TL kast met Hivi 1e Zelfbouw Project KLAAAAR!!
Geplaatst: za 04 okt 2008, 15:11
Mijn eerste creatie op het gebied van de zelfbouw audio.
Heb wel al voor verschillende mensen (en mezelf natuurlijk) de car audio geregeld en mee geholpen met bouwen maar wou nu toch ook wel op de kamer iets meer geluid als dat er uit m'n tv kwam.
Ben gwoon op bmm gaan kijken voor speakers die ik mooi vond en niet te duur, ja kweet het student he
Ben uitgekomen bij de Hivi Research. Toen nog goedkoop in vergelijking met de prijs steiging van 2 weken terug.
Ik heb gebruik gemaakt van de excelsheet voor het berekenen van een TL kast volgens het K+T recept (geen id waar dat voor staat maar vond het wel een mooie kast
)
Drivers:
Tweeter
Bass/mid
Kast wou ik graag hoog hebben en heb ze (hxbxd) 1200x140x235mm gemaakt.

Kast maken was niet zo moeilijk vriend van me doet meubelbouw en die had een lamello apparaat leek me ideaal om de kast mee in elkaar te hangen.
Dat was dus een middagje werk en nu nog wachten op de speakers.

Versterker gehaald, autoversterker die ik aan een accu heb met een stel 10qmm kabels die fulltime aan de druppellader hangt.




De 2 B4N zitten parallel aangesloten op de filter, dit is een 6db/oct filter op 2500 hz
Verder heb ik er demping in zitten tot achter de bovenste speaker
Enige probleem is dat de tweeter naar mijn zin te hard gaan en wil daarom nog een tweeter verzwakker inbouwen.
Heb wel al voor verschillende mensen (en mezelf natuurlijk) de car audio geregeld en mee geholpen met bouwen maar wou nu toch ook wel op de kamer iets meer geluid als dat er uit m'n tv kwam.
Ben gwoon op bmm gaan kijken voor speakers die ik mooi vond en niet te duur, ja kweet het student he
Ben uitgekomen bij de Hivi Research. Toen nog goedkoop in vergelijking met de prijs steiging van 2 weken terug.
Ik heb gebruik gemaakt van de excelsheet voor het berekenen van een TL kast volgens het K+T recept (geen id waar dat voor staat maar vond het wel een mooie kast
Drivers:
Tweeter
Bass/mid
Kast wou ik graag hoog hebben en heb ze (hxbxd) 1200x140x235mm gemaakt.

Kast maken was niet zo moeilijk vriend van me doet meubelbouw en die had een lamello apparaat leek me ideaal om de kast mee in elkaar te hangen.
Dat was dus een middagje werk en nu nog wachten op de speakers.

Versterker gehaald, autoversterker die ik aan een accu heb met een stel 10qmm kabels die fulltime aan de druppellader hangt.




De 2 B4N zitten parallel aangesloten op de filter, dit is een 6db/oct filter op 2500 hz
Verder heb ik er demping in zitten tot achter de bovenste speaker
Enige probleem is dat de tweeter naar mijn zin te hard gaan en wil daarom nog een tweeter verzwakker inbouwen.





