Pagina 1 van 1

Visaton Atlas DSM klaar!!!

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 12:38
door marcobrandt
Na het bouwen van 2 subs en 2 visaton vox speakers kreeg ik ongeveer 4 maanden geleden een idee.
Ik ga de Visaton Atlas bouwen :idea:

Ik wilde al langer een speaker bouwen met een super laag, en de Atlas leek me ongeveer wel de top wat dat betreft.
Nu stond ook het ontwerp me wel aan en ik was al druk bezig met te kijken welke houtmaten ik nodig had...... totdat...... er op marktplaats een compleet gebouwde Atlas dsm kast op internet stond.

Nou goed toen had ik de kasten. Toen de speakers nog...
Nu stonden er 2 TIW400's te koop op ZBA van Markje. Meteen gekocht voor 200 per stuk. :)

Die zelfde avond nog zat ik te speuren op marktplaats. Zie ik ineens een paar speakers staan voor 50 euro. Ik kijken, blijken de speakers de dsm50ffl, dsm25ffl en de Wsp21s te bevatten. Blijkt het ook nog hier in tilburg te zijn. Hoppa, meteen gebeld en opgehaald. Ik kreeg van hem ook meteen 25 meter 4mm speakerdraad mee. :shock:

Maak ik thuis die kasten open. Alle speakers in goede staat. Visaton 3-weg scheidingsfilter erin met x-over op 1500 en 6000.

Een week later nog via marktplaats 2x de WS21BF van visaton aangeschaft via marktplaats voor 30 euro per stuk. Geen geld!!

Nu had ik dus voor 200+400+50+60=710 euro bijna alles om de Atlas te gaan bouwen. Bij BMM filter voor het laag besteld voor ongeveer 100 euro samen. Alles opgeteld samen was ik dus een kleine 850 euro kwijt.

Toen begon het afwerken. OMG 2 hele dagen met het handje geschuurd.
Nog credits naar mn pa die 1 dag meegeholpen heeft, anders duurde het 3 dagen. Daarna gegrond en naar de autospuiterij gebracht.
Het spuiten koste me 300 euro en in totaal kom je inclusief alles op zo'n 1200 euro.

En als je het mij vraagt is 1200 euro voor zon set speakers echt niet duur. Zeker als je kijkt wat je voor hetzelfde geld krijgt als je kant en klare speakers koopt.

Foto's:!!

Deze kleur was ie eerst, lelijk he
Afbeelding

Samen met die nieuwe droger:
Afbeelding

begonnen met tweetergat. Was eigenlijk te groot want hij was bedoeld voor de RHT 12 ribbon tweeter van Visaton:
Afbeelding

Nog een keer, Gat gevuld met mdf en daarna een kleiner gat eruit gehaald:
Afbeelding

Toen moest ook het middentoner gat nog groter:
Afbeelding

Hondje heeft het zachte dekentje weer gevonden :lol:
Afbeelding

Volledig geschuurd, plammuurd en gegrond. Klaar voor de spuiter:
Afbeelding

Helemaal klaar. Helaas van het assembleren en het filter geen foto's
Is het geen schatje??? :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 13:24
door Martijn M
Cool ding zeg! Hoe klinktie nou?

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 13:26
door Onne
Martijn M schreef:
Cool ding zeg! Hoe klinktie nou?
Ik denk "allesomvattend" , gaaf hoor !!!

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 17:11
door Wowly
WoW!! wat een reuzen! Die duitsers houden wel van BIG hé?
Hoe klinkt ie nou?

Wowly

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 17:20
door teacher
respect! cool dat je deze atlassen weer tot leven hebt gewekt.

Geplaatst: ma 06 okt 2008, 21:55
door richard
Een van de iconen uit de zelfbouwgeschiedenis; een indrukwekkende luidspreker.

Maar dat blauw vind ik anders ook wel fraai hoor!

Geplaatst: di 07 okt 2008, 7:22
door meanman64
Knap gedaan,heb zelf altijd al die speakers geweldig gevonden.Ik zou ze wel graag wel eens willen horen spelen :wink:

Geplaatst: di 07 okt 2008, 7:45
door amanda
Ik zeg altijd maar size does matter!!!

Ziet er goed uit hoor, mooie neutrale kleur ook :wink:

Geplaatst: di 07 okt 2008, 9:07
door markje
Ik vroeg me al af hoe ver je was. Gelukkig een goed plekje voor de TIW400's!!!



Groeten Mark

Geplaatst: di 07 okt 2008, 18:51
door Lnsadnoh
amanda schreef:
Ik zeg altijd maar size does matter!!!
Waar heb ik die uitdrukking nou al meer gezien / gehoord :lol: :oops: :roll: .

Even wat anders......
De combinatie Atlas + DSM viel mij erg op.
Atlas Copco en haar zeer grote klant DSM.

Mooi project!

Re: Visaton Atlas DSM klaar!!!

Geplaatst: di 07 okt 2008, 22:13
door mischa72
marcobrandt schreef:
Deze kleur was ie eerst, lelijk he
Hm, ik ben blij dat er in elk geval 1 iemand een andere mening heeft. Ik was erover aan het denken om mijn Banana´s ongeveer dezelfde kleur te geven.

Het zijn wel een paar beesten hoor, ik heb ze onlangs ook nog eens mogen beluisteren bij iemand die waarschijnlijk de grootste Visaton-verzameling van Nederland heeft. Want zeg nou zelf, als je voldoende units in huis hebt om bijna alle modellen te kunnen bouwen, ben je toch een beetje gestoord nietwaar?

Groeten,
Mischa

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 17:42
door Triple_A
Zeker mooi idd :shock:

Tevens spot ik een receiver die verdacht veel op mijn yamaha receiver lijkt, en een gitaarversterker die verdacht veel op mijn fender power chorus lijkt :D

Geplaatst: zo 12 okt 2008, 19:03
door marcobrandt
zou kunnen
de versterker is een rx-v459

En die fender is een Fender stage 185
Het zijn 2 zeer fijne versterkers :D