Pagina 1 van 1
speaker in een fles, ervaring?
Geplaatst: vr 12 dec 2008, 21:29
door jurriaan
Wat staat er niet op het www dacht ik toen ik deze foto zag:
Iemand hier ervaring met het inbouwen van een speaker in een fles?
(in dit geval is een TB w3-871s gebruikt)
Lijkt mij een leuk project en dan te gebruiken als burospeaker
Geplaatst: vr 12 dec 2008, 21:32
door Henkjan
ja... krabkrab, denk denk, heb ik ergens gezien.....
Geplaatst: vr 12 dec 2008, 22:42
door bartsegers
mooie mix tussen een TL en een BR... En dubbel plezier als er iets lekkers in de fles zat!
Maar ik vind dit wel interessant,want ik zoek namelijk ook een afwijkende "kast" voor een 8cm coax unit
* glas
*perspex
*Plexi-glas?
Geplaatst: za 13 dec 2008, 0:30
door indoubt
Niet in een fles maar wel in een vaas (met flessevorm

)
Ergens op een italiaanse site, volgens mij die met de autocostruire versterker
Yep:
http://www.autocostruire.com/catalog/in ... Path=52_44
Geplaatst: za 13 dec 2008, 12:02
door jw
Die tangband in een petfles heb ik ook weleens gebouwd, werkt verrassend goed
Hij komt niet heel laag, maar wat ik er nog van weet, klonk het wel 'lekker'.
Er waren twee dingen die mij op vielen;
De afdichting met ducktape is niet afdoende, hij lekt te veel, de tangband maakt te veel slag in vergelijking met een andere kast.
Er is een flink bafflestep filter nodig om het geluid in balans te krijgen.
Ik heb hiermee geëxperimenteerd, het resultaat is te zien in de bijgevoegde afbeelding. (het resultaat is niet optimaal!)
PS, hier is de originele thread op diyaudio:
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... adid=79721
Geplaatst: zo 14 dec 2008, 7:30
door HoMeR
En dan voor wat laag erbij.......
(Een grote waterfles)
Meer leuks van deze gast uit Japan...
http://www.headphoneamp.co.kr/ftp/sijosae/Gallery/
