Pagina 1 van 1

probleem met NAD

Geplaatst: zo 23 nov 2008, 22:07
door Paul
Bij mijn NAD (DTS processor) doet zich een naar probleem voor;

Op één kanaal is een bescheiden plop bij het inschakelen te horen en een zeer forse bij het uitschakelen en bij wisselen van kanaal. Daarnaast gaat mijn UCD eindversterker in (DC) protectie als ik de processor aanzet. Een oud JVC minisetje blijft gewoon aan (en laat dus deze ploppen horen) voor de rest klinkt het geluid niet vervormd ofzo (voor zover ik dit kan beoordelen via het JVC apparaatje)

Ik las al iets over lekke uitgangselco's in de bron (in dit geval dus de output van de processor?)

Valt hier nog iets aan te meten o.i.d? Voordat ik direct het ding open schroef?

Geplaatst: wo 26 nov 2008, 22:22
door Paul
Ik heb 2 foto's gemaakt van de outputboard, herkent iemand een elco die niet fris meer is?

Geplaatst: wo 26 nov 2008, 22:23
door Paul
het kanaal met de problemen is degene links van de zwarte terminal...

Geplaatst: do 27 nov 2008, 15:11
door Digidoo
Zo op het oog zie ik niets. Heb je al het e.e.a. doorgemeten?

Geplaatst: do 27 nov 2008, 23:14
door Bertje
Misschien iets mis met de muting aan die uitgang?
Rob.