Pagina 1 van 1

EDIT: VALS ALARM --- Pas op bij downloaden ARTA: spyware ---

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 20:23
door Martijn M
Gisteren heb ik ARTA gedownload. Er heeft zich toen automatisch spyware geïnstalleerd met de naam SmartShopper. Deze software opent elke keer dat je een zoekt met google een sidebar met links naar artikelen die je kunt kopen. Heel vervelend... Wees dus gewaarschuwd!

EDIT: VALS ALARM 7-Zip is de boosdoener.

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 20:38
door b_force
Martijn, blijf eens van die vieze torrent sites af, dan krijg je dat :lol: 8)



Maaruhm apart, laatst nog gedownload, niks geen last van.

Tip blijft altijd, wees op je hoede !

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 20:48
door Henkjan
was dat een oficiele download?

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 20:53
door Martijn M
Ja, van www.fesb.hr/~mateljan/arta/
Aan torrentsites ligt het niet, die gebruik ik namelijk niet. Ik heb het programma wel gevonden en verwijderd en vervolgens nog wat software erover om de laatste resten op te speuren. De bestanden waren gisteren om vijf voor 3 gemaakt. Montana kan dit beamen, hij was hier namelijk. Of..... :idea:
Hij heeft WinRar rond het zelfde tijdstip gedownload. Dat zou het misschien ook kunnen zijn. Ik laat het zo weten.

EDIT:
Vals alarm. Het was 7-ZIP (pas op: http://www.7-zip.org/)
ARTA bleek om kwart voor 3 gedownload. 7-Zip om precies 5 voor 3. Dat was dus de boosdoener.

Geplaatst: ma 13 okt 2008, 21:37
door Martijn H
Misschien was ik het bij het installeren.. :oops: :twisted:

Geplaatst: di 14 okt 2008, 14:56
door Vuurkat
Heb je soms OSS Portable Office* (stond in Computer Idee - voor nop)?
Daarbij krijg je onder andere een 7-zip met een virus erin.

*een verzameling programma's + launcher om op je USB-stick te zetten

Geplaatst: di 14 okt 2008, 15:29
door sterremuur
7-ZIP van de officiële site is anders niks mis mee...

Geplaatst: di 14 okt 2008, 19:28
door Martijn M
Ik heb geen idee hoe ik er aan kwam. Montana? :lol: