Pagina 1 van 4
Line Array "Twenty Five" finito/klaar....
Geplaatst: za 04 okt 2008, 14:18
door amanda
.... deze zijn voor mijn broertje en zijn nu helemaal klaar.
Woofer is een Kicker C12 in een gesloten kast van zo'n 75 liter, baffle 24mm en bracing van binnen. Gaat behoorlijk diep en klinkt lekker strak.
Line Array klinkt ook lekker, kan echt loeihard zonder enige vervorming. Een sub heb je er echt wel bij nodig want hij gaat niet diep. Enige afstand moet je wel nemen anders klinkt het "vreemd".

Geplaatst: za 04 okt 2008, 15:02
door Lnsadnoh
Nou Amanda, mijn complimenten
Je broertje zal hier heel blij mee zijn, weet ik zeker.
Erg netjes gemaakt.
Geplaatst: za 04 okt 2008, 15:07
door Chance117
Impressive
Ben benieuwd hoe zoiets klinkt.
Erg mooi gemaakt.
Geplaatst: za 04 okt 2008, 16:00
door audiomanics
Beestachtig strak afgewerkt! (de aap in de stoel zit vast te genieten van oerwoud-geluiden??)
Kees
Geplaatst: za 04 okt 2008, 17:58
door Ronald_1
Erg fraai gemaakt hoor!

Ik zou zelf niet voor een dergelijke setup in mijn woonkamer kiezen, maar ben wel benieuwd hoe zoiets klinkt.
Geplaatst: zo 05 okt 2008, 10:07
door amanda
Mijn beesten, maar vooral ik dan, genieten er van
Heeft nu dagje staan spelen, het geluid komt er gewoon lekker uit, niet vermoeiend om naar te luisteren. Met cd's van Michael Buble, Colbie Caillat, Jason Mraz en Gabriella Cilmi kun je er geen genoeg van krijgen, klinkt dan echt lekker. Maar ja ik heb verder niet zoveel luisterervaring met andere systemen dus kan niet echt vergelijken natuurlijk.
Wat ik wel jammer vindt is dat je bij de track "Ace Reject" van de Sugababes die ene soort rasp bijna niet hoort, jammer want dit nummer is zooooooo lekker!
Van de week stond de set ook al te spelen maar zonder achterkant. Alhoewel de set niet laag gaat scheelt het toch behoorlijk met achterkantje, de kast trilt ook niet meer mee en het geluid is gewoon beter

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 10:28
door Wowly
Ik vind ze echt heel bijzonder om ze te zien! Ook de kleur is redelijk bizar, maar wel goed gekozen omdat de speakers nogal blikvangers zijn.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze klinken. Zoveel membraanoppervlak zal wel makkelijk geluid geven schat ik zo.
Jan
Geplaatst: zo 05 okt 2008, 11:51
door Wowly
Euh, mocht er weer in mei een luisterdag komen, zou je hem dan eens willen meenemen?

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 13:19
door Lnsadnoh
Wowly schreef:Euh, mocht er weer in mei een luisterdag komen, zou je hem dan eens willen meenemen?

Amanda reist over het algemeen per stadsbus heb ik begrepen

.
Ik zie daarom ook geen rede om dan niet te komen samen met die Line Array's

.
Ik ben ook zeer benieuwd.
Geplaatst: zo 05 okt 2008, 13:26
door fluppie
Hoeveel uur heb je nu gesoldeerd aan die speakertjes ?

Geplaatst: zo 05 okt 2008, 17:39
door anonamemouse
Hondasnl schreef:Amanda reist over het algemeen per stadsbus heb ik begrepen

.
Ik zie daarom ook geen reden om dan niet te komen samen met die Line Array's
de lengte is inderdaad geen beletsel, zo'n bus is een meter of 14 lang. past makkelijk. broertje mee om de woofers te dragen, en iedereen kan er in een keer van genieten!
zou ze wel dolgraag een keer komen beluisteren...
Geplaatst: zo 05 okt 2008, 17:45
door Lnsadnoh
anonamemouse schreef:zou ze wel dolgraag een keer komen beluisteren...
Mag ik dan ook meteen mee, al moet ik op het balkon staan, heb ik in iedergeval een mooi uitzicht.
Dan wel effe een droge dag plannen

.
Effe zonder dollen, ik ben erg nieuwsgierig.
Geplaatst: zo 05 okt 2008, 17:49
door Lnsadnoh
Ohw ennuh Amanda, ook broodjes met kaas erbij want niet iedereen lust knakworstjes

.
Uhhhh ... Albert, kan ik misschien direct je vestje overhandigen

.
Geplaatst: zo 05 okt 2008, 18:25
door amanda
fluppie schreef:Hoeveel uur heb je nu gesoldeerd aan die speakertjes ?

