslaan, maar dan in een andere bestandsvorm.

Inmiddels gebrand met DVD Decrypter. (hetgeen ik al jaren gebruik, maar alleen om te rippen. wist niet eens dat het ook kan branden.)

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 21:32
door Tok
ray5150 schreef:
Tok schreef:
ray5150 schreef:
Hoe doe ik dat?
Zachtjes 1 keer klikken op de bestandsnaam, dan de laatste 3 letters veranderen van img naar iso? :shock:

Of anders rechtsklikken en kiezen voor 'rename' als je een engelstalige windows hebt, of iets als 'verander naam' als je een nederlandstalig of vlaamse versie hebt? :shock:
Als ik de naam verander blijft het een .IMG bestand. (onder XP).....
Lijkt me ook wel logisch, anders zou je van een .WAV een .WRD bestand kunnen maken. :roll:

Als je zoiets wilt doen moet je bij mijn weten eerst het bestand openen met een programma en vervolgens weer opslaan, maar dan in een andere bestandsvorm.

Inmiddels gebrand met DVD Decrypter. (hetgeen ik al jaren gebruik, maar alleen om te rippen. wist niet eens dat het ook kan branden.)

In ieder geval bedankt voor de hulp.
Denk dat je in de explorer bij Tools --> Folder Options --> View ... even moet uitvinken dat de extensies van bekende bestandtypen niet getoont worden. Vervolgens kan je rustig de laatste 3 karakters achter de punt veranderen. Het gaat er niet zozeer om om het bestand te vernaggelen, maar sommige programma's zijn dom, en kijken alleen naar de extensie, en niet naar wat voor type bestand het nu eigenlijk echt is.

Maar inderdaad, je kunt prima een wav in een wrd veranderen. Alleen daar heb je minder aan, omdat Word niet overweg kan met een geluidsfragmentje.

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 22:25
door Marp
ray5150 schreef:
Als ik de naam verander blijft het een .IMG bestand. (onder XP).....
Lijkt me ook wel logisch, anders zou je van een .WAV een .WRD bestand kunnen maken. :roll:
Niemand gaat natuurlijk een ander adviseren om de extensie (het achtervoegsel) te veranderen in die van een totaal ander bestandstype. Op de extensie na is een IMG-bestand volledig identiek aan een ISO-bestand.

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Geplaatst: do 25 dec 2008, 0:14
door ray5150
Tok schreef:
Denk dat je in de explorer bij Tools --> Folder Options --> View ... even moet uitvinken dat de extensies van bekende bestandtypen niet getoont worden. Vervolgens kan je rustig de laatste 3 karakters achter de punt veranderen.
Inderdaad, dit stond uitgeschakeld bij mij. dank voor de tip.