Pagina 1 van 3
vifa premium 22 xt in massief hout
Geplaatst: ma 01 dec 2008, 20:17
door EJH
Hallo iedereen,mijn naam is Edwin en ik ga de vifa premium maken in massief mahonie.
Mdf is niet mijn favoriete materiaal dus vandaar echt hout.
Wanneer ik kan gaan bouwen weet ik nog niet.
Mijn vader gaat het hout schaven en zagen maar die zit met een ernstige ooginfectie dus dat kan nog even duren helaas.
Afgelopen zaterdag het hout gehaald in Arnhem.
Wordt vervolgd!
Geplaatst: ma 01 dec 2008, 20:20
door bartsegers
Dat beloofd wat!
Prachtige basis in ieder geval.
Geplaatst: wo 03 dec 2008, 10:08
door Tazzy
Heb je al tekeningen van hoe het ontwerp word?
Geplaatst: wo 03 dec 2008, 21:04
door EJH
Het is gewoon een standaard ontwerp dit.
Heb de hele mikmak gekocht bij Speakerland.
Ze klonken daar goed dus ga ik er niet veel aan veranderen.
Geplaatst: wo 03 dec 2008, 21:39
door rho
Voor het orrigneel:
http://www.audiocomponents.nl/speakers/ ... um22xt.htm
Interessante speaker. Kan mooi worden in massief hout.
Geplaatst: wo 03 dec 2008, 21:57
door EJH
In mijn gedachten worden ze prachtig !
Mijn handen jeuken om te beginnen , het hele spul ligt al vanaf juli te wachten.
Toen begon het gekloot met m'n vaders oog .(morgen 2de hoornvliestransplantatie ! )
Geplaatst: wo 03 dec 2008, 22:26
door rho
Wel erg voor je vader natuurlijk.
Hopelijk geneest ie nu snel. Dan kan jij aan je mooie speakers verder werken en is hij van een groot ongemak verlost.
Geplaatst: do 04 dec 2008, 22:14
door roozeboom
hej ejh sterkte met je vader trouwens bedankt voor de proppenboor
heb er zelf een gefikst trouwens leuk project su6
grtn bas

Geplaatst: vr 05 dec 2008, 13:39
door Steven
Dat ziet er al goed uit....
beterschap met je vader
mvg
Steven
Geplaatst: do 26 feb 2009, 22:16
door EJH
vandaag 3de transplantatie , nu maar weer afwachten!
ondertussen volg ik jullie mooie projecten wel.

Geplaatst: do 26 feb 2009, 23:59
door Wowly
Damn!! wat vervelend! Onzettend veel beterschap voor je vader!!
Jan
Geplaatst: wo 15 jul 2009, 21:10
door EJH
als alles meezit gaat morgen de zaag erin. eindelijk!

Geplaatst: do 16 jul 2009, 19:05
door dre
dat werd tijd!!

Geplaatst: ma 20 jul 2009, 21:09
door EJH
Het spul is op dikte geschaafd en op maat gezagen,ik denk dat we woensdag de gaten erin frezen en inelkaar lijmen als we tijd genoeg hebben.
Geplaatst: wo 22 jul 2009, 22:47
door EJH
Nou goed dan, een paar foto`s !
Geplaatst: do 23 jul 2009, 19:32
door EJH
En zo zien ze er uit zonder klemmen.
Geplaatst: do 23 jul 2009, 19:34
door Wowly
naaaajs!!
Geplaatst: do 23 jul 2009, 19:35
door Arno
Puik stukkie werk hoor

Geplaatst: do 23 jul 2009, 19:52
door Edo
Da's heel mooi geworden zeg!
Nog plannen voor de afwerking?
Geplaatst: vr 24 jul 2009, 20:41
door EJH
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik ze donker rood/bruin ga beitsen en dan met een zijdeglans erover,er zijn nog een paar stukken hout over dus daar ga ik eerst wat op uitproberen.
Geplaatst: vr 24 jul 2009, 23:06
door german
Ik zou ze in de olie zetten. Dat hout is het zeker wel waard, om het zo natuurlijk mogelijk te laten.
De speakers zie er mooi strak uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Geplaatst: vr 24 jul 2009, 23:18
door Edo
german schreef:Ik zou ze in de olie zetten. Dat hout is het zeker wel waard, om het zo natuurlijk mogelijk te laten.
Zou ik je ook kunnen aanraden. Eerst in een kleurolie, om hem op kleur te brengen die je wil, en dan nog een afwerk laag transparante olie/wax erover.
Ik doe dit nu met luidspreker van notenhout en ik vind het jammer dat ik dit nooit eerder gedaan heb bij vorige projecten. In mijn ogen super.
Maar probeer eens een stukje, wie weet.
Geplaatst: za 25 jul 2009, 17:05
door EJH
Ik zal olie ook eens proberen ja,maar dat duurt nog zeker 1,5 week .
Ik ben nu druk aan het schilderen maar zo gauw als ik wat heb laat ik het wel zien.
@ Edo. dat noten in de olie is rete-mooi !
Geplaatst: za 25 jul 2009, 17:17
door Barry2001
Zeer fraai hoor. Hoe dik is het hout dat je gebruikt hebt? Succes met het vervolg!
Geplaatst: za 25 jul 2009, 21:19
door EJH
De voorkant is 25 mm en de rest 22 mm.