Uiteindelijk toch gesoldeerd en niet voor de Fast-on gekozen. Na 25 stuks zat de gang er lekker in en waren de andere 75 zo gedaan

Maar dan ook nog alles weer doorlussen enzo dus bijmekaar best wel wat avondjes werk geweest.
Wel met "gewone" printsoldeer gewerkt want die soldeer met zilver is niet te doen met deze aantallen....
Geplaatst: zo 05 okt 2008, 18:27
door amanda
Hondasnl schreef:Ohw ennuh Amanda, ook broodjes met kaas erbij want niet iedereen lust knakworstjes

.
Uhhhh ... Albert, kan ik misschien direct je vestje overhandigen

.
Er komt een heuse luisterdag dag hoor, gezellie!
Maar deze zijn voor mijn broertje, inmiddels zijn de subs al verhuisd... Mijn setje zal over zo'n 2 weken klaar zijn, nu even een weekje een bouwstop!
Geplaatst: di 21 okt 2008, 13:19
door fluppie
We zijn nu 2 weken verder

:D...
Geplaatst: di 21 okt 2008, 14:38
door anonamemouse
fluppie schreef:We zijn nu 2 weken verder

:D...
vlijmscherp van jou... en twee dagen speling, dus ze zouden nu toch wel zo'n beetje ingespeeld moeten zijn ook...

Geplaatst: di 21 okt 2008, 19:03
door Lnsadnoh
fluppie schreef:We zijn nu 2 weken verder

:D...
Ik ben de tel kwijtgeraakt.

Geplaatst: di 21 okt 2008, 19:04
door bunky
anonamemouse schreef:fluppie schreef:
We zijn nu 2 weken verder

:D...
ze zouden nu toch wel zo'n beetje ingespeeld moeten zijn ook...

Absoluut nog niet!.
Kan nog maanden duren voor zo`n systeem is ingespeeld.
Geplaatst: di 21 okt 2008, 19:39
door Lnsadnoh
bunky schreef:
Absoluut nog niet!.
Kan nog maanden duren voor zo`n systeem is ingespeeld.

, Amanda heeft ze allemaal parallel staan hoor

en hoeft ze niet om de beurten om te steken

.
Geplaatst: di 21 okt 2008, 20:11
door bunky
Oh, jij hebt ook ervaring met line-array`s.

Geplaatst: di 21 okt 2008, 20:18
door Lnsadnoh
bunky schreef:
Oh, jij hebt ook ervaring met line-array`s.

Ja

, maar in een andere vorm

.
Met het AutoCAD tekensysteem

.
De combinatie van de commando's: Line + Array: kun je leuke dingen mee doen in AutoCAD.
Voor de rest geen kaas van gegeten en zou dolgraag een bakkie bij haar willen doen voor een luisterrijke ervaring.
Geplaatst: wo 22 okt 2008, 7:52
door amanda
fluppie schreef:We zijn nu 2 weken verder

:D...
Ze zijn klaar hoor
Alleen jammer want ze hadden mijn verf niet meer en moest dus ander blik verf kopen, wel zelfde kleur en merk maar waterverf ipv op terpentinebasis. Kleur is dus ietsje anders, je ziet het een klein beetje
Maar goed misschien volgend jaar opnieuw verven........
Zal vanmiddag even een foto posten van het geheel.
Wat dachten jullie van zaterdag 1 november vanaf vroeg in de middag?
Geplaatst: wo 22 okt 2008, 12:39
door Lnsadnoh
amanda schreef:Wat dachten jullie van zaterdag 1 november vanaf vroeg in de middag?
Lijkt me een goed plan!
Geplaatst: wo 22 okt 2008, 13:05
door anonamemouse
yup! ik kom (vrijwel zeker) ook! waar?