Pagina 1 van 1

Nieuw audiorack maar hoe?

Geplaatst: zo 01 mei 2005, 19:35
door Wijx
Hoi,

het is weer tijd voor een nieuwaudiorack dacht ik zo. Het naimframe-clonerack is niet meer zo handig vanwege de 3 poten. Het nieuwe idee is om de Creaktiv midi reference een beetje na te bouwen. Maar het probleem is de ophanging van de platen aan de poten. Heeft iemand een idee hoe dat zit? Het schijnt verstelbaar te zijn.

Afbeelding

uiteraard wel in een ander kleurtje en zonder Accuphase apparatuur :D

Geplaatst: ma 02 mei 2005, 13:26
door Henkjan
mag t ook zoiets zijn?
Afbeelding

kijk dan ff in dit topic:
http://www.moerman.org/~lelievel/forum/ ... .php?t=343

Geplaatst: ma 02 mei 2005, 13:46
door Wijx
errug mooi maar dat is gebouwd volgens hetzelfde systeem als een oud meubel van mij.
Afbeelding

maar het creaktiv rack is in hoogte verstelbaar. Ik graag weten hoe dat werkt

Geplaatst: di 10 mei 2005, 13:45
door Geenius
Wijx schreef:
het creaktiv rack is in hoogte verstelbaar. Ik graag weten hoe dat werkt
De afstandhouders zijn in verschillende lengtes te bestellen, dus ze zijn niet zo zeer "verstelbaar" maar "instelbaar".

Geplaatst: ma 16 mei 2005, 19:02
door Pjotr
Denk dat ik ooit nog eens een rack bouw van dit spul:

Afbeelding Afbeelding

http://www.item-international.com/en/

Het wordt veel in de machinebouw gebruikt, ziet er fraai uit en is loeisterk. Echt duur is het ook niet (ca. 10 eu de meter).

Items werkt !

Geplaatst: zo 17 dec 2006, 8:51
door rdv300b833
Goedemorgen Pjotr,

bij Items haal ik standaard mijn metaal voor de versterkers (behuizing). Daar de nieuwe versterkers een tikje zwaar waren (280 kg in totaal) heb ik ook met hun profiel een rack in elkaar gezet.
Werkt uitstekend; en nog in zwart te krijgen ook !

Met muzikale groet,
Reinout

en nu

Geplaatst: zo 17 dec 2006, 8:53
door rdv300b833
Wederom goedemorgen Pjotr,

op dit moment staat het er zo bij.........


Reinout

Geplaatst: zo 17 dec 2006, 11:19
door daniel
Volgens mij is dat spul zelfs gewoon uit de RS catalogus te bestellen

Geplaatst: zo 17 dec 2006, 12:00
door audiomanics
Metallstore.de kun je het online ook bestellen en op maat laten zagen... Ze zijn heeeeel wat goedkoper dan de meeste meubel-concurrenten (Item enzo.). Maar ze hebben alleen alu-kleurig..

Ik maak er audioracks, tafels en zelfs machines mee.. Verschillende sterktes leverbaar. De lichtste soort is al sterk genoeg voor een relatief zwaar audiorack. (Hoewel voor de 833 van Reinout??)
Glasplaatjes laten snijden enslijpen.. Rubberdopjes er onder... klaar.
Echt goedkoop is het niet maar wel erg mooi..kwestie van smaak..

Kees

Geplaatst: zo 17 dec 2006, 12:24
door Wowly
Mooie site en spulletjes die metallstore!!!! :shock:

Jan

Geplaatst: zo 17 dec 2006, 12:30
door audiomanics
Wowly schreef:
Mooie site en spulletjes die metallstore!!!! :shock:

Jan
Krijg je inspiratie van he?

Kees

Geplaatst: vr 22 dec 2006, 13:17
door audiomanics
Nog maar even een fototje van dat rackje..

Kees

Geplaatst: vr 22 dec 2006, 14:07
door Marp
Verrek kees, wij hebben dezelfde vloer. Dat rack met die apparatuur zou bij mij dus ook prima staan. 8)