Pagina 1 van 1

Condensator? identificeren

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 22:52
door DualdudE
Ik heb een paar oude Körting LSB10 boxen uit naar ik vermoed de jaren 70 uitelkaar gehaald. Ik wou eens proberen wat voor effect een nieuwe condensator (als dat het is tenminste, lijkt er fysiek wel op iig) op de geluidskwaliteit heeft alleen staat er niet echt op (iig voor mij onherkenbaar) wat het is.

Het volgende staat er op:

W-GERM (Zal wel West-Germany zijn :P)
5 / 35
-25 70oC (Geschikte temperatuur range)
Glatt

Iemand die hier uit kan herleiden wat het is?

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 23:02
door AatV
"Glatt" is een aanduiding van een gladde elco (in tegenstelling tot "rauh"), meestal bipolair.


groeten,
Aat

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 23:09
door Edo
Inderdaad een bip-elco, van 5uF/35 Volt
5uF is wat lastig aan te komen, dus als je die wil vervangen zou ik 4,7uF nemen. (en eventueel 0.33uF parallel daaraan)

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 23:11
door DualdudE
Kijk! Top! Ik heb nog wel een 4,7uF liggen maar dan een moderne bipolaire. Een MKP Q4 van Intertechnik geloof ik. Dat maar eens proberen. :) De elco die er nu in zit is niet bipolair want er staat een + op aan 1 kant :)

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 23:14
door Edo
DualdudE schreef:
De elco die er nu in zit is niet bipolair want er staat een + op aan 1 kant :)
Ehm, zelf dat kom je inderdaad nog wel eens tegen in speakers.... :)