Pagina 1 van 1

Probleem met WDM (Windows Audio)

Geplaatst: vr 10 okt 2008, 17:14
door Digidoo
Weet niet of ik hier goed zit, maar er lopen hier volgens mij een paar whizkids rond en ik snap er even geen kont van.

Werk hier met een home-studiotje waar twee firepods aan hangen. Echter, sommige programma's (computerspellen e.d.) zien die dingen niet als geluidskaart. Vreemd genoeg herkent windows nu ook de andere geluidskaart niet (realtek onboard) en zodoende kan ik de windows mixer niet gebruiken (verschijnt niet rechtsonderin).

Beter kan ik het probleem even niet schetsen.

Iemand een idee?

Geplaatst: vr 10 okt 2008, 18:14
door KILLorBE
Al gekeken bij apparaatbeheer of de realtek daar wel gezien word? of bedoelde je dat juist? -> in de BIOS gekeken of hij 'aan' staat?

Firepods worden (naar mijn weten) sowieso meestal/vaak niet (h)erkent door spelletjes (zal waarschijnlijk wel veranderen in de toekomst), wat soms ook aan de drivers kan liggen, maar dat is een beetje hetzelfde dat mijn PS2 padje door sommige spelletjes niet (h)erkent word (support evt. icm drivers).

Mijn advies is om diverse drivers te proberen, soms zorgen nieuwere drivers alleen maar voor meer problemen en bieden ze slechts op enkele vlakken een verbetering....ten koste van compatabiliteit.

Geplaatst: vr 10 okt 2008, 19:26
door fredze
ik vond onlangs op een laptop ook de geïnstalleerde geluidskaart niet. Dit heb ik zo opgelost:

ga naar configuratiescherm => systeem => hardware => apparaatbeheer
dan onder 'Actie' op 'zoeken naar gewijzigde apparaten' klikken. Zo vond ik het apparaat terug en het installeerde zichzelf...

misschien heb je er wat aan.

Grtz

Geplaatst: za 11 okt 2008, 10:44
door Digidoo
Heb intussen gevonden waar het aan lag. Zat iets verkeerd in het opstarten van de services van Windows. Windows Audio stond sowieso uit, terwijl het automatisch moet opstarten. Nu werkt ie weer! Dankjulliewel....

Alleen nou is mijn versterker opgeblazen :cry: :cry: :cry: